ד"ר ג'ייסון פונג – שאנון – פרופיל חולה

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

אני רוצה לחלוק מייל שקבלתי משאנון, קורא. הוא כותב:

כפי שהנס ופרנץ נהגו לומר, "תקשיב לי עכשיו ותאמין לי אחר כך".  אף פעם אל תרשה לעצמך לצאת מהכושר. אני שם כאן תמונה שלי מנובמבר האחרון בעת חתימה על הספר ICON 39 – כפי שאפשר לראות אני בקושי נדחס לכיסא. בשלב זה, אני שוקל 390 פאונד. בינואר, הייתי 395.

ShannonRyanBefore
שאנון – לפני

זמן לא רב לאחר שתמונה זו צולמה, בינואר 2015, החלטתי שאני צריך לעשות שינוי בחיים שלי. הייתי  בן 40, סבלתי מעודף משקל חמור ומסוכרת. הבעיה הייתה שלא ידעתי איך לעשות שינוי באופן שיעבוד בשבילי.

ראשית קצת היסטוריה: אני חושב שעשיתי את הדיאטה הראשונה שלי כשהייתי בן 12. אמא שלי יכולה לספר שהייתי גדול מדי ושאהבתי לאכול. היא ניסתה לשכנע אותי לאכול פחות, החזיקה אותי על משקאות דייאט, ואפילו נתנה לי לנסות דל פחמימה במשך זמן מה. קיבלתי קצת צורה בשנות העשרה שלי, בין עבודה בחקלאות ומרשים צבאיים עם תופים וחצוצורות, ועד שהגעתי למכללה הייתי במצב לא רע, רק קצת כבד גוף, אבל המשקל שלי זחל למעלה עד ל-280 פאונד בשנת הלימודים האחרונה. הצלחתי להוריד כמה פאונד באותה השנה וסיימתי את לימודיי עם 250.

בשני העשורים הבאים, המשקל שלי טיפס לאט. הייתי מנסה דיאטה פה ושם והייתי נכשל. הצלחתי להוריד כמה פאונד פה ושם, אבל אחרי החגים, תמיד שקלתי יותר. כמה פאונד בשנה לא נראה הרבה, אבל זה הצטבר.

בשנת 2013, עם משקל של 380, אובחנתי עם סוכרת. אני חושב שרמת הסוכר בדם שלי בצום הייתה בסביבות 250 כשהם עשו את סעיף חילוף חומרים שלי. לפני האבחנה לא ידעתי הרבה על סוכרת. היה לי בן דוד שאיבד את הרגל בגללה, ואמא שלי אובחנה כמה שנים קודם לכן והייתה לה שליטה עם דיאטה דלת פחמימות.

במהלך שנת 2014, ניסיתי את המוצר Soylent, תחליף מזון בעיקר חסר טעם כדרך לוותר על מזון. חשבתי, כמו כל מכור, שאני יכול לנסות להפסיק "בבת אחת". גיליתי שאני לא יכול לקיים זאת ליותר משבוע בכל פעם. יותר גרוע מזה, נראה שהיה לזה השפעה שלילית על הסוכר שלי בדם.

בינואר של שנת 2015, הייתי בשיא עם 395 בשקילה של הבוקר, מה שאומר שעד סוף היום אני אשקול 400 פאונד. זה פשוט הרבה משקל לנשיאה – עשיית שום דבר פיזי גורמת אומללות. כשהייתי צעיר יותר, יכולתי לומר, "אני גדול, אבל אני בכושר טוב", אבל בשלב הזה, ידעתי שלא הייתי בכושר טוב. אני יכול לספר שלעלות במדרגות היה קשה יותר ממה שהיה צריך להיות, ורמת הסוכר שלי בדם יצאה מכלל שליטה, מה שדרש טיפול תרופתי שונה.

הרגשתי חסר אונים. כבר קראתי את כל המחקרים וידעתי את יסודות התזונה, אבל בכל פעם שניסיתי לאכול נכון, פשוט התחלתי להשתוקק להעדפות הישנות שלי. ביליתי חלקים עצומים מחיי בלעשות דיאטות, מה שגרם לי להרגיש נורא. נאבקתי רק כדי להוריד כמה פאונד, וכשהפסקתי, העלאתי את המשקל בחזרה.

בהיותי חולה סוכרת, רציתי ללמוד כמה שיותר על המחלה. הלכתי לשיעורי חינוך לסוכרתיים. צפיתי בהרצאות רפואיות ושיחות טד. קראתי את כל הפורומים והבלוגים. מצאתי הרבה מידע סותר, אבל דבר אחד היה בטוח. אף אחד לא באמת הבין מה גורם לתסמונת מטבולית (מגוון מחלות אשר בהן השמנת יתר וסוכרת ביחד), כך שלא הייתה לאף אחד הצגה ברורה של פתרון.

קראתי תגובות על פוסט אינטרנט בפורום סוכרת כאשר מישהו המליץ על הוידאו הזה: שני השקרים הגדולים של סוכרת מסוג 2  על ידי ד"ר ג'ייסון פונג. בפעם הראשונה בחיי הרגשתי כאילו מישהו באמת הבין מה קורה עם הגוף שלי.

בגלל שהמרפאה של ד"ר פונג היא בקנדה, החלטתי לקחת את הרעיונות מהרצאותיו (ראיתי את כל מה שהיה לו באינטרנט) ולטפל בנושא בעצמי. עיצבתי משטר לעצמי-, 4 וחצי ימי צום מחזוריים של לא לאכול לאחר סוף שבוע של אכילה. אני אפילו הרחקתי לכת וסיפרתי לרופא שלי שאני מפסיק Glucotrol, כי זה העלה את רמות האינסולין, ההשפעה העיקרית של Glucotrol.

כשסיפרתי לרופא שלי שאני עושה את זה, הוא היה פחות משמח, אבל הוא אמר שכל עוד אני אהיה זהיר, ואעקוב אחרי רמות הסוכר שלי בדם, ושאחזור אליו אם זה נראה שהדברים לא עובדים, הוא לא מתכוון לנסות להניא אותי מזה.

השבוע הראשון שלי בצום היה מפחיד.  לא ידעתי למה לצפות. ביום הראשון, לא הרגשתי יותר מדי רע, אבל ביום השני, התחלתי להרגיש רעב, ממש רעב. עשיתי כמיטב יכלתי להתעלם מזה והלכתי לישון מוקדם, משהו שאני עדיין צריך לעשות ביום השני של צום.

היום השלישי היה המדאיג ביותר. הייתי במרחק של 2 שעות נהיגה מפגישה חשובה. בגלל ששמעתי כל כך הרבה דברים נוראיים על צום, הייתי מודאג שאני הולך להתעלף מהלחץ המשולב של הצום והפגישה, במיוחד בזמן שנהגתי לבד על הכביש. הצלחתי לעשות את הפגישה ואת הצום בלי בעיה.

ביום החמישי, הדבר היחיד שגרם לי לרצות לחזור לאכילה היה צורך פסיכולוגי. עשיתי את זה. צמתי שבוע. זה לא היה לי קשה כמו דיאטות אחרות, וירדתי במשקל. אפילו טוב יותר, רמת הסוכר בדם שלי ירדה לטווח נורמלי. אז  חזרתי על זה.

במהלך החודשים, לא תמיד עשיתי  את כל 4.5 הימים. לפעמים אכלתי ארוחת בוקר או ארוחת צהריים עם עמיתים לעבודה ביום שישי, אם היה יום ההולדת של מישהו. מדי פעם, הייתי יוצא עם המשפחה. אבל כל הזמן, עקבתי אחרי המשקל שלי. כדי שאוכל לראות את ההשפעות של אכילה או אי אכילה, וכל יום שישי בבוקר, כשעליתי על המשקל היו שני פאונד פחות מהשבוע שלפני, ידעתי שאני עושה משהו טוב.

לאחר ארבעה חודשים בתוך הצום היתה לי בדיקת המוגלובין A1C הראשונה שלי. הטווח הנורמלי בבדיקות אלה הוא בין 4 ל 5.6. כל דבר מעל זה נחשב לפחות כטרום סוכרת. הבדיקה הקודמת שנלקחה בערך באותו זמן שבו צולמה התמונה שמעל, הייתה 8.3, והתרגשתי לגלות את התוצאה החדשה שלי: 5.3! תגובתו של הרופא שלי הייתה, "זה יותר טוב משלי, ואני לא סוכרתי."

כשהתחלתי עם הצומות וראיתי כמה מהר המשקל יורד, עשיתי לעצמי מטרה לאבד 100 פאונד בשנת 2015. הגעתי למטרה בחודש ספטמבר, אבל אוקטובר היה חודש קשה – זה זמן כנס המדע הבדיוני המקומי, ופגישות עם סופרים אחרים כוללות הרבה אכילה ושתייה. ואז, סוף החודש הוא ליל כל הקדושים, אשר מציג ממתקים בקלות ובהישג יד. הוספתי כמה ימי "ציטים", וכמה נפילות לפינוקים שאין לעמוד בפניהם, ולא הצלחתי למתוח יותר משלושה ימים בכל החודש.

זהו סעיף הווידוי: גם כשאני עושה צום, אני עושה כמה דברים שהם בניגוד לדעתו של ד"ר פונג, משקאות דייט, ממתיק בקפה שלי וג'לי ללא סוכר, במהות אלה דברים שגורמים לי להרגיש מלא ומספק את השן המתוקה שלי. אני גם מרשה לעצמי חטיף קל בערב. זה די מקל על התכנית שלי, ברוב הימים אני מנסה להישאר סביב 100-200 קלוריות, אבל לפעמים אני זולל בסופי השבוע. החולשות שלי הן פיצה, ממתקים, ויין אדום. לפני שהתחלתי לצום, אוכל כזה היה מעלה את רמות הסוכר בדם שלי מעל 300. אוקטובר היה כל כך רע, שהפסקתי את בדיקת הסוכר שלי בסופי השבוע, לא רציתי לדעת. ופחדתי שלעולם לא אכתוב המלצה זו משום שאדפוק את ה A1C שלי כל כך קשה.

שאנון - אחרי
שאנון – אחרי

חשבתי שזה חשוב להוסיף את שני סעיפים האחרונים האלה כדי להמחיש שזה לא תהליך קל. כל דיאטה נוהגת בכל אדם באופן שונה – אני יודע, אני כבר ניסיתי את כולן. בשבילי, צום היתה הבחירה הקלה יותר, אבל זה עדיין לא היה קל. יש ימים רבים ששקלתי לוותר. יש משפחה ולפעמים התחייבויות חברתיות שעשו את זה בלתי אפשרי להיצמד לתכנית. יש פעמים שהייתי צריך לוותר על ארוחה במסעדה האהובה עליי. אבל מההתחלה, החלטתי לֹא לטפל בזה כניסיון קצר כדי לרדת במשקל, אבל לראות את זה כשינוי באורח החיים. אני בחרתי לראות את כל הכישלונות כחוויות למידה או אי נוחות ולא תבוסות.

אז, ביום רביעי האחרון, כאשר ביצעתי בדיקות דם בפעם השנייה מאז שהתחלתי לצום, הייתי קצת עצבני. אמרתי לעצמי שאני אראה כל תוצאת A1C מתחת 6 כנצחון, אבל בכנות הייתי מודאג. הייתי צריך לחכות יומיים כדי לקבל את התוצאות, אבל הן הגיעו סוף סוף. ושוב, זה היה 5.3! שוב, רמת הסוכר בדם שלי היתה בטווח הנורמלי.

עוד השפעה גדולה שיש למסע הזה היא על בריאות הכבד שלי. בואו נגיד שהמספרים שהיו מחוץ לרמות הנורמליות עכשיו גם הן בטווח התקין.

אז, הנה זה: הסיפור על איך, עם כמה עצות טובות, אני הבאתי את עצמי חזרה מסף ההרס העצמי שלי. עדיין יש לי דרך ללכת, אני לא רוצה לפלרטט עם משקל 300 פאונד, אבל אני בריא יותר מאשר הייתי כבר שנים, ויש לי תקווה שאוכל להמשיך בדרך ואני אמשיך להצליח.

ד"ר ג'ייסון פונג: עבודה נהדרת, שאנון. אם הוספת משקאות דייאט מתאימה לך, אז כל האמצעים כשרים, קדימה. הדבר החשוב ביותר הוא להיצמד לתכנית ולקבל תוצאות. אם אתה משתמש בממתיקים, אבל מקבל תוצאות טובות, המשך כך. עם זאת, אם אתה לא רואה תוצאות רצויות, שקול שינוי. במרפאת שלנו, לעתים קרובות אנו מאפשרים קצת שמנת בקפה, שזה מבחינה טכנית לא צום. עם זאת, ההבדל הוא קטן מספיק  כך שרוב האנשים עושים טוב. כמה יהיו סבילים למשקאות דייאט, אבל הרוב לא.

נקודה אחרת שהייתי מדגיש היא שהצום הוא לא תמיד קל. אבל יש לו את היכולת להבריא. במרפאה שלי יש תכנית ניהול תזונתי אינטנסיבית, לא תכנית ניהול תזונתי קלה. היום השני הוא בדרך כלל היום הכי קשה של הצום עבור רוב האנשים. כלומר, כאשר הגוף מתחיל לעבור לשריפת שומן. ברגע שאתה יודע את זה, אתה יכול להכין את עצמך.

-Shannon

ד"ר ג'ייסון פונג: מזל טוב שוב, שאנון. חג שמח ושנה טובה לכולם. אני אכתוב שוב בשנה החדשה.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s