ד"ר ג'ורגיה אדג' קטוזיס לסרטן: שבוע 2 – חלבון וקטוזיס

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש

 number 2

שבוע מעניין מאוד! גיליתי את הקשר המכריע בין חלבון לקטוזיס, ולבסוף ראיתי ירידה בתיאבון שלי.

הערה: פוסט זה פורסם במקור ב-1 באוגוסט 2013. הוא נערך כדי לפשט את התוכן ולשפר את הגרפיקה, ולאחר מכן פורסם מחדש ביוני 2016. לכן כמה הערות ישנות עשויים להתייחס לתוכן שהוסר במהלך העדכון.

פוסט זה הוא חלק מסדרה המתארת את ניסיוני לעקוב אחר המלצות התזונה של ד"ר סייפריד לסרטן. כדי להתחיל בהתחלה, עבור אל הפוסט הראשון: דייאטה לסרטן של סייפריד: הצום שעשיתי כדי לקפוץ לקטוזיס.

נסיעת עבודה בזמן ביצוע דיאטה קטוגנית

להיות בסולט לייק סיטי מהיום השביעי עד היום האחת עשרה היה מאתגר. לא היתה לי מכונית, לא חנות מכולת, לא מיקרוגל … הייתי לגמרי נתונה לחסדי המלון, הכנס והאוכל במסעדות. למזלי היו לי מאזניים קטנים לנסיעות (מתוצרת Salter) כעזרה, אבל את רוב הבשר אכלתי לא בדרך הרגילה שלי. עשיתי כמיטב יכולתי!

יום 8 (2/7/13)

חלבון ו קטוזיס: יום 8

הערות: רעבה מאוד עם כאב ראש מתון על הבוקר ושוב בצהריים, אבל אין תיאבון בארוחת הערב.

יום 9 (2/8/14)

חלבון על-יום קטו 9

הערות: רעבה מאוד עם כאב ראש קל בבוקר. שכחתי את המאזניים שלי וכך עברתי את כמות החלבון.

יום 10 (2/9/13)

חלבון על-יום קטו 10

הערות: זה היה הבוקר הראשון שלא הייתי רעבה מאוד ולא עם כאב ראש כדבר ראשון בבוקר – הרגשתי בסדר. שוב יותר מדי חלבון. התיאבון הרבה יותר נמוך לאורך היום. אחרי דשדוש בשלג, כשכולם הרגישו רעבים, האוכל אפילו לא עניין אותי. ישבתי בלי בעיה בבית קפה עם גלידות ושוקולד בחברת אנשים ולא התפתתי.

עכשיו, לאחר שהתיאבון שלי ירד ועברתי שבעה ימים מלאים בתוכנית המקורית של 75 גרם חלבון (עדיין ממשיכה לראות רמות גבוהות של גלוקוז בדם ורק מעט קטונים בדם), הגיע הזמן להתאים את התוכנית.

תכנית חדשה: המשך עד 30 פחמימות אך להפחית את החלבון כדי לראות אם אני יכולה להעלות קטונים עד לפחות 4.0 מ"מ וגלוקוז בדם לאיזור ה 60 ("אזור השליטה המטבולי" של סייפריד).

יום 11 (2/10/13)

חלבון על-יום קטו 11

הערות: כאב ראש קל בבוקר אבל תיאבון נמוך. חזרתי לבוסטון מיוטה. סוף סוף אני בבית היכן שיש לי שליטה מוחלטת על בחירות המזון.

יום 12 (2/11/13)

חלבון על קטוגנית תזונה הימים 12

הערות: שינה קלה, העיניים מרגישות יבשות (זה קורה לי תמיד כשאני אוכלת זיתים). רעב באמצע היום ובשמונה בערב, אבל אני לא מורעבת. ישנונית מאוד מ-12:30 עד 1:30. בחילות מוקדם בערב. אני לא יודעת אם זה היה תוספת השומן שהכנסתי ו/או הגואקמולה שגרמו לישנוניות ולבחילה.

נראה שקטונים וסוכר בדם נובעים בעיקר מכמות החלבון (כפי שחלק מכם אמרו), ומעניין לראות באיזו מהירות מגיבים הקטונים לצמצום צריכת החלבון. זה נותן לי תקווה שאם אוריד את החלבון עוד יותר, קטונים וסוכר בדם יכנסו לטווח במהירות.

יום 13 (2/12/13)

חלבון על-יום קטו 13

הערות: שינה קלה, עיניים יבשות, טינטון קל (צלצול באוזניים), אבל הרגשתי טוב יותר תוך שעה מההתעוררות. הרגשתי רעב בצהריים, אז הסתכלתי על שתי צלעות הטלה הקטנות במקרר שלי. חשבתי לעצמי: "אין שום דרך שצלעות טלה קטנות אלה יעשו את העבודה." גרוע יותר, כשחשבתי כמה חלבון יכולתי לאכול לארוחת צהריים, הבנתי שאני צריכה לאכול רק אחת מתוך כמות הבשר הזעומה הזאת. בישלתי רק אחת מהם, והבטתי בדבר הקטנטנן הזה, והרגשתי כאילו יכולתי לאכול עשרה כאלה בקלות. אבל אכלתי רק את זה, ובתוך 10 דקות כבר לא הייתי רעבה. וואו. ישנתי מאוחר אחר הצהריים ונרדמתי.

כיוונתי היום ל 50 גרם חלבון כדי לראות אם אני יכולה לקבל רמת קטונים של 4.0. לא הבנתי כי באבוקדו כלול חלבון, לכן חרגתי ב 4 גרם.

יום 14 (2/13/13)

חלבון על-יום קטו 14

הערות: כאב ראש מתון  ועיניים יבשות בבוקר (אני באמת צריכה להיפטר מהזיתים … אבל הם כל כך מועילים – אין להם חלבון, והם מאוד דלים בפחמימות ועתירי שומן).

הרהורים על שבוע 2

חלבון וקטוזיס

למרות שזה עדיין מוקדם לניסוי זה, נראה כי כמות החלבון היא הגורם הקובע של רמות קטונים – לא קלוריות, לא כמות השומן, לא יחסי חלבון ושומן. אני שמחה לראות כי אני לא צריכה לאכול שמן MCT (אשר שמעתי שיכול לגרום לתופעות לוואי במערכת העיכול אצל אנשים מסוימים), שמן פירות דקל (אשר אני יודעת שאני לא אוהבת ולא כל כך סבילה לו), או להגדיל את כמות השומן כדי להשיג רמות גבוהות של קטונים. חלק מקוראי, אנשים חכמים ומנוסים מאוד בדיאטות קטוגניות התחננו בפני שאוריד את צריכת החלבון שלי מוקדם יותר, ואתם בפירוש צדקתם, אבל אני לא ממהרת עם הניסוי הזה ורציתי לחכות לפחות שבוע שלם כדי לצפות בדפוס אצלי. אני גם רוצה להישאר עם צריכת חלבון המומלצת על ידי ה"מומחים" בתחום במשך שבוע שלם כדי לראות אם זה יעבוד בשבילי, אבל ברור שצריכת החלבון האידיאלית שלי נמוכה מזו המומלצת על ידי כמה מהם. הייתי גם רעבה מדי במהלך השבוע הראשון מכדי לחשוב אפילו על הפחתת החלבון …

תיאבון וקטוזיס

רמת התיאבון היתה מאוד לא יציבה במהלך השבוע הראשון אבל היא בפירוש ירדה במהלך השבוע השני. ביום האחרון של השבוע השני, הייתי מסופקת לחלוטין עם אכילת פחות מ 1000 קלוריות. אפילו לא ניסיתי להגביל את הקלוריות שלי באותו יום, פשוט לא רציתי עוד אוכל.

עם תיאבון הרבה יותר נמוך, אני מקווה שאצליח לקצץ בירקות, כי אני מרגישה טוב יותר כשאני אוכלת בעיקר בשר.

קלוריות וקטוזיס

אני חושדת שאם הייתי מעלה את הקלוריות שלי על ידי העלאת צריכת השומן, הייתי מפסיקה לרדת במשקל, אבל כמה מכם אמרו שזה לא נכון, שאני צריכה לאכול הרבה יותר שומן. לפחות עכשיו, אין לי שום רצון לאכול יותר ממה שאני אוכלת, ורמות הקטונים שלי נחמדות וגבוהות, ולכן אני לא מרגישה צורך להעלות את צריכת השומן. ההיגיון אומר לי שאם אני אוכלת יותר שומן, הגוף שלי ישרוף יותר מהשומן הזה ולכן ישרוף פחות משומן הגוף העודף, אשר זו המטרה.

עם זאת, אני רוצה לנסות הפעם מותאמות מוחלטת לקטוזיס. אחרי שאהיה בקטוזיס במשך חודש שלם, אולי אנסה להוסיף עוד קלוריות משומן רק כדי לראות מה קורה. או, אם ארגיש רעבה, אוסיף עוד שומן, כמובן. אין לי רצון להיות רעבה בתוכנית זאת – אחרי הכל, אחד היתרונות של דיאטה קטוגנית אמור להיות שליטה מעולה בתיאבון.

מה המשמעות של ניסוי זה עבור חולי סרטן?

כמובן שזהו רק ניסיון אישי שלי, שלכם עשוי להיות שונה מאוד. אני מקווה שחולי סרטן יוכלו להשיג במהירות את "אזור הניהול המטבולי של סייפריד" על ידי הגבלת חלבונים ופחמימות קפדנית ולא דרך צום. לא נראה כאילו הגבלת קלוריות היא הכרחית, כפי שהוא מציע (מבוסס על הניסויים שלו בעכברים). הקטונים שלי עלו יפה, ללא תלות במספר הקלוריות שאכלתי.

חלב וקטוזיס

יש לזכור כי אני לא אוכלת מוצרי חלב, אשר יכולים  להעלות את רמות האינסולין (ראו דף החלב שלי), ולכן להפריע לקטוזיס עמוק. אז, אם אתם מגבילים את החלבונים ואת הפחמימות אבל אוכלים הרבה גבינה, שמנת, שמנת חמוצה וכו' ואתם מוצאים שהקטונים אינם עולים מספיק, ייתכן שתרצו להוריד חלב במשך כמה ימים כדי לראות אם זה עוזר .

מטרות לשבוע הקרוב

  • להמשיך לחקור את הקשר בין כמויות שומן, קלוריות, וקטונים
  • להוריד את הזיתים ואת הויניגרט חדש כדי לראות אם האנרגיה, איכות השינה, הנפיחות וכאבי הראש הקלים בבוקר משתפרים
  • לנסות לשמור על קטונים בדם ברמה 4.0 מ"מול ומעלה
  • להביא את רמת הסוכר בדם בוקר וערב לטווח של 55 עד 65 מ"ג/ד"ל ולשמור אותו שם. מה עלי לעשות כדי להשיג זאת? אני לא חושבת שאני צריכה להוריד עוד את החלבון או הקלוריות …
  • האם אני צריכה להגדיל את האימונים? להיפטר מכל המזונות הצמחיים? [מזון צמחי = פחמימות]. תמיד הרגשתי הכי טוב כאשר לא אכלתי כלל צמחים, אבל תוך הסתגלות לתזונה קטוגנית הייתי די רעבה והייתי צריכה לאכול משהו ….

כדי לראות אם אני יכולה להגיע לכל היעדים האלה, קראו בבקשה את הפוסט הבא בסדרה זו: קטזיס לסרטן: שבוע 3-להיות חולה בדיאטה קטוגנית.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s