ד"ר ג'ייסון פונג – צום – צום למול דיאטה דלת פחמימות – חלק כו

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

מה יחס הכוחות בין צום ובין תזונה דלת-פחמימות-עתירת-שומן (LCHF)? לפעמים התחושה היא שזה כמו להתווכח מי חזק יותר, באטמן או סופרמן (סופרמן, כמובן). אבל הם שניהם גיבורי על, ומטרת שני משטרים תזונתיים גיבורים אלה היא הפחתת אינסולין. זה בא מהרציונל של הגורמים להשמנה ולסוכרת מסוג 2. אתם צריכים להבין את האטיולוגיה של השמנת יתר (הגורם הבסיסי) אם אתם מחפשים תקווה כלשהי לטפל בה.eatwell% 20plate% 20,377% 20sized

במשך עשרות שנים, התיגענו תחת ההנחה המוטעית כי קלוריות מוגזמות גורמות להשמנה. עם זאת, מחקרים על אכילת ייתר ועל צמצום אכילה הוכיחו בבירור שההשערה הזו לא נכונה. אם קלוריות גורמות להשמנת יתר, אז האבסת קלוריות צריכה לגרום להשמנה. היא עושה זאת, אבל רק בטווח הקצר. ביחסים לטווח ארוך, המשקל חזר למה שהיה. מצד שני אכילת פחות קלוריות צריכה להוביל לאובדן משקל קבוע. אבל זה לא קורה. שיעור הכישלון של הפחתת קלוריות כזאת כאסטרטגיה עיקרית מראה כישלון של % 99 .

באמצעות מודל רציונלי יותר של השמנת יתר כהפרעה הורמונלית (בעיקר אינסולין, אבל גם קורטיזול) מוביל להשערה כי הגדלת אינסולין צריכה להוביל לעליה במשקל. הקטנת אינסולין צריכה להוביל לאובדן משקל. נחשו מה? זה עובד בדיוק כמו בפרסומת. (ראו את הסדרה ההשמנה הורמונלית לקבלת תיאור מלא).

לכן, אם אנו מבינים כי אינסולין מופרז גורם לעלייה במשקל, אז הטיפול הוא די ברור ופשוט ובאמת ההשמנה המקוללת. אתה לא צריך להקטין קלוריות, אם כי קיימת חפיפה חלקית. אתה צריך להקטין אינסולין כדי לגרום לירידה במשקל. דיאטות LCHF וצום שתיהן משיגות מטרה זו. פחמימות מזוקקות הן הגירוי הגדול לאינסולין, כך שהפחתת פחמימות מפחיתה אינסולין. חלבון, במיוחד חלבונים מן החי, גם הם מעלים אינסולין, ולכן שמירת חלבון מתונה ושומנים גבוהים היא דרך נוספת לשמור את רמות האינסולין למטה. צום, על ידי הגבלת הכל, גם שומר את האינסולין למטה. "צום שומן", כלומר לאכול שום דבר מלבד שומן טהור, עשוי גם להשיג את אותו הדבר, אך המחקרים על כך הם דלילים. אז "קפה בולטרופ" עשוי בהחלט להשיג את אותה המטרה של הורדת אינסולין ללא הורדה בקלוריות, אך אין נתונים כדי לומר זאת בודאות.

Nuttall1

אבל איזו דיאטה היא עדיפה? LCHF או צום? בהשוואת הכוחות עולה כי צום זוכה בכל פעם. במחקר זה של דיאטה ללא פחמימות לעומת צום בחולי סוכרת מסוג 2, ניתן לראות כי דיאטה ללא פחמימות פועלת טוב מאוד. אם נשווה את תגובת הסוכר של ללא פחמימות לעומת תזונה סטנדרטית, אפשר לראות כי הסוכר בדם יורד למטה. אבל הצום פועל אפילו טוב יותר.

אם אתה מנסה להוריד את רמת הסוכר בדם, שום דבר לא באמת יכה צום. אחרי הכל, אתה לא יכול לרדת נמוך מאפס. גם אז, דיאטה ללא פחמימות גם היא עושה פלאים – נותנת לך 71% מן היתרונות של צום, ללא צום בפועל. דיאטה סטנדרטית היא 55% פחמימות 15% חלבון, ו-30% שומן – לא רחוק ממה שרוב ההנחיות התזונתיות ממליצות. אתה יכול לראות עד כמה זה מזיק בפועל לשליטה בגלוקוז בדם.

דיאטה נטולת פחמימות היא <3% פחמימות (כלומר קטוגנית או פחמימות נמוכות במיוחד), 15% חלבון (בינוני) ו-82% שומן. LCHF פחות או יותר אומר הכל. הקלוריות הניתנות הן  25 קק"ל / קילו (1750 קלוריות עבור אדם השוקל 70 קילו) ב 3 ארוחות – אותו מספר קלוריות בדיאטה הסטנדרטית ובדיאטה ללא פחמימות. מכאן שהיתרונות של הגבלת פחמימות על הגלוקוז בדם לא היו סתם בשל הגבלת קלוריות. זהו ידע שימושי, בהתחשב עד כמה רופאים ודיאטניים אידיוטים חוזרים ואומרים לחולים 'זה הכול עניין של קלוריות". למעשה, במחקר זה, לא היה בכלל עניין עם הקלוריות.

כל מי שעדיין סבור כי "זה הכול עניין של קלוריות" למרות 50 השנים של כישלון מודל הפחתת קלוריות כעיקר (CRaP), או שהוא לא חשב מספיק על הדברים או שפשוט הוא לא כל כך אינטליגנט. כן. אם אסטרטגיה כגון CRaP נכשלה במשך 50 שנים, אנחנו צריכים לשנות את האסטרטגיה. אין צורך לקחת את אלברט איינשטיין כדי לספר לנו שזה בעצם הגדרה של משוגע.

גרף זה הוא די מפוכח. כאשר מסתכלים על הדיאטה הרגילה (המומלצת על ידי ADA), אפשר לראות כמה גבוהות הפסגות המתקבלות של גלוקוז. ייתכן שבצדק תשאל את עצמך, אם האנשים הטובים בבית ADA יודעים כי התזונה שלהם שולחת את הסוכר בדם בנסיקה כלפי מעלה, למה לעזאזל הם ממליצים עליה? הם מנסים להרוג אותנו? למרבה הצער, התשובה היא כן. הם מנסים להרוג אותך. לא בכוונה, אבל עם בורות. גם בגלל כל הכסף שנשפך עליהם מחברות המזון הגדולות וחברות הפרמה הגדולות יש יותר מדי מה לעשות עם זה, גם.Nuttall2

אבל מה אם נטול פחמימות פשוט לא מספיק? יש לי המון חולים שמגבילים את הפחמימות שלהם אבל עדיין יש להם סוכר בדם. איך אתה מקבל יותר כוח? מצטערים, באטמן, זה הזמן לקרוא לסופרמן. (אל תטרחו עם תאומי וונדר – הם תמיד היו חסרי תועלת, אחד מהם יהפוך לדולפין או משהו.) במילה אחת, אנחנו צריכים צום.

תוצאות המחקר מרשימות עוד יותר כאשר אתה מסתכל רמות האינסולין. זה מאוד חשוב כי רמות הגלוקוז בדם אינן הנהג העיקרי של השמנת יתר וסוכרת. אינסולין הוא הנהג העיקרי. האסטרטגיה כולה של הרזיה תלויה על הורדת אינסולין.

כאשר מסתכלים על השטח הכולל מתחת לעקומה, אתה יכול לראות כי דיאטה ללא פחמימות יכולה להפחית אינסולין עד בערך 50% אבל אתה יכול ללכת עוד 50% על ידי צום. זה נקרא כוח.

הגיוני, כמובן. דיאטה ללא פחמימות עדיין תכיל כמות חלבון אשר תעלה אינסולין. הדרך היחידה לרדת למטה תהיה לאכול 100% שומן – שהוא במידה רבה תיאוריה מלאכותית. כלומר, אנחנו לא אוכלים בדרך כלל שמן זית טהור או שומן טהור כארוחה. קפה Bulletproof הוא בהחלט 'גרזן' נהדר, אבל הוא בקושי נבדק דרך אלפי שנות ההיסטוריה האנושית ועל ידי מיליוני אנשים. צום כן שרד מבחן זמן כזה. הוא בלתי-שביר. אֵיך? ככל שאנו אוכלים אשפה מעובדת ואולטרה-מעובדת ומעמידים פנים שזה אוכל, כך אנו יותר צריכים לצום. אם אתם אוכלים הרבה מזון מהיר (מזון שהוא אולטרה-מעובד ששולח את האינסולין לנסוק למעלה) כך אתם יותר צריכים לצום (להביא את רמות האינסולין בחזרה למטה).

שום דבר לא ינצח צום בהורדת אינסולין. זה פשוט השיטה המהירה והיעילה ביותר של הפחתת אינסולין. למרבה המזל, זה גם לא קשה כמו שרוב האנשים מאמינים שזה.

מה לגבי גלוקגון? זכרו כי גלוקגון הוא מעין ההיפך מאינסולין. אחד התפקידים הפיזיולוגיים העיקריים של האינסולין הוא לדכא גלוקגון. ד"ר רוג'ר אונגר עשה רבות כדי לחקור את התפקיד הביולוגי של גלוקגון ולעתים קרובות החשיב אותו כדבר החשוב ביותר. עם זאת, במחקר זה, אין לו כלל רלוונטיות קלינית. בהתמודדות עם מטופלים, גלוקגון משחק תפקיד קטן או כלל לא.

הרשו לי להסביר. אינסולין גורם לעלייה במשקל – כך שמתן אינסולין גורם לעלייה במשקל. האם הורדת גלוקגון גורמת לעליה במשקל? לא באמת. האם הגדלת גלוקגון תגרום לירידה במשקל? לא באמת. בטח, גלוקגון ממלא תפקיד מרכזי בכבד חולדה, אבל לי לא ממש אכפת מחולדות. אכפת לי מבני אדם.

השורה התחתונה של המחקר היא לחזק את מה שידענו כבר. אינסולין הוא הנהג העיקרי (אך לא היחיד) של השמנת יתר. לכן, עבור רוב האנשים, הפחתת אינסולין היא השיטה הטובה ביותר לטיפול בהשמנה. דיאטות דלות פחמימות הן שיטה חזקה של הפחתת אינסולין. אבל אם זה לא עובד, צום לסירוגין מציע אסטרטגיה חזקה עוד יותר.

בסוכרת מסוג 2, אתה יכול להפחית סוכרים בדם ב 50-70% על ידי דיאטות דלות פחמימות. אתה יכול לצמצם את זה בעוד 30% עם צום. לכן, אם אנחנו כבר יודעים איך להפחית סוכרים בדם בסוכרת סוג 2 עם אסטרטגיה של דיאטה – למה אנחנו צריכים בכלל תרופות? הנה התשובה, כמובן. אנחנו  לא. סוכרת מסוג 2 היא מחלה הפיכה לחלוטין.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s