תבנית נשימה אידיאלית: 3 נשימות בדקה עבור מקסימום חמצן בגוף

מאמר זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

"… שלבים בביצוע פראניאמה [תרגיל נשימה יוגי]: 12. בהתחלה יש זיעה, באמצע תנודות, ובשלב האחרון או השלישי נוצרת יציבות, והנשימה אמורה להתבצע ללא תנועה".
האטה יוגה פראדיפייקה (כתב היד שנכתב במאה ה-15, היסודות של האטה יוגה)

יש אלפי מאמרים מודרניים, ספרים ודפי אינטרנט שנכתבו על נשימה. רבים מהם מדברים על היתרונות של נשימה אידיאלית עבור מערכות שונות של הגוף האנושי בריפוי מחלות רבות. עם זאת, המחברים של רוב המאמרים כמעט אף פעם לא נתנו פרמטרים מדויקים של דפוס נשימה אידיאלי. הם יכולים להזכיר משהו על נשימה עמוקה ל"טיהור" ולדון באופי הארסי והרעיל של פחמן דו-חמצני. ניתן למצוא את הגרף המדויק של תבנית הנשימה האידיאלית להלן. דפוס זה ניתן למדוד, אם יש לך אותו, באמצעות בדיקה DIY של חמצן גוף (או מבחן CP).

מה הופך את הגוף האנושי עמיד יותר לאורגניזמים ולמחלות פתולוגיות? איך אנחנו צריכים לנשום יום ולילה עבור יכולות טובות יותר ביחס לשינה; אִכּילה; כושר גופני; הישרדות ללא שינה, מזון ומים במשך ימים; ריפוי פצעים ועצמות שבורות; וכמה מהמיומנויות המיוחדות שניתנו בנדיבות לבני האדם על ידי הטבע אבדו?

בדפי אינטרנט קודמים שקלנו את הפרמטרים המדויקים של תבנית הנשימה הרגילה (עבור אנשים בריאים), דפוס נשימה לא יעיל (עבור חולים עם מחלה כרונית), ואת דפוס הנשימה הכבד (עבור חולים קשים וחולים). זה הגיוני להניח כי דפוס נשימה אידיאלי יתאים לנשימה איטית מאוד עם רמות חמצן גבוהות מאוד בגוף עקב נשימה איטית מאוד עם אוורור מופחת לדקה בזמן מנוחה,  24/7.

בשנים 1960-1980 ד"ר בוטייקו אימן כ-200 רופאים סובייטים להשתמש בטכניקת הנשימה של Buteyko אצלם בקליניקה. הדרישה העיקרית שלו עבור מתרגלי נשימה אלה היתה CP של 60 שניות או רמת החמצן בגוף. כמה מהם השיגו עד 2-3 דקות במבחן קשה זה. בנוסף, ד"ר בוטייקו לימד את שיטת הנשימה של Buteyko למאות רבות של חולים רוסים, שהגיעו עד 1-3 דקות לרמת החמצן בגופם או ל-CP.

ממצאיו של ד"ר בוטיקו היו ששיעור הנשימה האופייני למנוחה אצל אנשים עם 2-3 דקות CP (עצירת נשימה ללא לחץ בזמן הבדיקה, שנעשית לאחר הנשיפה הרגילה) היה בערך 3-5 נשימות לדקה עם נפח זעום של 1.5-2.5 L / min. זה מתאים לשאיפה איטית ורגועה והפסקה ארוכה מאוד אוטומטית (מצב אי נשימה) של 9-16 שניות. [תוצאות אלו ניתן למצוא בטבלה של Buteyko של אזורי בריאות בדף הבית באתר הקורי].

Medical people smiling

תבנית הנשימה האידיאלית, אם ניקח בחשבון את הניסיון הקליני של כ-200 רופאים רוסיים ואת הטבלה של תחום הבריאות של Buteyko, מתאים ל CP של 3 דקות בלבד, ולרק 3 נשימות/דקה במנוחה של קצב נשימה אידיאלי (עבור נשימה תת-מודעת או אוטומטית).

שימו לב כי משך הזמן המרבי לנשימה עבור תבנית הנשימה האידיאלית יהיה מעל 7 דקות. ואכן, הטבלה של  Buteyko של אזורי הבריאות מציע MP (השהיה מקסימלית לאחר הנשיפה הרגילה) של 210 שניות או 3.5 דקות. לפיכך, לאחר שאיפה מקסימלית, תוצאה זו תהיה 2-2.5 פעמים יותר. בדיקות מעשיות נמצא כי אנשים כאלה בדרך כלל יש בערך 7-8 דקות של משך זמן ההמתנה המרבי שלהם.

תרשים דפוס נשימה אידיאלי

Ideal breathing pattern chart

דפוס הנשימה האידיאלי במנוחה הוא 3 נשימות / דקה, 1.5-2 ליטר לדקה עבור אוורור מינימלי, ו-180 שניות עבור בדיקת החזקת נשימה ללא לחץ (זמן אופטימלי או חמצון הגוף האידיאלי). השאיפה היא בערך 1.5s, הנשיפה 2.5s, ואת ההשהיה האוטומטית (הפסקה טבעית של הרפיה ללא נשימה) הוא עד 16s.

אותה קצב נשימה אידיאלי (3 נשימות / דקה) נצפתה אצל מסטרים של האטה יוגה.

על פי עדויות רבות, שינויים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים שונים מתרחשים במהלך נשימה סופר איטית או אידיאלית. כפי שדיברנו בעבר, מצב בריא במיוחד זה משחזר תהליכים ביוכימיים מסוימים, שהיו נורמליים לבני אדם בעבר.

היתרונות של נשימה אידיאלי

שינה הופכת להיות הרבה יותר קצרה באופן טבעי. הייתי עד להשפעה הזאת אצל עשרות הסטודנטים לנשימות שלי. עם יותר מ 30 שניות עבור בדיקת O2 בגוף (כאשר הם מפחיתים נשימה כמעט עד הנורמה הרפואית), משך הזמן הרגיל של השינה הוא 6-6.5 שעות. פשוט אין להם שום רצון לישון יותר, אבל לעתים קרובות מפתחים הרגל בריא של תנומה קצרה(כ 5-10 דקות) באמצע היום.

עם תוצאות O2 גבוהות יותר בגוף (בשניות) אפילו נשימת השינה האיטית יותר מתקצרת. אתה יכול למצוא מספרים מדויקים עבור אנשים של כ 1 דקה עבור בדיקות  O2 הגוף עם 2-3 דקות.

האורגניזם האנושי מתחיל לייצר נוגדנים ברוק שיכולים לדכא פתוגנים הגורמים לחורים בשיניים ולפלאק. (ואכן, ממצאים ארכיאולוגיים של גולגלות אדם מראים כי כמה מאות שנים קודם לבני אדם היו הרבה פחות בעיות עם רובד שיניים וחורים או עששת. בעוד כמה אנשים טוענים כי הדיאטה שלנו היא אשמה, גם עם דיאטה אידיאלית אנשים מודרנים עם CP של 20- 25 תוך כמה חודשים עדיין יקבלו רובד פלאק והרבה חורים.)

זה הפך אפשרי לעכל זנים רחב יותר של סיבים ומזונות אחרים (שורשים, עלים, פרחים, עצמות) ולחלץ מהם חומרים מזינים ואנרגיה.

קיצורים, פצעים עצמות שבורות יכולות להירפא בתוך ימים ספורים, במקום שבועות או חודשים.

אנשים יכולים לשרוד במשך ימים בלי מים, מזון ושינה, בעוד שיש להם CP גבוה ואנרגיה כדי לחפש מים ומזון ולהילחם, אם יש צורך , עבור חייהם.

נשים בהריון יחוו ללא כאבים. הוצאת הילד הופכת לחוויה קלה ומרגיעה. [אלה הסובלים מכאב עקב עצירות יכולים לבדוק את ההשפעה של CO2 גבוה יותר CP על ידי יצירת רעב חזק לאוויר עם מחזיקי נשימה ארוכה נשימה מופחתת.]

מצב עליון של המוח מעורר יכולות לא רגילות (כדי להרגיש את הרגשות של אנשים אחרים, לראות הילה סביבם, לתקשר מחשבות ללא דיבור או יש יכולות טלפתיות, וכו'). תפיסת המציאות נעשית מדויקת יותר ומנותקת יותר ממעורבות אישית (אגואיסטית).

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s