ד"ר ג'ייסון פונג – מדוע החוק הראשון של התרמודינמיקה הוא לחלוטין חסר חשיבות

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

ישנם חסידים רבים לתיאוריה "קלוריות נכנסות / קלוריות יוצאות" (CICO) שמדקלמים בעקביות כי "הכל מסתכם בחוק הראשון של התרמודינמיקה". החוק הראשון של התרמודינמיקה מתייחס לחוק בפיזיקה שאומר שאנרגיה לא נוצרת ולא נעלמת במערכת סגורה, וזה תמיד נכון. זה בהחלט נכון בעולם המורכב של הפיזיולוגיה האנושית, אבל הוא לחלוטין לא רלוונטי. אנשי CICO חושבים שזה אומר שאם מפחיתים את צריכת הקלוריות, חייבים גם לרדת במשקל. אבל כמובן זה לא אומר שום דבר מסוג זה. בואו נבדוק מדוע. הסיבה העיקרית לכך היא כי החלק החשוב ביותר של CICO הוא לא הקלוריות הנכנסות, אלא הקלוריות היוצאות והאינסולין. הנה ייצוג שלנו לגוף אנושי.CICO1

יש קלוריות נכנסות, יש קלוריות יוצאות ויש שומן מאוחסן. זה, כמובן, הפגם הבולט של CICO – כי בעצם קיימים שני תאים בהם קלוריות יכולות להתאכסן אחרי אכילה (קלוריות יוצאות ושומן) ולא אחד. זה לא בעיה של תא אחד. חסידי CICO מאמינים שלוקחים את הקלוריות הנכנסות, מפחיתים מהן את הקלוריות היוצאות וכל מה שנשאר נזרק לתוך מאגרי השומן כמו תפוח אדמה לתוך שק. לכן הם מאמינים כי מאגרי השומן לא מווסתים. הם מדמיינים כי כל לילה, כמו מנהל חנות בזמן סגירת הספרים, הגוף קובע כמה קלוריות נכנסו, כמה קלוריות יצאו והשאר מופקד לתוך 'בנק' השומן. כמובן שאין דבר הרחוק יותר מן האמת מאשר זה.

במקום זאת, כל התהליך הזה בגופנו נמצא בפיקוח הדוק. בין אם אנו שורפים קלוריות לאנרגיה או בין אם זה הולך לכיוון של אחסון כשומן, זה נתון לפיקוח הדוק על ידי הורמונים. כאשר אנו אוכלים, קלוריות נכנסות. קלוריות יכולות לצאת בתהליך חילוף החומרים הבסיסי (המשמש איברים חיוניים, ייצור חום, וכו') ודרך פעילות גופנית. שומן יכול ללכת לאחסון או שהוא יכול לצאת מאחסון.CICO3

מה שולט על החלטה זו? כולנו יכול להסכים כי ההורמון העיקרי המעורב בכך הוא האינסולין. כאשר אנו אוכלים, האינסולין עולה. שימו לב כי אינסולין אינו מגיב לערך קלורי. חלק מהקלוריות (לחם לבן) יגייסו הרבה אינסולין, ואחרות (חמאה) לא יעלו אינסולין בכלל. זה היה אמור להיות הרמז הראשון שקלוריות אינן השפה המשותפת לעליה/ירידה במשקל. לגוף אין קולטנים לקלוריות ואין לו שום אפשרות למדוד קלוריות.

קחו שני מזונות בעלי ערך קלורי שווה – צלחת עוגיות לעומת סלמון וסלט עם שמן זית. כאשר תאכלו את אלה, התגובה המטבולית של הגוף תהיה שונה לחלוטין ואפשר למדוד אותה בקלות. המאכל הראשון יגייס הרבה אינסולין והשני לא. אז למה אנחנו מעמידים פנים כאילו הגוף מודאג מקלוריות? זה כמו לומר כי מזונות כחולים הם זהים – בין אם הם אוכמניות או משקה ספורט כחול בטעם פטל. לגוף לא משנה הצבע, אז למה לי זה משנה? באותו אופן, הגוף לא שם ז*ן על קלוריות, אז למה אנחנו? עם זאת, לגוף כן אכפת מהתגובה ההורמונלית של המזון שאכלנו כרגע.

כאשר אנו אוכלים יותר ממה שהגוף יכול להשתמש, אנרגיית המזון העודפת מאוחסנת כגליקוגן או כשומן. זהו תפקידו של האינסולין. הוא מאחסן אנרגיית מזון באמצעות תהליכים של סינתזת גליקוגן ודה נובו ליפוגנזיס (יצירת שומן חדש בכבד).CICO5

כשאנחנו מפסיקים לאכול, האינסולין מתחיל לרדת. זהו אות מקדים כדי להפסיק לאגור אנרגיית מזון. ככל שאנו ממשיכים לצום (נניח, במהלך הלילה), אנחנו צריכים להעביר חלק מאנרגית המזון הזאת בחזרה החוצה מהמחסנים שלנו להפעלת חילוף החומרים שלנו. אחרת, היינו מתים בזמן השינה, מה שללא ספק לא קורה.CICO2

בסדר. בינתיים הכל טוב. עכשיו בואו נשים על זה כמה מספרים. נניח שאנחנו לא עולים ולא יורדים במשקל, אבל יש לנו 100 פאונד של שומן שהיינו רוצים להוריד. אם נניח שהצריכה היומית הממוצעת היא של 2000 קלוריות כך זה ייראה.

כיוון שהקלוריות הנכנסות והקלוריות היוצאות מאוזנות, כמות השומן גם היא לא גדלה ולא פוחתת, הכל באיזון. הגוף רוצה לשרוף 2000 קלוריות כדי לשמור על חום הגוף ולהרגיש טוב. מה קורה כאשר אנחנו מחליטים לרדת במשקל? אנשי CICO יאמרו שכל מה שצריך לעשות הוא להפחית את צריכת הקלוריות. לא צריך לדאוג מה אתה אוכל כי "הכל מסתכם בקלוריות". מה שצריך זה לאכול פחות קלוריות, מזון דל שומן, דיאטה עתירה פחמימות. רמות האינסולין ישארו גבוהות, אבל הקלוריות ירדו. הם עושים זאת במופעים כמו "לרדת בגדול", אך זוהי בדיוק גם האסטרטגיה שבה כל האוניברסיטאות והממשלות נוקטות.CICO7

מה קורה?

אתה תוריד את צריכת הקלוריות ל 1200 ליום. מכיוון שהאינסולין נותר גבוה, לא תוכל לקבל אנרגיה ממאגרי השומן. למה? בגלל שהאסטרטגיה התזונתית שלך (הפחתת קלוריות כדבר עיקרי) מתמקדת רק בצמצום קלוריות ולא באינסולין. זכור כי אינסולין גבוה אומר לגוף לאגור אנרגייה במחסנים כשומן, או לכל הפחות, לא לשרוף שומן (מעכב ליפוליזה).

מה שיקרה כאשר אתה מפחית את צריכת הקלוריות שלך ל-1200 קלוריות הוא שהגוף יכריח את חילוף החומרים להיות רק 1200 קלוריות כי אין אנרגיה זמינה ממקור אחר. זה בדיוק מה שקרה ב"לרדת בגדול", כפי שניתן לראות במחקר שהובלט ב"ניו יורק טיימס" . זה בדיוק גם מה שקורה במהלך כל דיאטה של הפחתת קלוריות. לכן דיאטות אלה נידונות מראש לכישלון. מחקרים על אסטרטגיה זו מעריכים שיעורי כישלון של 99%. שימו לב כי החוק הראשון של התרמודינאמיקה לא נשבר בכל דרך. הוא לא רלוונטי.

המטבוליזם הנמוך יגרום לך להרגיש קור, עייפות ורעב. גרוע מכך, המשקל בסופו של דבר יעצר ואז כאשר תחליט שזה לא שווה את זה אתה מתחיל לאכול יותר, נניח 1400 קלוריות שזה עדיין לא מגיע למידה כפי שנהגת לאכול פעם. הורמוני הרעב יעלו מכיוון שהגוף רוצה לשרוף 2000 קלוריות. ואתה לוקח רק 1400 ושורף 1200, כך שהמשקל מתחיל לחזור. נשמע מוכר?

CICO6

ובכן, זה משעשע. זה מה קורה כאשר אתה משתמש באסטרטגיות תזונתיות במקום להמקד באינסולין. דיאטות דלות פחמימות ועתירות שומן (LCHF), דיאטה קטוגנית וצום, האסטרטגיה האולטימטיבית להפחתת אינסולין. כולן מיועדות להפחתה של אינסולין. ומה קורה אז?

כיוון שהעיקרון של הדיאטות הללו הוא הפחתת אינסולין, אנרגיה מאוכסנת (שומן) יכולה להתפרק על מנת להפעיל את הגוף. מאחר שהגוף רוצה לשרוף 2000 קלוריות ביום, הוא שורף 1000 קלוריות של שומן ו 1000 קלוריות ממזון. מה שהיינו מצפים זה שקצב חילוף החומרים הבסיסי ישאר זהה, התיאבון ירד והמשקל ילך ויפחת בהתמדה. נחשו מה? זה בדיוק מה שהמחקרים מציגים. במחקר של ד"ר דוד לודוויג ובמחקר החדש של קווין אולמות, בדיאטה קטוגנית אין האטה מטבולית חריגה.

זכרו, הגוף בעצם רוצה לשרוף 2000 קלוריות ביום. אם האינסולין נמוך, אז הגוף יכול לקבל את האנרגיה שלו מממאגרי השומן, כמו גם ממזון. במקרים נקודתיים, הרעב גם הוא יורד עם דיאטה קטוגנית. אנשים רבים אומרים שהם רוצים לאכול רק 1000 קלוריות ביום כי הם מלאים. אבל הם לא מרגישים את אותו כיבוי מטבולי, מכיוון שהגוף מקבל את 1000 הקלוריות האחרות שלו משומן. שימו לב שחוקי התרמודינמיקה לא נשברים.

התוצאה היא אפילו יותר מרשימה עם צום. אני יכול רק לספר על החוויות שלי בתכנית הניהול התזונתי האינטנסיבי. שמנו למעלה מ-1000 אנשים על צומות של משכי זמן שונים. רבים מהם היו במצב שבו הם גררו את עצמם כיוון שלא היתה להם אנרגיה. לאחר צום, האנרגיה שלהם גדלה בצורה מסיבית. אבל למרות זאת, הם מדווחים כי התיאבון שלהם הצטמק לבקושי 1/3 ממה שהיה פעם. לעתים קרובות הם אומרים לי שהם חושבים שהבטן שלהם הצטמקה.

יש בכך הגיון. אבל אם אנשים אוכלים פחות אז הם פחות רעבים ואז הם גם יאבדו משקל, זה נהדר. כי אנחנו עובדים כעת עם הגוף, במקום להילחם בו. עם דיאטות של צמצום קלוריות, אנשים נלחמים ברעב שלהם כל הזמן ומונעים מעצמם מזון. כאן, אנשים מונעים מעצמם מזון מרצונם. בגלל הירידה של האינסולין.

FREGLY

שימו לב שוב כי החוק הראשון של התרמודינמיקה לא נשבר. אין מצב שקלוריות נוצרות יש מאין. זה פשוט לא רלוונטי לפיזיולוגיה האנושית. למדתי ביוכימיה באוניברסיטה ולקחתי קורס שנה שלמה בתרמודינמיקה. בשום שלב לא דנו אי פעם בגוף האדם או בעליה / ירידה במשקל. בגלל זה אין שום קשר עם התרמודינמיקה. אם מישהו מזכיר את "החוק הראשון של התרמודינמיקה" בקשר להרזיה, אז גם אתה תדע כי הוא פשוט נורא חכם. או שהוא פשוט לא חשב מה זה באמת תרמודינמיקה.

תזונאים מהצד השני, במיוחד אלה שסופרים קלוריות, לא נראה שאומרים מספיק על תרמודינמיקה. יש להם קנאת 'מדע'. הם רוצים נואשות בגיבוי כמותי תיאורטי של מדע אמיתי ולכן הם מעמידים פנים כי פיזיולוגיה אנושית היא כמו פיסיקה, עם הכללים והחוקים הקשיחים שלה.T2DEpidemic3

הנה הברקה חדשה, חברים. פיזיולוגיה היא פיזיולוגיה ופיזיקה היא פיזיקה. אל תערבבו את שניהם. אנשי CICO הם פרגלי. זו הדמות מ'יומנו של חנון' שהוא הילד הלא פופולרי שרוצה נואשות למצוא חן. אנשי CICO רוצים נואשות את אישור המדע הקשה עד כי הם מוכנים להעמיד פנים שפיזיולוגיה היא פיזיקה. מצטער, חבר. רק בגלל שיש לך קנאת פיזיקה זה לא אומר שאתה צריך למרוח דברים…. (התכוונתי להכניס כאן בדיחה גסה ובוטה מאוד על הקונספט הפרוידיאני של קנאת הפין רק למען כמה צחוקים זולים. בניגוד לשיקול שלי, הסרתי אותה.)

אתה גם לא יכול להשתמש בעקרון אי-הוודאות של הייזנברג עבור המעיים שלך. עקרון ברנולי אינו חל על זרם השתן. פיזיקה היא פיזיקה. פיזיולוגיה היא פיזיולוגיה. תתמודד עם זה.

לפעמים אני נשאל על ההבדל בין צום והפחתת קלוריות. האם צום זה לא הפחתת קלוריותכן, אבל זאת לא הנקודה. צום הוא הפחתת אינסולין. זה מאפשר לשחרר חלק מאנרגית השומן המאוחסן, כך שלא צריך או אפילו לא רוצים לאכול כל כך הרבה.

מה שמשגע אותי הוא זה. המחקר של לרדת בגדול הוכיח כי חיתוך קלוריות הוא נורא, איום, לא טוב ואסטרטגיה מאוד רעה שכמעט תמיד תיכשל. לכן, בכל המאמרים האלה שמדברים על מחקר קווין הול, מה ה'מומחים' מציעים במקום זאת? לחתוך קלוריות!! הדבר היחיד שגרוע יותר הם ה'מומחים' הטוענים כי המפתח הוא לא להגדיר הצלחה על ידי ירידה במשקל. לנצח במלחמת הדיאטה על ידי כך שאפילו לא תנסה. חבר! אנשים רוצים לדעת איך לרדת במשקל. הצלחה מוגדרת על ידי ירידה במשקל, אתה לא אוהב את הגוף שלך כפי שהוא. כמו שג'סטין ביבר היה אומר – לך ואהוב את את עצמך. אני רוצה לדעת איך לרדת במשקל. זה מה שצופן ההשמנה מדבר עליו. אם אתם רוצים לדעת איך לרדת במשקל, קודם כל עליכם להבין מה גורם לעלייה במשקל.

מה קורה כאשר אתה ממליץ על דיאטה שלבטח תיכשל? אתה עלול לקבל מגיפה עולמית ענקית של סוכרת סוג 2 והשמנה. למרבה הצער, כל הרשויות התזונתיות כולן שייכות לאותה כת של CICO, וכולנו משלמים את המחיר בגלל הטיפשות שלהם. חשבת שסיינטולוגיה זה רע? CICO הוא אפילו יותר גרוע. הבה נבחן את העובדות הפשוטות הבאות. המלצנו על חיתוך קלוריות לירידה במשקל במשך 40 השנים האחרונות. במהלך תקופה זו, הייתה לנו מגיפת השמנה ענקית. כל המדע טוען כי הפחתת קלוריות כעיקר נדונה לכישלון. חוקרים בכירים, רופאים, אנשי אקדמיה, כמעט כל ארגוני הבריאות ממשיכים להמליץ על זה. הם מדקלמים כל הזמן. תספרו קלוריות! חיתחו בקלוריות! הכל מסתכם בקלוריות! כל מי שמאמין אחרת אינו מאמין בחוקים האוניברסליים של הטבע! יש לי קנאת פיסיקה!

מאמר אחד ראיין 'מומחה מוביל להשמנה' שהציע את הטיפים האלה. התעמל על בסיס קבוע. חתוך קלוריות על ידי הימנעות ממזונות עתירי שומן. אכול ארוחת בוקר. ספור קלוריות. כלומר, במילים אחרות, הם נתנו את אותה עצה בדיוק שכבר נתנו במשך 40 השנים האחרונות גם כאשר מגיפת ההשמנה כבר מציפה מערכת הבריאות שלנו. היי, ג'וליה בלוז [כתבת לענייני דייאטה ובריאות], שנות השמונים קוראות לך, הן רוצות את ייעוץ התזונה שלהם בחזרה.

O … ..M … ..F … ..G ….

המטורפים מפעילים את בית המחסה -. וכולם מאמינים בחוק הראשון של התרמודינמיקה. בדיון על הפיזיולוגיה של השמנת יתר החוק הראשון של התרמודינמיקה לא טועה – הוא רק לא רלוונטי.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s