ד"ר ג'ייסון פונג – לנפץ את השומן קלוריות חלק יא

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש

לחץ כאן לקלוריות  חלק א'.

שטויות-לא-נכון-1

אז הנה שוב מודל הפחתת הקלוריות הקונבנציונלי שלנו להשמנת יתר. מתברר כי החלק של לאכול יותר מדי היה לגמרי בתיווך הורמונים ולא מתוך בחירה אישית (גרגרנות). מתברר שלאכול פחות לא יגרום לאובדן משקל, ולאכול  יותר אינו גורם לעלייה במשקל. לפחות לא באופן קבוע. להוכחה נוספת, אנו פונים אל המקרה המרתק של סם פלטהם.

אכילת יתר
ניסוי קלוריות 5000

בטוויסט מודרני לניסויי אכילת יתר קלאסיים, סם פלטהם החליט לבצע ניסוי פנטסטי לחלוטין על עצמו. הוא אכל 5,000 קלוריות ליום של דיאטה דלה בקלוריות ועתירה בשומן (LCHF) המורכבת ממזון טבעי, לא "מזויף" במשך 21 ימים. זה מבוסס על ההנחה שפחמימות מזוקקות ולא סך ספירת הקלוריות גורמות לעלייה במשקל. אם זה היה נכון, אז הוא לא היה עולה במשקל למרות כמות הקלוריות הגבוהה מאודשאכל מכיוון שספירת הפחמימות הייתה נמוכה. מהמם!

ניתן למצוא את הדיאטה שלו כאן. סך של 5794 קלוריות ליום עם פירוט תזונתי של 10% פחמימות, 53% שומן, ו 37% חלבון.

על פי חישובי קלוריות סטנדרטיים, הוא נעריך שהיה צריך לצבור 7.3kg של שומן (קו צהוב בגרף לעיל). העלייה במשקל בפועל, עם זאת, היתה 1.3kg.

מה שעוד יותר מעניין (כאילו שאפשר יותר!) היא מדידת המותניים. מנקודת התחלה של 79.5cm הוא ירד 3 סנטימטרים, מה שאומר שגם אם הוא עלה קצת במשקל, הרבה מזה היתה מסה רזה.

כפי שניתן לראות מהתמונות, עודף של קלוריות הוא פשוט לא מספיק כדי לייצר השמנה. הדברים הרבה, הרבה, הרבה יותר מורכבים מאשר הסקאלה הפשוטה של קלוריות נכנסות בהשוואה לקלוריות יוצאות.

יש מי שטוען שפשוט יש לסם חילוף חומרים מהיר ולא משנה מה שהוא יאכל, הוא לא יעלה במשקל. האם זה נכון?

מה היה קורה אם סם היה נוטש את דיאטת LCHF? זה יהיה מעניין לראות מה יקרה אם הוא יאכל 5,000 קלוריות מתזונה סטנדרטית של 'האגודה האמריקנית לסוכרת' בסגנון 'דיאטה מאוזנת' עם רמה גבוהה של צריכת פחמימות.סם-Feltham פחמימות-1

מה שמקבלים אלה פשוט 21 ימים  מדהימים של אתגר 5000 קלוריות מפחמימות,  במשך 21 ימים הוא אכל 5793 קלוריות ליום של מזונות 'מזויפים' – בעיקר דגנים וסוכרים מזוקקים. תכנית הדיאטה שלו היא כאן. הפירוט התזונתי הוא 64% פחמימות, 22% שומן, 14% חלבון. מעניין שזה לא שונה בהרבה ממה שרוב הרשויות "התזונתיות" ממליצות לנו. אז, באותה כמות הקלוריות, הוא עלה או ירד במשקל?

CARB.Day1_.10.21.Side_

כפי שניתן לראות, משקלו עלה כמעט במדוייק כמו שחזתה נוסחת הקלוריות – 7.1kg עליה (15.6 פאונד) במשקל. הקף מותניים עלה ב 9.25 סנטימטר.

תסתכלו על התמונות! סנטר כפול, באטמן. לאחר 21 ימים בלבד, הבחור מתחיל לקבל גם קצת קפלי שומן. זה מה שאתה מקבל כשאתה מקשיב לרשויות "התזונתיות" של השמנת יתר.

זה מאוד ברור שזה משהו הרבה יותר מסובך מאשר הפחתת קלוריות פשוטה. עבור אותה הכמות של עליה בקלוריות, תזונה אחת דלת פחמימות ועתירת שומן, דיאטה של מזון טבעי מייצרת אבדן שומן (ירידה בהיקף המותניים).

מצד השני, תזונה סטנדרטית בסגנון איגוד הלב האמריקאי גבוהה בפחמימות מעלה 15 פאונד משקל! אז יש משהו יותר מהקלוריות אשר עובד כאן.

שטויות-לא-נכון-2

אם ננטוש לחלוטין את מודל CRaP והקלוריות, נוכל להתמקד בשאלה הרלוונטית. מה גורם לעלייה במשקל? מה היא האטיולוגיה של השמנת יתר? בוודאות לא ספירת קלוריות.

ראינו שיש לגוף משקל מוצא מסויים. אם ננסה לעלות מעל משקל זה, הגוף ינסה להוריד אותו בחזרה. אם ננסה לרדת מתחת למשקל זה, ההגוף ינסה לעלות שוב. לכן, אנו יכולים לראות שהשאלה החשובה ביותר היא זו: מה שולט במשקל המוצא של הגוף?

הדרך היחידה שאנחנו יכולים לרדת במשקל בהצלחה היא להנמיך את נקודת משקל המוצא (BSW). אנחנו יכולים לעשות את זה רק אם אנחנו מבינים מה ה"תרמוסטט" ששולט במשקל הגוף.

נגיד את זה כך. נניח שאתה מכוון את התרמוסטט בבית שלך ל30C שזה מאוד חם ובלתי נסבל. כדי לצנן את הבית אתה עכשיו תדליק מזגן. זה יקרר את הבית קצת, אבל אז התרמוסטט ידליק את התנור, כך שהמזגן והתנור כל הזמן נלחמים זה בזה.

כך אנחנו gfahu ניגשים לירידה במשקל. אנחנו חותכים בקלוריות אבל מתעלמים מה BSW. אתה מנסה לרדת במשקל, והגוף שלך מנסה להחזיר את המשקל. אנחנו רעבים וחילוף החומרים שלנו מתחיל לרדת.

האם לא יהיה זה הרבה, הרבה יותר קל להגדיר את התרמוסטט ל21C – טמפרטורה נוחה, ולא כל הזמן להילחם עם עצמנו? הסיבה שדיאטות הן כל כך קשות היא בגלל שאנחנו נלחמים עם הגוף שלנו כל הזמן. אז עכשיו כאן הוא האתגר שלנו … אנחנו צריכים להבין "מה שולט במשקל המוצא של הגוף?"

זה הנושא הבא שנתייחס אליו בסדרה הקרובה "השמנה הורמונלית".

תתחיל כאן עם קלוריות חלק א

לחץ כאן כדי לצפות בכל ההרצאה: אטיולוגיה של השמנת יתר – תקווה חדשה

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s