ד"ר ג'ייסון פונג – הנה 5$, קווין הול, לך קנה ידע

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

קווין הול, חוקר NIH בכיר, פרסם לאחרונה ב AJCN מאמר שקיבל הרבה תשומת לב תקשורתית. מחקר זה, הוא טוען, מפריך לחלוטין את השערת האינסולין עד כדי כך שהיא עכשיו "מתה". זה מעניין, חשבתי, כשיישבתי לקרוא את המאמר.

קווין הול
קווין הול

הפתיע אותי לקרוא מאמר זה ולהבין כי המסקנות של הול היו לגמרי דעה שלו בלבד. הוא סובל מהטיית אישור כל כך קשה שהוא יכל באותה מידה לכתוב "המוח שלי כבר לגמרי סגור לגבי השערת האינסולין. בבקשה אל תבלבלו אותי עם עובדות". הטיית אישור היא תופעה פסיכולוגית ידועה לפיה עובדות שמסכימות עם דעה שיצרת מראש מתקבלות כאמת ואלה שאינן, אתה מתעלם מהן. כל העובדות מסוננות באמצעות הטיה זו כדי לאשר את הדעה שלך. זה ידוע גם בשם מוח אטום.

זה קורה הרבה יותר מאשר יודעים או מודים. מצב דומה קיים במחקר שמאחורי השפעת ארוחת הבוקר על המשקל . חוקרים השתמשו בשאלת ההשפעה הצפויה של ארוחת בוקר על השמנת יתר (PEBO) כדי להסתכל כיצד חוקרים באופן עקבי מפרשים את התוצאות בהתאם לאמונתם. אם אתה מאמין שארוחת בוקר תעזור לך לרדת במשקל, אזי מחקרים פורשו כמחזקים עמדה זו גם אם זה לא קרה.

שתי טקטיקות ספציפיות נמצאות בשימוש – מחקר חסר ראיות (RLPV) (אוסף נתונים שאי אפשר להוכיח איתם כלום) ודיווח מחקר מוטה (BRR). ככל שיותר ויותר אנשים מאמינים שמשהו נכון, ההשפעה הופכת גרועה יותר כיוון שכל מחקר מתפרש עכשיו כמתאים לעובדות קודמות.BeliefBeyond Evidence2

מתחילים עם רעיון (A), כל המחקרים מתפרשים כתומכים באמונה זאת (B), מתעלמים מכל המחקרים המתנגדים (C). זה רק מחזק את האמונה (D) אשר אחר כך מובילה לדיווח מחקר מוטה. זה, כמובן, מעגל קסמים. אותו אפקט ברור של קלוריות נכנסות, קלוריות יוצאות (CICOׂׂ) שמתה לחיות .

אז בואו נסתכל מקרוב על פרסום זה וטענותיו. המחקר נקרא "שינויים בהוצאת האנרגיה ובהרכב הגוף לאחר דיאטה קטוגנית איזוקלורית בגברים שמנים ובעלי עודף משקל". תנו לי לתת קצת רקע. העיתונאי המדעי עטור הפרסים גארי טאובס האמין כי השמנה היא בעצם מחלה של יותר מדי אינסולין – היפראינסולינמיה. כיוון שפחמימות מזוקקות מעלות אינסולין יותר מאשר שומן או חלבון, צמצום פחמימות יגרום יותר לאיבוד משקל.

הוא הקים את הארגון ללא מטרות רווח NuSi כדי לגייס כסף למימון מחקרים ומחקר זה הוא הראשון שפורסם. 17 גברים בעלי עודף משקל אושפזו במחלקה מטבולית שבה כל המזון שאכלו נמדד בקפדנות. היה שלב הרצה של 4 שבועות –  כדי ליצור בסיס שווה עבור הגברים שהיה תזונה של דיאטה רבת פחמימות ועתירת סוכר, ולאחר מכן הם עברו לדל פחמימה מתוכנן בקפידה, דיאטת דלת סוכר. מדידות שונות נלקחו, כולל ההוצאה האנרגטית (EE – כמה קלוריות הגוף שורף), במשך 4 השבועות הבאים. שאלת הבסיס היתה האם דיאטה קטוגנית (KD) גורמת לאובדן שומן?

קווין הול 1

הנה התוצאה. במהלך 4 שבועות של דיאטה קטוגנית ׁ(KDׂ), כן, היה הפסד שומן. היתה תקופה ראשונית של ירידה גדולה יותר במשקל אשר כולם מסכימים שזה עשוי להיות איבוד נוזלים. אנחנו יכולים גם להסכים כי רמות האינסולין הונחתו על ידי KD. שנית, שימוש במדידות של EE, הראו שחלה עלייה בקלוריות שנשרפו. כל אלה הן עובדות, לא דעות, שנגזרות ישר מן המחקר. האין זו תוצאה טובה?

ובכן, אם אתה קווין הול, לא. אתה צריך למצוא דרך לסובב את זה בצורה שלילית. כך תוכל לומר לכל החברים שלך בתקשורת ולהכריז "צדקתי". בואו לראות איך זה נעשה.

כאשר החולים התחילו את הניסוי, החליפו את הדיאטה שלהם לדיאטת 2700 קלוריות/יום עתירת סוכר עתירת פחמימות, שנועדה לחקות את הדיאטה אמריקאית סטנדרטית (SADׂ) שגרמה למגיפת ההשמנה. אף אחד לא באמת מאמין כי מדובר בתזונה בריאה, ואף אחד לא מאמין שזה צריך לגרום לאובדן שומן. אבל זה גרם. למה? כל מי שעשה את המחקר יודע למה. זהו האפקט של המצאות בתוך מחקר והידיעה שאנשים בודקים אותך. זוהי תופעה אוניברסלית. זו הסיבה המדויקת לניסוי בשלבים. כדי לקבוע קו בסיס מתאים במחקר כשאנשים יודעים שמסתכלים עליהם.

אז אנשים ירדו במשקל בדיאטת SAD זאת. אבל במקום להשתמש בבסיס חדש זה, הול החליט כי מגמת הירידה היא ההתחלה החדשה. ההנחה או ההבטחה שלא נאמרה היא שאם אנשים אלה ייקחו עוד 4 שבועות של SAD, הם ימשיכו לרדת במשקל באותו קצב וללא הגבלת זמן. האמנם? השתגעתם? הרי זה לגמרי לא הגיוני.

בואו ניקח מצב דומה. נניח שאנו מלמדים מתמטיקה. אנחנו מלמדים סמסטר אחד ללא בדיקות, ללא בחינות, ללא בדיקת שיעורי הבית ובלי משימות. התלמידים רק אמורים לבלות שעה אחת בכיתה ושעה אחת של שיעורי בית ביום. כולם אומרים שהם עושים את זה. ואז, בלי להזהיר אותם, אנו בוחנים אותם במבחן תקן. הם לא ממש מצליחים ומקבלים 65%.

בסמסטר הבא יש מבחנים יומיים, בחינת גמר, ובדיקה יומית של שיעורי בית. הם עדיין מבלים שעה אחת בכיתה ושעה אחת של שיעורי בית. הציונים צריכים להיות באופן תיאורטי ללא שינוי, כי הם עושים את אותה עבודה. כמובן, מציאות זו היא שקרית לחלוטין. כיוון שהם יודעים שאנחנו בקביעות בודקים אותם, הם עושים עבודה טובה יותר. עכשיו הם זוכים ב 80%

זהה אותו האפקט שאנחנו רואים כאשר אנשים נכנסים למחקר. לא משנה מה מודדים, דברים משתפרים פשוט על ידי ההמצאות במחקר. זה קורה עם לחץ דם, רמת סוכר בדם, כולסטרול, דיאטות, דיכאון – הכל. אבל התוצאות לא ישתפרו ללא הגבלה. זו הטבה חד פעמית. סטודנטים ישיגו שיפור מ 65 ל 80 בסמסטר אחד. אין זה אומר כי בעוד סמסטר של לימוד רובם ישיגו 95. במקום זאת הם יישארו ככל הנראה ב 80. אבל זה בדיוק מה שהול עושה – הוא מתבסס על ההנחה כי התועלת החד-פעמית הזו תימשך ללא הגבלת זמן.

על ידי הנחה זו כי דיאטת SAD תמשיך לגרום לאובדן שומן (שההיגיון אומר לנו שהיא שקרית) אתה יכול לייצר תוצאה חיובית שלילית. אז, כן, KD גרמה איבוד שומן, אך היא לא הגבירה איבוד שומן אז אתה יכול לעשות את זה כמסקנה שלך. מאחר שרוב החברים העיתונאיים של הול לא קוראים את הפוסט אלא רק את התקציר, קל לשכנע אותם.

על פי ההנחות של הול, כדאי פשוט להמשיך לאכול את SAD עם 25% סוכר ולצפות לירידה במשקל ללא הגבלת זמן. לך על זה. אתה רואה מה קורה. אני כבר יודע. וכך גם אתה. תקבל שומן, תקבל סוכרת סוג 2, ואז בסופו של דבר, אני אכניס אותך לדיאליזה ואקצוץ את הרגליים שהולכות ונמקות. אבל לפחות הול יכול לומר שהוא צדק.

קווין הול 2

הנושא המרכזי השני עוסק ב EE. במעבר מדיאטת הבסיס אל KD, מספר הקלוריות נשאר זהה. אם זה גורם להמשך ירידה במשקל, אפשר לצפות לראות גידול ב EE על מנת שהגוף אכן ירד במשקל. זה נקרא יתרון מטבולי. הפתעה, הפתעה – זה בדיוק מה שקרה. אז איך אתה יכול לסובב את זה? דרך אמירה.

תראו איך הול מתאר את הגידול הקריטי ב EE. הנה מה שהוא כותב: "KD חופף עם EE נמדד של 57 ± 13 קלוריות ליום עם p=0004, ואנרגיה בשינה (SEEׂ) של 89 ± 14 קלוריות ליום עם P<0.0001" (ההדגשה שלי [פונג]). הול אומר לך כי זה היה רק צירוף מקרים שהחולים כולם שרפו 57 קלוריות נוספות ליום. WTF ??? אין שום דבר מקרי עם זה. העברת אותם ל KD. ערך EE עלה. ערך P של 0.0004 אומר שיש סיכוי 99.96% שזה לא צירוף מקרים. הול יודע זאת, כמו שאני יודע. זוהי סטטיסטיקה בסיסית 101. הול, מתמטיקאי בוודאי מודע לכך.קווין הול 4

הול אומר "אה, שינינו את התזונה שלהם כדי לבדוק אם EE יגדל. זה באמת היה רק צירוף מקרים ענק שכל 17 הגברים הגדילו את ה EE שלהם בו זמנית לגמרי בדיוק ברגע שחשבנו שזה יילך. התעלמו מזה חברים. רק כיתבו את המאמר שלכם בעיתון על איך זה מוכיח שזה לא קרה".

אז EE עולה כן, וההשפעה דועכת עם הזמן. מה הוא ציפה? שזה ימשך ללא הגבלת זמן בקו ישר? החיים לא עובדים ככה. הול הניח שזה יקרה עבור אובדן שומן במהלך ה SAD, אבל אז הוא מציין, ובצדק, ש EE לא עלה. זה לא בכל מקרה, אחי. קבל רמז.

הסיבה ש EE הוא כל כך חשוב היא כי הוא המפתח לתהליך הרזיה מתמשך. הול שהצדודית שלו היתה רק לאחרונה בעמוד השער של הניו יורק טיים כאשר מדד את ה EE של מתחרי לרדת בגדול. הסיבה שהם כולם העלו במשקל הייתה כי ה EE שלהם הואט במידה כזו שהפחתת הקלוריות לא יכלה לעמוד בקצב. אז התערבות כמו דיאטה קטוגנית שמגבירת EE אלה חדשות ענקיות, נהדרות. מלבד, כמובן אם אתה קווין הול, כי זה אומר שאתה טעית. ולך אכפת יותר מהמוניטין שלך מאשר מהבריאות של האנשים ומרווחתם.לודוויג EE

ד"ר דיוויד לודוויג , חוקר ממקום קטן שנקרא הרווארד, הראה בדיוק את אותם דברים במחקרו משנת 2012. מחקר זה נבדק גם עבור שינוי ההוצאה האנרגטיה באסטרטגיות תזונתיות שונות. שוב, כמו שהול הראה, EE במיטבו עם דיאטת פחמימות נמוכה מאוד. אז המחקר של הול רק אישר את מה שכבר ידוע.

כמה אנשים ציינו גם כי מחקר זה נשלט קלוריות וכך הוא שולל את אחד היתרונות הגדולים ביותר של KD, אשר הוא גורם לך להרגיש מלא. ובכן, מצטער, חבר'ה, זאת לא השאלה שזה נועד לענות עליה. כנ"ל לגבי העובדה שיש רק 17 אנשים. שוב, זאת צורת המחקר, אז זה מה שזה, ואין טעם להתלונן על זה.

בסופו של דבר, הבעיה העיקרית היא לא נתוני המחקר. הנתונים מצוינים. הבעיה היא ה"ספין". הנה המסקנה שהול כותב בסיכום התקציר (המהווים את המשפטים החשובים במסמך, אלה שכולם קוראים)

KD איזוקלורית לא לוותה באובדן שומן הגוף גדול אבל היתה קשורה לעליה יחסית קטנה ב EE שהיתה קרובה לגבול הזיהוי בטכנולוגיית המתוחכמת ביותר.

הדגשתי רק מה שהוא עובדה. מחקתי עם קו את מה שהוא ספין טהור. האם KD גורמת לאובדן שומן? היא כן. וזה באמת, באמת חשוב. הול מסובב את הדבר החיובי הזה לשלילי על ידי שינוי המטרה – "אה, אבל זה לא עשה טוב יותר מאשר קודם. אנשים שאוכלים דיאטת סוכר 25% ימשיכו לאבד שומן ללא הגבלה זמן באותו הקצב". אום … איזה כוכב אתה, קווין הול?

ואז הוא אומר הגידול של EE הוא "קטן יחסית". אז מה? האם זה גדל או לא? למעשה, ממחקר שלך על לרדת בגדול עולה כי ירידה במשקל מהפחתת קלוריות קבועה תקטין EE, כך שגם להתייצבות (שלא לדבר על עלייה) של EE יש חשיבות קריטית. זה מדליית הזהב, חבר! אתה פשוט זרקת אותה לפח.

הול אז ממעיט ביחסים על ידי כך שהוא מכנה אותם "נסיבתיות". כאילו השינוי EE פשוט קרה, התרחש, בעת ובעונה אחת כמו השינוי בתזונה. איזה גיבוב של שטויות. שינית את הדיאטה ומדדת שינוי EE. אף אחד לא מטיל ספק בכך. זו סיבתיות, פשוטו כמשמעו. אז למה לנסות לסובב זאת כ"נסיבתיות" שהינה "צירוף מקרים" בלבד? ספין טהור.

אז הול עוד מנסה להמעיט בחשיבות EE יציב באומרו שזה "ליד גבולות הזיהוי תוך שימוש בטכנולוגיה מתוכמת ביותר". אז מה? למי איכפת? האם זה יציב או לא? האין אלה חדשות טובות? האם אתה לא הראת כי מאמצי ההרזיה נכשלים בגלל ירידה ב EE?

למרבה הצער, רופא הספין הול כעת נכנס לשטח חופשי מהגיון, ועיתונאים רבים כמו ג'וליה בלוז ובלוגרים אחרים שמחים לקחת ממה שנאמר כפשוטו. "במחקר הראשון הגדול של לרדת בגדול, אני מדגים מדוע EE יציב הוא הגורם הקריטי ביותר עבור הרזיה. במחקר שני זה אני אראה איך EE יציב הוא לחלוטין חסר ערך. טה דה!"  הול רוצה נואשות להציל את המוניטין שלו, גם אם הוא צריך להקריב את הבריאות שלך כדי לעשות זאת. עָצוּב. כל כך עצוב.

העובדות לבד, בלי שום ספין יהיו אלה. דיאטה קטוגנית, בלי קשר לקלוריות, גורמת לאובדן שומן, גורמת לעלייה (או לפחות להתייצבות) ב EE. אלה העובדות. ואני אוהב את זה. כי אני יכול להשתמש בהן מעשית כדי לעזור לרפא חולים ולהציל חיים. למזלי, אני יכול לראות בדיווח הבוטה והמוטה של קלולס קווין הול עבור מה שזה לא יהיה – את הנשימה הסופית של הפרדיגמה הגוססת שכל הקלוריות שווות.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s