ד"ר ג'ורגיה אדג' – דיאטה לסרטן של סייפריד: הצום שלי לקפיצה לקטוזיס

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש

ספרו של ד"ר סייפריד, סרטן כמחלה מטבולית, עורר בי השראה לנסות לקפוץ לקטוזיס כדי לראות כמה זמן לוקח  להשיג את "אזור השליטה המטבולית" שלו. המשך לקרוא כדי לראות איך זה הולך עד כה! (אני עדיין בחיים…)

fasting jump-start to ketosis

הערה: פוסט זה פורסם במקור ב-1 באוגוסט 2013. הוא נערך כדי לפשט את התוכן ולשפר את הגרפיקה, ולאחר מכן פורסם מחדש ביוני 2016, ולכן כמה הערות ישנות עשויות להתייחס לתוכן שהוסר במהלך העדכון.

הדיאטה הקטוגנית של ד"ר סייפריד לסרטן

אזהרה: ניסויים תזונתיים עם צום וקטוזיס מוטב שיעשו תחת פיקוח רפואי, במיוחד אם יש בעייה רפואית או אם אתם לוקחים תרופות באופן יומיומי. חילוף החומרים של כל אחד הוא שונה, ולכן התוצאות עשויות להיות שונות. בבקשה ראו את הפוסט שלי "האם דיאטה קטוגנית בטוחה לכולם?"

לאחר שקראתי את ספרו של תומס סייפריד,  חשתי מיד אהדה לאלו מכם שיש להם סרטן עכשיו, או מי שהם ניצולי סרטן ומודאגים מחזרה שלו – האם קיוויתם לאסטרטגיה תזונתית פשוטה, כמו "לאכול עוד ברוקולי" או "להוסיף זרעי צ'יה לשמנת הבוקר שלכם?" האם הובלתי אותכם בדרך של תקווה ואז השארתי אותכם מאוכזבים כשראיתם כמה קשה הדיאטה של ​​ד"ר סייפריד? תנו לי לנסות לעשות את זה בשבילכם על ידי ביצוע  דיאטה זו בעצמי תוך כדי צפיה בנוחות מהסלון שלכם.

הצום של סייפריד כדי לקפוץ לקטוזיס

ד"ר סיפריד אומר שהדרך המהירה ביותר להשיג רמות אופטימליות של גלוקוז וקטונים בדם היא להתחיל בצום מים בלבד למשך 3-5 ימים כדי לקפוץ לקטוזיס, ולאחר מכן להמשיך בדיאטה דלת-קלוריות "קטוגנית", שמטרתה השגת רמות סוכר בדם של 55-65 מ"ג/ד"ל ורמות קטונים בדם של לפחות 4.0 מ"מול (ראו פרק 3 של סדרת הסרטן שלי לפרטים נוספים). כתזכורת, רמות גלוקוז ממוצעות בדם עבור רוב האנשים הבריאים שאוכלים דיאטה סטנדרטית הן בין 70 ל-95 mg/dl ורמות קטונים בדם הן בדרך כלל 0.3 מ"מול או פחות.

התוכנית שלו נשמעה קיצונית אפילו בשבילי. עם זאת, צום אמור להיות נוח למדי אם אתם מתורגלים לזה, דיאטות קטוגניות ידועות כמפחיתות תיאבון ומשפרות את תחושת הרווחה של אנשים ברוב המקרים. למרבה המזל אין לי סרטן, אבל בכל זאת, בניסיון להצית מחדש את התקווה שחלק מכם איבדו, חשבתי שאהיה אחד מהצוות ואנסה בעצמי את ההמלצות שלו.

מטרות ניסוי זה

  • לראות אם אוכל להגיע אל "איזור השליטה המטבולית" של ד"ר סייפריד.
  • לבדוק אם אני יכולה לשמור על רמות גבוהות של קטונים ורמות נמוכות של סוכר בדם באמצעות דיאטה של בעיקר בשר [דיאטה קטוגנית סטנדרטית נוטה להסתמך בעיקר על מוצרי חלב עתירי שומן, ביצים ושמן קוקוס, שלאף אחד מהם אנני סבילה במיוחד].
  • לחקור את ההשפעה של חלבון: יחסי שומן, קלוריות, ופעילות גופנית על רמות קטונים ורמות הסוכר בדם.
  • להשוות קטונים בשתן לקטונים בדם ולראות אם יש מתאם.
  • לתעד השפעה של דיאטה זו על מצב הרוח, האנרגיה, הריכוז, המשקל, השינה וכו'.
  • לתעד את כל תופעות הלוואי של דיאטה זו.

ניסוי N = 1 שלי, שלב I: צום הקפיצה לקטוזיס

"N=1" מתייחס לניסוי עם משתתף אחד בלבד (במקרה זה, אני). חילוף החומרים של כל אחד הוא שונה, אז בבקשה קחו את הניסיון שלי במידה של ספקנות. שימו לב, רק בגלל שד"ר סייפריד אומר כי צום מים היא הדרך המהירה ביותר להיכנס לקטוזיס לא אומר שהוא נדרש. אני גם לא יכולה לומר אם צום הוא בהכרח טוב יותר לבריאות או קל יותר מאשר מעבר הדרגתי לקטוזיס.

ציוד:

יום 1 (1/31/13)

Ketogenic Diet and Fasting Entry - Day 1

הערות: הרבה יותר קל ממה שציפיתי. הבטן קצת יותר מגרגרת, ראש קצת מסוחרר, קושי קטן להתרכז, ראייה מעט מטושטשת, אנרגיה נמוכה. ישנתי טוב, אבל היה לי חלום מוזר על חטיף גרנולה – משהו שלא אכלתי כמעט שש שנים! כיוון שהניסוי מבלבל דברים, כלום מזה הוא לא מעכשיו.

יום 2 (2/1/13)

Ketogenic Diet and Fasting - Day 2

הערות: מעניין כי סוכר הדם בבוקר היה גבוה יותר מאשר אמש, ללא כל מזון. זה יכול להיות בגלל תגובות קורטיזול ואדרנלין לירידה ברמת הסוכר בדם – הורמונים אלה לוקחים פיקוד כאשר רמת הסוכר בדם נופלת כדי להעלות אותה בחזרה. כאב ראש קל בבוקר. קושי רב יותר להתרכז היום – "ריקנות" תהיה המילה הנכונה – אבל היא השפיעה רק על היעילות שלי בעבודת הניירת. הייתי בסדר גמור והייתי מסוגלת לעבוד יום שלם, לעשות סידורים, לנהוג וכו'. השינה היתה נוראה – ישנתי מ-10Pm עד 1:30am, ואז שעות ארוכות של עירות עד 5:00 , ואז חזרה לישון עד 7:30 בערך. איכות השינה עצמה היתה קלה מאוד ומלאת חלומות, אבל לא היו חזיונות על חטיף גרנולה הלילה. אני לא מאמינה כמה זה קל יותר מאשר חשבתי שיהיה – אני לא חווה רמות מצוקה של רעב או תשוקה.

יום 3 (2/2/13-יום המרמיטה שמח!)

Ketogenic Diet and Fasting - Day 3

הערות: סוף סוף, יש הופעה של קטונים (צנועים) ורמת הסוכר בדם יציבה. הריכוז היה טוב יותר היום, אבל עדיין לא חזר למצב נורמלי. הרעב היה בולט יותר בבוקר ובצהריים, אבל שוב, לא מזעזע. האם היה נחמד לאכול משהו? כן, אבל זה לא העסיק את דעתי. בשעות הערב המאוחרות, הרעב היה חזק יותר, יש כאב ראש קל מאוד, סחרחורת קלה, ובטן נוהמת – זה עשוי לייצג את הסוכר בדם? – אבל הייתי פרודוקטיבית מאוחר בערב. יש לי מוטיבציה להמשיך בגלל 1) סקרנות אינטלקטואלית ו 2) מקווה כי הפעם הקטונים יהיו נחמדים וגבוהים והגלוקוז בדם יהיה נחמד ונמוך, הרעב ייעלם ואני ארגיש נהדר. עוד נראה! אני בטח חוסכת הרבה זמן וכסף השבוע …

כמה זמן הקפיצה להתחלת קטוזיס המשיכה? מה שקרה ביום הרביעי לקח אותי לגמרי בהפתעה! קרא על ימים 4-7 בפוסט הבא בסדרה זו קטוזיס לסרטן: שבוע 1-המעבר שלי לקטוזיס.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s