ד"ר אנדריאס אנפלדט – ירקות דלי פחמימות – מהטוב ביותר ועד הגרוע ביותר

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: ליטל פלד

אלו ירקות הם דלי פחמימות? יש כלל מאוד פשוט:

  • ירקות הגדלים מעל פני קרקע הם דלי פחמימות שאפשר לאכול בחופשיות.
  • ירקות הגדלים מתחת לפני הקרקע מכילים יותר פחמימות, כך שצריך להיזהר יותר עמם (במיוחד תפוחי אדמה).

כמו כל חוקיות זה לא מושלם, אז אפשר לבחון את הפירוט הבא:

מעל האדמה

פחמימות ל -100 גרם
ירקות דלי פחמימות

מתחת לאדמה

(אחוזי פחמימות לעיכול)

כל המספרים הם אחוז הפחמימות הניתנות לעיכול (סיבים אינם נספרים). משמעות הדבר היא, ש-100 גרם  – המשקל של עגבניה ממוצעת – של כל ירק, יכילו את מספר הגרמים של פחמימות.  למשל, בעגבניה ממוצעת יש כ 3 גרם פחמימות. משקלה של כרובית שלמה אחת גבוה הרבה יותר, אולי פי עשר, ולכן מכילה בערך פי עשרה מ-4 גרם, כלומר 40 גרם פחמימות.

שימו לב לאבחנה בין ירקות מעל הקרקע ומתחת לקרקע.

ירקות עם פחות מ -5 אחוזי פחמימות ניתן לאכול באופן חופשי יחסית. אם בחרתם בתזונה דלת פחמימות  לא אדוקה מדי (יותר מ -20 גרם ליום) כנראה שתוכלו לאכול כל מה שתרצו מכל הירקות דלי פחמימה אלה.

אם בחרתם  בתזונה דלת פחמימות קפדנית (פחות מ -20 גרם ליום) ייתכן שיהיה עליכם להיות קצת זהירים עם כמה ירקות. באופן ספציפי כנראה כדאי להיות זהירים סביב פלפלים או עגבניות – פחמימות אלה להוסיף במהירות לכיוון "גבול" 20 גרם ליום. פלפל אחד בינוני לבדו עשוי להכיל 6-8 גרם פחמימות.

אפונה, תירס, שעועית, עדשים, קינואה

פחמימות ב אפונה, תירס, שעועית, עדשים, קינואה

אפונה, תירס, שעועית, עדשים וקינואה מכילים יותר פחמימות מאשר ירקות אחרים. יש להיזהר איתם בתזונה דלת פחמימות קפדנית , לאכול אותם בכמויות קטנות מאוד או בכלל לא.  רוב המזונות הצמחיים הללו אינם מסווגים כירקות אלא כדגנים או קטניות. הם אינם אפשרויות דלות פחמימות טובות.

דגנים וסוכר טהור

פחמימות בדגנים (כמו לחם, פסטה, אורז) וסוכרים הוסיפו

החיטה היא לא ירק, זה גרגר (grain). וכל דבר מקמח מכיל הרבה פחמימות המתעכלות במהירות. הימנעו מהם כמה שיותר בתזונה דלת פחמימות. מוצרי מחיטה מלאה הם רק "פחות גרועים" – זה כמו סיגריות עם פילטר עליהם.  לחם, פסטה, אורז, עוגיות וכו' הם לא ירקות, והם מלאים פחמימות.

סירופ תירס עתיר פרוקטוז – התוספת הסוכרית במשקאות ממותקים – מגיע מצמח (תירס). אבל הוא איננו ירק ובהחלט לא דל פחמימה.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s