ד"ר ג'ייסון פונג – פרופיל חולה IDM פברואר 2015 – ג'ון

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום מיכל גביש.

פרופיל המטופל של החודש מביא את סיפורו של ג'ון, המשתתף בתכנית הטיפול מרחוק ומתגורר בבריטניה. ג'ון הצטרף לתכנית התזונתית שלנו באוקטובר 2014. ג'ון הצליח לטפל בסוכרת שלו בעצמו עם דיאטה דלת פחמימות. זה דרש ממנו אומץ לקרוא תיגר לא רק על רופאים ודיאטנים, אלא גם על ההנחיות הרשמיות של כמעט כל ארגון רפואי על פני כדור הארץ. זה כולל את רוב עמותות הסוכרת והלב.

אחת המטרות העיקריות שלנו בתכנית הניהול התזונתי האינטנסיבי היא לתמוך בחולים ע"י ייעוץ רפואי. כשהם מקבלים הסברים על התזונה ועל חילוף חומרים תקין, הם יודעים שמה שהם עושים הוא לא מסוכן ולא מזיק. זה תמיד מדהים עבורי לראות מטופלים היורדים במשקל, מפחיתים את התרופות שלהם, מרפאים את הסוכרת שלהם ומרגישים בהחלט נפלא. זה מדהים באותה מידה ללמוד כי ספקי שירותי הבריאות שלהם תמיד אומרים להם להפסיק, למרות שהשכל הישר יודע שהם משתפרים באופן משמעותי. אני תמיד חושבת "אז … .. חולים צריכים לחזור לדיאטה הישנה שלהם, להחזיר את המשקל, לקחת מחדש את התרופות, להיות שוב סוכרתיים ולהרגיש נורא. ואז הם יהיו בריאים יותר?"

אחת הבעיות הגדולות בירידה במשקל היא לא ממש הירידה במשקל. זה יחסית קל לרדת במשקל. מה שקשה זה לשמור עליו. עובדה לא נוחה זו ידועה לעושי הדיאטות בכל רחבי העולם. בסופו של דבר המשקל עולה וזוחל בחזרה. על ידי שילוב של צום יומי חלופי לאורח החיים שלו, ג'ון שמר בהצלחה על משקל נמוך וגם ריפא את הסוכרת שלו.

מזל טוב ג'ון. להלן, סיפורו במילים  שלו.

מייגן כריסטי

2,014 אוקטובר 7 - 170 £ - החל IDM
אוקטובר 2014:  170 פאונד

ריפוי סוכרת?

תכנית הניהול התזונתי האינטנסיבי שיפרה באופן משמעותי את איכות החיים שלי. זה נראה כאילו זה יכול גם להאריך את זמן החיים שלי יותר מדי.

אני כבר ריפאתי את הסוכרת סוג 2 שלי על ידי דיאטת הגבלת קלוריות, אבל זה היה מאבק מתמיד לשמור על המשקל שהורדתי. זה דרש הרבה כוח רצון להתעלם מהרעב ומהתשוקות ועשה הרבה עבודה נוספת לאשתי בתכנון הארוחות שלנו ושקילת כל המרכיבים.

ידעתי מניסיון העבר שאני עשוי בסופו של דבר למאוס במנות הקטנות דלות השומן ועתירות הפחמימות שהייתי אמור לדבוק בהן. המשקל יחזור ורמת הסוכר בדם שלי תעלה. זה מה שקרה לי בעבר.

לפני כחצי שנה אזרתי אומץ והתעלמתי מהרופאים ומהדיאטנים שלי וניסיתי דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן. עדיין ספרתי קלוריות ועדיין אכלתי מנות קטנות יותר, אבל גיליתי שאני פחות רעב ואני באמת נהניתי מהכמויות הגדולות של ביצים, חמאה, גבינה ובשר שמן. תמיד אכלתי הרבה סלטים וירקות בעלי עלים ירוקים. רמות הסוכר בדם שלי ירדו אפילו נמוך יותר, וגם לאחר הארוחות והרגשתי חזק יותר וערני יותר.

1982 260 pounds
1982: 260 פאונד

ואז, לפני שלושה חודשים, הצטרפתי לתוכנית הניהול התזונתי של ג'ייסון פונג שמייגן כריסטי מנהלת מטורונטו, קנדה. התכנית חיזקה את הנחישות שלי להישאר על דיאטה דלת פחמימות, הציגה בפני את הרעיון של צום לסירוגין ושכנעה אותי להפסיק לספור קלוריות.

כחבר מרחוק בתכנית אני מקבל פגישות מקוונות תכופות עם מייגן ועם חלק מהחולים האחרים. אנחנו נהנים מהידע ומהמומחיות של מייגן, אשר ניתנת באהדה ובהבנה, ומהשיתוף בחוויות שלנו. אני מוצא בזה תמיכה נהדרת לדעת שאני לא לבד ושניתן לענות על השאלות שלי.

אני לא ציפיתי לאבד יותר עוד משקל, כי ירדתי 60 פאונד בדיאטה דלת הקלוריות הקודמת שלי, אבל עכשיו אני פחות עשרה פאונד נוספים, ומרגיש בכושר טוב, יותר חזק ויותר עירני מנטלית. החסרון היחיד הוא שיש לקנות בגדים חדשים כי הישנים שלי הפכו גדולים מדי.

אשתי לא נרשמה באופן רשמי לתכנית אבל אנחנו מקבלים שניים במחיר של אחד, כי היא אוכלת את אותו אוכל כמו שאני אוכל. היא שמחה לרדת שלוש מידות בבגדים ולא לבצע את המטלה של שקילת כל האוכל שלי.

1969 150 pounds
1969: 150 פאונד

אני אוכל את מה שאני חושב שהוא הכמות הנכונה והמזון הנכון שלי. רוב הזמן אני אוכל:

  • אין מזונות מזוקקים או מעובדים
  • מעט פחמימות
  • הרבה שומן
  • חלבון מתון
  • ירקות בעלי עלים ירוקים
  • רק בתוך חלון של שמונה שעות בכל יום

אני אוכל ארוחת צהריים כל יום וארוחת ערב ארבעה או חמישה ערבים בשבוע. שום דבר אחר לא. אין ארוחת בוקר. אין חטיפים. אני מרשה לעצמי לאכול (ולשתות) בחופשיות רבה יותר בחופשות, אבל חוזר לשגרה לאחר מכן.

אני לא רעב או משועמם, כי אני נהנה ממגוון רחב של מזונות טריים ומלאים

דצמבר 2014: 160פאונד

מה שאני אומר אינו מהווה ייעוץ רפואי לאף אחד. זה רק הסיפור של איך שינוי פשוט בהרגלי האכילה שלי הראה שיפור מדהים בבריאות שלי. פעילות גופנית סדירה יכולה גם לעזור, אבל אני חושב שהדיאטה הייתה חשובה יותר.

עבורי לפחות נראה שהסוכרת סוג 2 באמת נמצאת בשליטה על ידי דיאטה ופעילות גופנית. אני עדיין סובל מסיבוכים כרוניים שהתפתחו במשך יותר מעשרים וחמש שנים, אבל חיסלתי כמעט את כל התרופות, הורדתי את תופעות הלוואי הלא רצויות והחזרתי לעצמי את איכות החיים באופן משמעותי. מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא!

השינויים התזונתיים היו פשוטים, אבל לבצע אותם דרש להוציא את ההרגלים הישנים והדעות הקדומות מהשורש. דבקות בשינויים הייתה קשה בהתחלה, אבל עכשיו זה קל. היסודות היו חינוך, מוטיבציה ונחישות. שים נקודה מול כל אחד מאלה ואתה מקבל את האסטרטגיה שעבדה בשבילי.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s