ד"ר נלי – איך שומן מוריד את לחץ הדם שלך

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום מיכל גביש.

יתר לחץ דם (לחץ דם גבוה) היא אחת משלוש התופעות של התסמונת המטבולית. רוב יתר לחץ הדם שאני רואה קלינית מונעת על ידי תנגודת לאינסולין כלחץ דם הפתעהגורם הבסיסי. אני רואה בעיה זו בהרבה מאוד אנשים במרפאה שלי וגם יותר ויותר צעירים שמראים לחץ דם הולך  וגדל.

בבית הספר לרפואה, לימדו אותנו לטפל בלחץ דם "גבולי" או "לחץ דם מעט גבוה" דרך "שינויים באורח החיים", שהיתה דרך אחרת לומר תרגול גופני, הגבלת הקלוריות והפחתת מלח. אבל רוב הרופאים היום יגידו לך כי פעילות גופנית, פחות מלח והגבלת קלוריות לא עובד. כשנשאלתי מדוע גבר בן 34 בקליניקה שלי נעשה פתאום עם יתר לחץ דם, ההסבר היחיד שהיה לנו זה שזוהי  "בעיה גנטית", או "לחץ הדם עולה באופן טבעי ככל שאנו מזדקנים", או "אתה אוכל יותר מדי מלח", והם קיבלו תרופות ללחץ דם ונשלחו לדרכם. אבל, ככל שחלף הזמן, גיליתי שאני צריך להוסיף יותר ויותר תרופות ללחץ דם כדי לשלוט על לחץ הדם שעולה בהתמדה אצל החולים במהלך שנות עבודתי.

לרוב האנשים האלה תהיה עליה מתקדמת בלחץ דם לאורך זמן, ותרופות אלה ללחץ דם (נגד יתר לחץ דם) עולות ללא הרף עד שהאדם הוא על ארבעה או חמישה כדורים שונים ללחץ דם במינונים מקסימאליים. שוב, כאשר נחקר מדוע, הגנטיקה שלהם מואשמת וזה סוף הסיפור. האמנם?!זמן הכל משתנה

מה שזעזע אותי היה שכאשר הורדתי חולים מהגבלת קלורית וממלח, ושמתי אותם על דיאטה דלה בפחמימות ועשירה בשומן (וכן, נתתי להם בחזרה את המלח שלהם), לחץ הדם שלהם נורמל. שמתי לב כי כאשר רמות האינסולין שלהם בצום החלו לרדת, לחץ הדם שלהם התחיל לחזור למסלול.

מה?! העלייה בלחץ הדם נגרמת על ידי אינסולין ?!

אמממ. . . כן!

אני דוגמה מצוינת לכך. במהלך השנים הראשונות של הפרקטיקה הרפואית שלי והשירות הצבאי בפועל ובמילואים, עשיתי בדיקות vitals שיגרתיות [כנראה סוג של בדיקות סקר]. התאמנתי 3 עד 5 ימים בשבוע עם משקולות, רצתי  3 עד 5 קילומטרים 2-3 פעמים בשבוע והגבלתי את הקלוריות שלי ל-1500 ליום. חשבתי שאני במצב די טוב. עם זאת, זה לא היה נדיר שהאחות הרימה גבה לנוכח קריאת לחץ הדם שלי בטווח 140-160 סיסטולי ודיאסטולי 85-98. "אה, לא ישנתי אמש", או "זה מהקפאין ששתיתי בבוקר",  היו התירוצים שלי. אבל היו לי הרבה תירוצים, ולמרות תירוצים אלה, הגבלת הקלוריות שלי, הפעילות הגופנית והגבלת המלח, אני גם עליתי במשקל.

נולי 1998 הרחבת מותן

עד לשנה החמישית של הפרקטיקה הרפואית שלי, שקלתי כבר 60 פאונד יותר ממה שאני שוקל היום ונאבקתי לשמור על לחץ הדם שלי מתחת 150/95. אני הפרתי את כל העצות שלי. . . לא לסמוך על רופא שומן לייעוץ תזונתי. (או שמא זאת היתה עצה של Dr.House [סדרת טלויזיה]?)

נולי 2016

לאחר שחתכתי את הפחמימות (שמרתי את צריכת הפחמימות שלי <20 גרם ליום), מיתנתי את צריכת החלבונים שלי ואכלתי את כל השומן שהייתי רעב לו לאורך היום, הבדיקה הגופנית האחרונה שלי בתחילת יוני 2016 גילתה שלחץ הדם שלי היה 112/64. אני לא זוכר שאי פעם היה לי לחץ דם כה נמוך. ולמען האמת, לא ישנתי טוב בלילה לפני הבדיקה בגלל מספר שיחות עם חולים באמצע הלילה.

לחץ דם Loegolas

כאשר התחלתי לטפל באנשים בבעיה העמידות לאינסולין, ולא בבעית לחץ דם, ראיתי ירידות מיידית בלחץ הדם בתוך שבוע עד שבועיים. מידת ההפחתה היא כזו שאם לא הזהרתי את המטופלים להוריד את הההימלאיה מלחתרופות ליתר לחץ הדם, הם היה חווים תסמינים של סחרחורת, ערפול, כאבי ראש וחלקם כמעט עד איבוד הכרה. על דיאטה של פחמימות נמוכות ועתירת שומן (קטוגנית) צריך להוסיף מלחים (נתרן, אשלגן, מגנזיום &).

תהליך שריפת שומן כדלק גורם לך לאבד כמויות גדולות של נתרן ואשלגן, וצריך להחזיר אלקטרוליטים אלה. מספר מטופלים שלי שהתחילו בדיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן חששו מהגדלת צריכת המלח שלהם. בלי החזרת אלקטרוליטים אלה בדיאטה קטוגנית יכול להוביל ללחץ דם נמוך, יבוש וסחרחורת.

לא פעם תהיתי למה ליישום דיאטה קטוגנית היתה כזו השפעה עמוקה וכל כך מהירה על לחץ הדם. ד"ר רוברט לוסטיג עזר לענות על השאלה הזאת בשבילי.

על מנת להבין כיצד דיאטה אמריקנית רגילה (אנחנו קוראים לזה דיאטת SAD) מעלה את לחץ הדם שלך, חשוב להבין איך הגוף מעבד מולקולת סוכר. סוכר הוא מולקולת גלוקוז אחת המחוברת למולקולת פרוקטוז אחת. זה מתפרק בגוף ו-20% מהגלוקוז עובר מטבוליזם בכבד, 80% האחרים נשלחים על מנת לשמש כדלק בכל שאר הגוף. הפרוקטוז, לעומת זאת, היא המקום שבו מתעוררות הבעיות. 100% של פרוקטוז עובר מטבוליזם בכבד, ותוצר הלוואי של מטבוליזם פרוקטוז היא הגדלת הייצור בכבד של גלוקוז נוסף וכתוצר לוואי חומצת שתן. הפקת חומצת שתן מעכבת את הייצור של תחמוצת חנקן. פחות תחמוצת החנקן בנוכחות רמה מוגברת של גלוקוז (מגרה ייצור אינסולין מוגבר בשל אכילת עמילנים) מכווץ את כלי הדם ומעלה את לחץ הדם. כן, הסופגנייה הזו שעכשיו אכלת תעלה את לחץ הדם שלך ב-12 שעות הקרובות.GetAdaptBars

המנגנון שבו פרוקטוז הנמצא בפחמימות, סוכרים ועמילנים מעלה את לחץ דם, כולסטרול וגורם לעלייה במשקל ניתן לראות בתרשים הבאמת מורכב שנמצא במאמר של ד"ר לוסטיג מ 2010:

מטבוליזם של פרוקטוז

אז, איך אתה מוריד את לחץ הדם שלך באמצעות דיאטה?

ראשית, לחתוך את כל הסוכרים הפשוטים. אלה כוללים כל דבר עם סוכר רגיל, סירופ תירס עתיר פרוקטוז וסתם סירופ תירס. (זו הסיבה מדוע אנשים עם כל סוג שינוי בתזונה רואים שיפור מסוים במשקל ובלחץ הדם כאשר הם מסירים את הסוכרים פשוטים כמו ממתקים, משקאות קלים ומאפים מהתזונה שלהם.)

שנית, להגביל את הצריכה הכללית של מקורות אחרים של פחמימות כולל כל סוגי הלחם, אורז, פסטה, טורטייה, תפוחי אדמה, תירס וגזר. הבנה כי הפחמימות בפירות זה פרוקטוז, וכאשר הוא נלקח עם צורות אחרות של גלוקוז זה מקבל את אותו אפקט כמו סוכר פשוט – זה יכול ואמנם יעלה את לחץ הדם שלך, כמו גם יעצור ירידה או יגרום לעלייה במשקל.

שלישית, אם אתם נוטלים תרופות ליתר לחץ דם, גשו לרופא למעקב צמוד של לחץ הדם שלכם כיוון שהוא יכול לרדת בתוך 2-4 שבועות ממועד ביצוע שינויים תזונתיים אלה.

שמירת קטוזיס היא באמת חשובה לירידה במשקל ובקרת לחץ הדם. אני חסיד גדול של שימוש באוכל אמיתי לתהליך הזה, אבל מצאתי גם כי השימוש במלח exogenos ketons מסייע באופן משמעותי לשמירת קטוזיס. מצאתי כי exogenos ketons הם הצעד לגשר על הקושי של תחזוקה יומית של קטוזיס.

הוא לא עושה טעויות קריטיות; זה רק לתיקון ולהמשיך במשימה החשובה. אם אתה מגביל קלוריות ועושה פעילות גופנית כדי להוריד את לחץ הדם שלך, אל תדאג. שינוי פשוט בתזונה המתמקד בהגבלת עמילנים ופחמימות הראה אצלנו כיותר חזק מאשר רוב התרופות ליתר לחץ הדם בהם השתמשנו במשך שנים.

אתה יכול לגלות כיצד להתחיל לעבוד על דיאטת פחמימות נמוכות ושומן גבוה (קטוגנית) במאמרים האחרונים שלי סגנון חיים המבוסס על עיקרון קטוגני – חלק א ו עקרונות קטוגנית – חלק ב '.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s