ד"ר ג'ורגיה אדג' – קטוזיס לסרטן שבוע 4 – אתגר ההסתגלות לקטוזיס

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש

מספר 4

לא היו חסרים לי שיעורים ללמוד השבוע בתרגול הקטוגני הקטן שלי. וירוסים, הורמונים, רעב, בשר אדום וניסוי החלב המיוחל! לא הייתי החניכה המאושרת השבוע, והתקשיתי להבין מה עוד אני יכולה לאכול כדי להשביע את הרעב בלי לצאת מקטוזיס. בעוד אני מקווה כי ההסתגלות לקטוזיס תקרה אם אדבוק בה ואהיה סבלנית, הניסוי הזה הפך להיות מאתגר יותר עם הזמן, וזה בדיוק הפוך ממה שציפיתי.

הערה: פוסט זה פורסם במקור ב-1 באוגוסט 2013. הוא נערך כדי לפשט את התוכן ולשפר את הגרפיקה, ולאחר מכן פורסם מחדש ביוני 2016, ולכן כמה הערות ישנות עשויות להתייחס לתוכן שהוסר במהלך העדכון.

פוסט זה הוא חלק מסדרה המתארת ​​את ניסיוני לעקוב אחר המלצות התזונה לסרטן של ד"ר סייפריד. כדי להתחיל עברו אל הפוסט הראשון: דיאטה לסרטן של סייפריד: הצום שלי לקפיצה לקטוזיס.

יום 22 (2/21/13)

Keto-הסתגלות יום 22

הערות: הרגשתי טוב בהשכמה מלבד שאריות תסמיני התקררות קלים. לא רעבה.

יום 23 (2/22/13)

הסתגלות ימי Keto 23

הערות: עיניים יבשות וראייה מטושטשת מעט במשך כחצי שעה לאחר ההשכמה; ואז הייתי בסדר לאחר שאכלתי. אדישות, כבדות, איטיות, מרגישה מרוקנת, אבל מנטאלית ממוקדת ופרודוקטיבית. התיאבון היה בסדר עד הערב, כשהפך חזק מאוד. לא הייתי בטוחה איך לספור בדיוק ערכים לעור התרנגולת הצלויה, אז אולי אוכל פחות היום. הבטן נוהמת, מקוררת, עייפה, לב הולם. ישנתי בין 9:30 ל-1:30 בבוקר והתעוררתי רעבה מאוד, אז בדקתי את רמות הקטונים ואת הסוכרבדם:

יום 23 stats 02:00

אז אכלתי עוד עור תרנגולת ומעט דג טונה בשמן זית, אשר עזר. כיוון שזה היה באמצע הלילה, הוספתי את עור התרנגולת וחצי מערכי הטונה ליום שישי ואת החצי השני של ערכי הטונה לשבת. חזרתי לישון מ 4:30 בבוקר עד 6:15 (איכות ירודה, שינה קלה). עור התרנגולת הצלוי שקל 50 גרם, אבל לא הצלחתי לאתר את נתוני התזונה של עור תרנגולת צלוי באינטרנט. (נתוני המזון של היום אינם כוללים את עור התרנגולת).

יום 24 (2/23/13)

Ketoadaptation-יום 24

הערות: התעוררתי עם תחושה לא רעננה, רעבה מאוד, כאב ראש קל, רדומה, פעימות לב. אכלתי את כל הקצבת החלבון שלי להיום כבר ב 10 בבוקר, כי הייתי רעבה מאוד. זה מאוד עזר. בבירור אני לא מקבלת מספיק ממשהו בזמן האחרון – לא מספיק קלוריות? לא מספיק חלבון? לא מספיק שומן? מי יודע … אני מתחילה לשנות על ידי הוספת קלוריות משומן, אבל אם זה לא יעשה את הטריק, אני אצטרך להגדיל את החלבון.

תיאבון אחר הצהריים/ערב היה נמוך, אבל אכלתי קצת שומן בקר בכל מקרה כניסוי להעלות את צריכת הקלוריות שלי. זה גרם לי להרגיש קצת בחילה ועשה לי כאב ראש קל, אבל זה לקח ממני את תחושת הלב הפועם שיש לי בשלושת השבועות האחרונים … מעניין … והוריד את התיאבון שלי לאפס. גם האנרגיה שלי השתפרה קצת, אבל איכות השינה היתה גרועה.

יום 25 (2/24/13)

Ketoadaptation-יום 25

הערות בוקר: השכמה בתחושת חוסר מנוחה. ללא רעב עמוק או דופק לב, אבל רעב קל עם אנרגיה נמוכה. הסימפטומים של ההתקררות נעלמו כמעט לחלוטין.

הערות אמצע הבוקר: שעתיים אחרי שאכלתי ארוחת בוקר של עוף ושומן ברווז (21 גרם חלבון + 29 גרם שומן בסך כולל של 374 קלוריות), עדיין הרגשתי קצת סחרחורת, מקוררת ומבולבלת, אז רכשתי קצת שומן בקר מהקצב המקומי. לפני שאכלתי אותו בדקתי את הערכים שלי:

יום 25 אחרי ארוחת stats

מתוך כבוד לפיפין (מאחוות הטבעת), והזמן שחייתי בגרמניה, החלטתי לאכול "ארוחת בוקר שנייה" (או "zweites Frühstück"). זה כלל דג טונה ושומן ברווז (13 גרם חלבון ו 227 גרם שומן). אחר כך בדקתי את הערכים שלי לאחר שעתיים נוספות:

יום 25 אחרי נתונים סטטיסטיים בוקר 2nd

כעת עבור הבראנץ' אני מתכוונת לצרוך את שאר כמות החלבון שלי בגרמים (עוף) וכמות זהה של גרמים שומן כמו בשתי ארוחות הבוקר הראשונות, אבל בצורה של שמנת עשירה. אני רוצה לעשות ניסוי חלב במשך זמן רב, אבל רציתי לחכות עד שקודם אהיה בקטוזיס. מזה זמן רב יש לי חשד כי חלב יכול לזרוק חלק מהאנשים מקטוזיס אבל מעולם לא בדקו רעיון זה קודם. חיכיתי עוד שעתיים ובחנתי מחדש הכול:

יום 25 אחרי שמנת מתוקה

השמנת גרמה לגירוי קל בדרכי הנשימה העליונות ולתחושה של צורך בשיעול בכל פעם שלקחתי נשימה עמוקה. זה גם עשה לי כאב ראש קל מאוד והרגשתי חום. זה היה הסוכר הגבוה וקריאת הקטונים בדם הנמוכה ביותר כרגע. זאת השמנת? אנחנו לא יכולים להיות בטוחים עדיין, כי, כפי שאתם יודעים, אני לא בודקת את הערכים שלי לאורך כל היום בצורה כזו, אז זה יכול להיות ממגמה רגילה, אבל כמה ניסויים נוספים ייתנו לנו רמזים טובים יותר.

היום אני אוכל את שאר קלוריות השומן שלי בצורת שמנת עשירה, ונראה אם ​​הערכים שלי ימשיכו לרדת. יהיה מעניין במיוחד לראות את הערכים שלי מחר בבוקר, שכן יש לי הרבה נתונים קודמים עבור ערכי הבוקר. אני לא הולכת להעלות את כמות הגרמים של השומן לעומת אתמול, כדי לעשות את הניסוי נקי ככל האפשר.

הערות ערב: בשעות אחר הצהריים והערב, הייתי מוסחת ממחשבות על מזונות מרקדים. היו תמונות של עוגות שוקולד, כדורים ענקיים של גבינת מוצרלה טריה, המבורגרים בגריל וכל מיני דברים טעימים. אמרתי לעצמי שאם לא אוכל דברי חלב מחר, אני אמורה להיות חופשיה מכל החלומות בהקיץ הטעימים. הפרודוקטיביות והאנרגיה המנטלית שלי היו די טובים היום.

יום 26 (2/25/13)

Ketoadaptation-יום 26

הערות: לא היו לי אותות רעב הבוקר – לא סחרחורת, עייפות, או לב פועם. גם לא תשוקה לאוכל. בעוד אני לא יכולה להיות בטוחה ב-100% שזאת השמנת שגרמה לי אתמול כמיהה למזון, היא כנראה העלתה את סוכר הדם שלי מעט, והשליכה את הקטונים שלי הבוקר. אין לי הסבר אחר – במיוחד עבור הקטונים.

יום 27 (2/26/13)

יום הסתגלות Keto 27

הערות: הרגשתי קצת סחרחורת באמצע הבוקר אז אכלתי קצת יותר. אני כבר מנסה להשתמש בשומן בקר צלוי כתוספת שומן / קלוריות, אבל אם אוכל מעט יותר, אני ארגיש בחילה ואקבל כאב ראש קל. אכלתי את כל החלבון שלי וקלוריות השומן עד 13:00, הרגשתי מחורבן במשך כמה שעות, נמנמתי לזמן קצר כמה פעמים ביום. ואז הרגשתי את מוחי ערני יותר ולא הייתי כבר מסוחררת.

יום 28 (2/27/13)

הסתגלות Keto -יום 28

הערות בוקר: הלב הולם, טינטון קל (צלצול באוזן) ונפיחות קלה / תחושה כבדה. אני מייחסת את ההשפעות האלה למוצרי בשר, אשר אני בדרך כלל נמנעת מהם, אבל מתקשה למצוא שומן אשר מושך לאכול אותו בזכות עצמו. אני מקנאה באלה מכם שיכולים לאכול גבינה, שמנת, שמן קוקוס, אגוזים וביצים. כל אחד מהדברים האלה היה עושה דיאטה זו הרבה יותר קלה.

הערות ערב: הייתי רעבה למדי בשעות הערב המוקדמות, אבל עדיין הייתי מסוגלת להתרכז ולתפקד טוב מאוד בעבודה. שיעול יבש, עיניים יבשות, שינה לקויה.

הסתגלות לקטוזיס והרהורים על שבוע 4

הסתגלות לקטוזיס

תכנית נוכחית זו אינה מעשית בשבילי, והיא בבירור לא בריאה. אולי אם הייתי מסוגלת לאכול יותר שומן, זה היה עובד. הייתי מוכנה לסבול קצת עייפות וקצת רעב, אשר כמה אנשים חווים במהלך שבועיים עד שלושה של התאמה לקטוזיס, אבל זה היה יותר משלושה שבועות ואלה לא היו הסימנים המדאיגים היחידים, אז זה הזמן להגדיל את צריכת החלבון

רגישויות למזון וקטוזיס

המטרה המקורית שלי בשבוע זה היתה לאכול אותו דבר בכל יום כדי להגיע לניסוי נקי יותר, אבל כאשר אכלתי רק תרנגול הודו, טונה ושומן ברווז, הרגשתי שאני לא מקבלת מספיק נוטריאנטים, אז רציתי להוסיף קצת בשר אדום. מראה הבשר הטריד אותי, אז הוספתי כבש. למרבה הצער כיוון שאנני יכולה לקנות שומן טלה, אני צריכה להוסיף שומן כדי לנהל את הרעב.

אנרגיה וקטוזיס

לא הייתי בקטוזיס מספיק זמן (זה היה 25 ימים) כדי להיות מותאמת באופן מלא – עבור חלק זה יכול לקחת עד חמישה שבועות. אני מקווה שזו הסיבה שהאנרגיה הגופנית שלי נמוכה. יכול להיות שלמרות העובדה שאני מייצרת הרבה קטונים, התאים שלי עדיין לא טובים בשריפתם לדלק. במקור התכוונתי להוסיף אימונים בשבוע זה, אבל אני לא מרגישה מסוגלת לעשות את זה עדיין.

וירוסים

וירוסי ההתקררות שלי. למרות שהסימפטומים הם מתונים מאוד, הם לא נעלמו לחלוטין.

הורמונים וקטוזיס

לא ציפיתי שיהיה לי מחזור כמעט לא מורגש בחודש זה. מעולם לא חוויתי את זה קודם. כאשר הסתכלתי באינטרנט, הסתבר שזאת תופעת לוואי ידועה של דיאטות קטוגניות אצל נשים, אך אין מילה אחת על בעיה פוטנציאלית זו בספרו ד"ר רוזדייל ולא בספרים של פיני ווולק. עם זאת, מומחים אלה לא מבקשים אנשים לכוון קטונים ל 4 מ"מול, או, לדברי ד"ר רוזדייל, כאשר מאבדים משקל בדיאטה זו, הגוף באופן טבעי מתמקד בתחזוקה ובתיקון, לא ברבייה. זה כה הגיוני, אבל אני לא מעוניינת בדיאטה קיצונית שתפגע בתפקוד הגוף הרגיל.

סוכר בדם

רמות הסוכר בדם שלי מפליגות מדי פעם ל 65 מ"ג / ד"ל (הקצה העליון של "תחום המטבולי הטיפולי" של ד"ר סיפריד" לחולי סרטן), אבל זה מגיע לשם כשאני לא אוכלת מספיק. אני אולי צריכה לנטוש מטרה זאת, כי הדרך היחידה שאני יכולה לחשוב עליה כדי להפחית עוד את רמת הסוכר בדם תהיה להפחית את החלבון עוד יותר, ואני לא יכולה לעשות את זה.

 האם קטונים יכולים להיות גבוהים מדי?

כאשר קטונים נמצאים בטווח של מעל 5, זה מרגיש יותר כמו רעב (מבוסס על החוויות שלי עם צום בימים 1 עד 4) מאשר דיאטה, ואינו מרגיש בריא. אני מרגישה קור, איטית ולא יכולה לישון.

עבור אנשים ללא סרטן או התקפים, אשר משתמשים בדיאטה זו רק כדי לרדת במשקל, לשפר את התפקוד / הביצועים, לנהל את נדנדת מצב הרוח, או לנהל את התיאבון, האם מידת  הקטוזיס משנה? נראה שרוב האנשים מדווחים על ירידה טובה במשקל ואנרגטיות עם רמות קטונים בטווח המומלץ של פיני & וולאק 0.5 עד 3.0

שינה וקטונים

אפשר שהשינה שלי מושפעת מהניסויים עם בשר אדום השבוע (בקר, טלה) ו/או מהדיאטה עצמה, אשר גורמת לנדודי שינה אצל אנשים מסוימים. בהתחשב בכך שהיו לי כמה לילות שינה טובים במהלך דיאטה זו כאשר נמנעתי ממזונות הנוטים להטריד אותי והקטונים שלי היו מתחת ל 5, אני נוטה לחשוב שרוב האשמה לשינה מחורבנת של שבוע זה שייכת לבשר אדום.

מוצרי חלב וקטוזיס

מצאתי את ניסוי החלב מאוד מעניין. התשוקה לפחמימות היתה חזקה, ונראה שמוצרי החלב הורידו קטונים והעלו את רמת הסוכר בדם. עם זאת, ניסוי של יום אחד הוא לא מספיק בשביל להסתמך עליו, אז אולי אני צריכה לחזור על ניסוי זה מעת לעת.

תזמון ארוחות וקטוזיס

הנטייה שלי היתה לאכול את רוב האוכל או את כולו בבוקר. ד"ר רוסדייל ממליץ לחלק את הארוחות לאורך כל היום, אבל הייתי רעבה מדי בבוקר מכדי להיות מסוגלת לעשות את זה. בראיון לפודקאסט של ג'ימי מור, נשאלו מומחי דל-פחמימות, אמר ד"ר פיני כי לא ידוע אם חלוקת ארוחות או אכילה אחת ביום טובה יותר.

חלבון לעומת שומן לעומת קלוריות

ניסיתי להעלות את הקלוריות משומן כדי להגדיל את האנרגיה שלי, לחץ הדם והקטונים ולהפחית את הרעב שהיה לי בשבוע שעבר, אבל לא הצלחתי ביותר. אני מודאגת מאוד מכך שאיני מקבלת מספיק חלבונים – כפי שמעיד כמעט כל מחזור הורמונלי, אנרגיה נמוכה, והתאוששות לקויה / איטית מווירוס ההתקררות.

מה זה אומר לחולי סרטן?

הלוואי שהייתי שפן נסיון טוב יותר עבור אלה מכם ששוקלים דיאטות קטוגניות לטיפול בסרטן, אבל נראה כאילו רגישויות המזון שלי עשויות להשפיע על מהלך ההתאמה שלי לקטוזיס, ולכן להקשות עליכם להשתמש בחוויות שלי כדי להבין מה סוג זה של דיאטה יהיה בשבילכם. עם זאת, אם אתם יכולים לסבול שומנים כמו שמן קוקוס, חמאה, גבינה, שמנת חמוצה, מיונז, וכו', ייתכן שתוכלו להשיג את אזור היעד של סייפריד מבלי להעלות את צריכת החלבון שלכם.

מטרות עבור שבוע 5

  • להגדיל את החלבון כדי לראות אם אני יכולה לשפר את לחץ הדם והאנרגיה שלי.
  • בלי בשר אדום – לראות אם השינה שלי תנורמל בלעדיו.

כדי לראות אם הגעתי לכל אחת מהמטרות הללו, עברו לפוסט הבא: קטוזיס לסרטן: שבוע 5-בדיקות דם בדיאטה קטוגנית.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s