ד"ר ג'ייסון פונג – המטבע המשותף

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

מטבע (כסף) הוא שימושי כיוון שהוא מייצג הסכמה הדדית כאמצעי לאמת מידה ולחליפין. כלומר, אם כולנו נסכים לשלם בדולרים אמריקאיים כמטבע עבור החלפת דברים בינינו, אז פריטים שונים כמו אוטובוס או בצל יכולים להמדד באותן יחידות. האוטובוס הוא יקר ועולה יותר דולרים והבצל זול יותר ועולה פחות דולרים. אבל הכל נמדד בדולרים ושני הצדדים מקבלים דולרים כמטבעות לחליפין.Krugerrand-זהב-מטבע

אם צד אחד מחליט להשתמש בדולרים והצד השני רוצה לקבל צדפים (כפי שהשתמשו היסטורית בחלק מהתרבויות הפרימיטיביות) או מלח, אז יהיה בלתי אפשרי לסחור. לא יהיה מטבע עובר לסוחר. הקונה רוצה להשתמש בדולרים והמוכר רוצה צדפים. אין עסקה. שני הצדדים צריכים להסכים על אופן המסחר. כלומר הערך של המטבע המשותף, בין אם זה דולרים, צדפים, ביטקוין או זהב. יש כוח רק כל עוד שני הצדדים מסכימים.

זה בדיוק כמו שפה משותפת. אנגלית שימושית במיוחד משום שאנשים רבים דוברים אותה. לכן בארצות הברית סביר מאוד כי תוכל לדבר אנגלית ומישהו יבין אותך. בסין, מנדרין שימושית יותר מאשר אנגלית, שוב בגלל שאנשים מסוגלים לדבר בה.

מיקרוסופט שלטה במלחמות התוכנה כי היתה הנפוצה ביותר, וזה באופן אוטומטי עשה אותה לשימושית ביותר. זה בטח לא היה בגלל מסך השגיאה, או Microsoft Bob שעשה אותה שימושית. גבר, אני שונא את המהדק הטיפשי [סמל של מייקרוסופט] שגרם לי לרצות לנקר את העיניים. אבל מיקרוסופט היא הסטנדרט הנפוץ, וזה מה שעשה את זה שימושי.MicrosoftBob

אבל פוסט זה הוא על תזונה והשמנת יתר. אז מה הוא המטבע המשותף של עלייה במשקל? רוב האנשים חושבים כי 'קלוריות' ממלאות תפקיד זה של מטבע משותף. סוכר מכיל מספר מסוים של קלוריות, בחסה יש פחות קלוריות. אנו מדמיינים, אפוא, כי קלוריות של מזונות 'זולים' ושל מזונות 'יקרים' ניתן למדוד באותו המטבע של קלוריות.

ישנן דרכים אחרות, כמובן, למדוד מזונות שונים. אפשר פשוט לשקול אותם. בדרך זאת 1/2 קילו סוכר זהה ל-1/2 קילו של חסה. זה פשוט צורת מטבע אחרת. אפשר לעשות את אותו טיעון של החוק הראשון של התרמודינמיקה לגבי משקל כמו בקלוריות. אם אתם אוכלים 1/2 קילו של מזון, בין אם סוכר או בין אם חסה, תעלו 1/2 קילו משקל. אחרי הכל, איך תוכל להעלות במשקל יותר? האם משקל מגיע מהאוויר? כיצד אפשר להעלות פחות משקל? משקל המזון פשוט נעלם? תרמודינאמיקה היא חוק, לא רעיון כללי. בשני המקרים (משקל וקלוריות), הבלבול נובע מאי הבנה על תרמודינמיקה ועל שומן גוף.

מה שחשוב באופן מכריע הוא לראות אם לגוף "אכפת" מקלוריות. האם לגוף יש איזה מנגנון שסופר קלוריות? האם לגוף יש חיישנים לגילוי קלוריות? האם יש לנו פצצת קלורימטר פנימית למדידת קלוריות ולשנות התנהגות / מטבוליזם מבוסס על קלוריות? לא, לא ולא.

הגוף שלך לא שם קצוץ על קלוריות. קלוריות אינן מטבע מקובל בגופנו. גופנו לא סופר קלוריות אז למה אתה? קלוריה היא קלוריה. אז מה? למי איכפת? בטח לא לגוף שלך. קח שני מזונות בעלי ערך קלורי שווה. מצד אחד, יש קצת סודה ממותקת, ומהצד השני צלחת חסה. הקלוריות זהות. בסדר. אז מה? כאשר אתם אוכלים את שני המזונות האלה, האם הגוף שלך איכשהו מודד את הקלוריות שלהם? לא.

200 קלוריות
200 קלוריות

ההשפעה המטבולית של שני מזונות אלה היא שונה לחלוטין. סוכר יעודד אינסולין. הוא לא יפעיל אף הורמון שובע אחר. לא יפעיל את קולטני המתיחה (אות שובע) בבטן. לא יפעיל פפטיד YY, כולציסטוקינין (הורמוני שובע). חתיכת סטייק, ומצד שני, תעשה את כל הדברים האלה. לכן מרגישים מלאים לאחר אכילת סטייק, אבל כלל לא שבעים עם הסודה.

אז, למה אנחנו מעמידים פנים כי כל הקלוריות שוות? אין שום דבר שווה בהן. קלוריות אינן המטבע המשותף של הגוף. זה כמו שמסתובבים עם ערימה של צדפים בכיסומנסים לקנות המבורגר בפילדלפיה. כולם שם רוצים דולרים ואנחנו רוצים לשלם בצדפים. לבחור מההמבורגר לא אכפת מצדפים. לגוף שלנו לא אכפת מקלוריות.

כנ"ל לגבי משקל המזון, או נפח המזון.

InsulinIndex1
מדד אינסולין

הגוף לא שוקל את האוכל המגיע, ולא אכפת לו. מכך המפתח הוא שאכילת חצי קילו של חסה וחצי קילו של סוכר מייצרת תגובות מטבוליות שונות לחלוטין. במקרה הראשון, הגוף עשוי לשרוף אנרגיה, ובמקרה השני הוא בהחלט יכול להחליט שהוא אוגר אותה כשמון. משקל הוא לא מטבע עובר לסוחר.

לא, הגוף שלנו צובר או מאבד שומן על פי הוראות הורמונליות מפורטות מהמוח שלנו. למה הגוף שלנו מגיב? לאִינסוּלִין. עלייתו ונפילתו של האינסולין הוא הגירוי העיקרי לעלייה במשקל. אז מזונות המעודדים אינסולין הם בדרך כלל יותר משמינים (עוגיות), ואלה שאינם (כרוב) הם בדרך כלל לא משמינים כלל. אם לגוף שלנו אכפת מאינסולין (והורמונים אחרים, אבל בעיקר מאינסולין), אז אנחנו צריכים להשתמש במטבע המשותף, לדבר בשפה המשותפת של הגוף. אִינסוּלִין. אנחנו יכולים לתרגם מזונות להשפעה על האינסולין במקום על קלוריות. מרטי קנדל ב www.optimisingnutrition עשה בדיוק את זה.

הוא בנה מדד אינסולין מזון הטוב ביותר הזמין. ניתן להעריך את השפעת האינסולין ממזונות המבוססים על פחמימות נטו (פחמימות-סיבים) ועוד 0.54 חלבון. גם אז, נוסחה זו מהווה רק כ-50% של השפעת האינסולין הידועה, ולכן עדיין יש עוד הרבה שאנחנו צריכים ללמוד. הדיאטות שהכי פחות מייצרות אינסולין הן דלות פחמימות, עתירות סיבים, מתונות בחלבון ועשירות בשומן טבעי. במילים אחרות, מזון אמיתי, דיאטת LCHF .

כנ"ל לגבי ספירת פחמימות. הגוף שלנו בהחלט מגיב לפחמימות, אבל הוא לא סופר אותן. פחמימות מסויימות יעודדו אינסולין ואחרות לא. פירוש הדבר כי לא כל הפחמימות שוות. פחמימות מעובדות מאוד מגרות מאוד גלוקוז ואינסולין. לפחמימות עם עיבוד מינימאלי יש מעט מאוד השפעה על גלוקוז או על אינסולין.

אז זכרו, המטבע המשותף של הגוף הוא לא קלוריות. אבל הוא גם לא שומן, חלבון או פחמימות. הוא לא סיבים. וזה לא קטונים.GL

המטבע שלגוף באמת אכפת ממנו הוא אינסולין. אם אתם רוצים לרדת במשקל, הפחיתו אינסולין. אם אתם רוצה לעלות במשקל, הגבירו את רמת האינסולין. זהו המטבע המשותף. כיוון שלגוף שלנו אכפת רק מאינסולין, כדאי ללמוד את השפעת המזונות על האינסולין.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s