ד"ר ג'ייסון פונג – סמנתה – פרופיל חולה עם שחלות פוליציסטיות

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

הנה סיפור מקוראה עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS). היא כותבת:

בשנת 1999 אובחנתי עם PCOS, מצב שנגרם בגלל עמידות לאינסולין, וכלל תסמינים נוראים אחרים כגון עלייה במשקל, שיעור ו-nigricans acanthosis (בעיית עור) וקדם סוכרת. ניסיתי הרבה דברים כדי לתקן את ה-PCOS, עשבי ריפוי טבעיים, טיפול בפרוגסטרון, ושום דבר לא עבד. כשאובחנתי עם סוכרת סוג 2, כבר השתמשתי בפרוגסטרון במשך 6 חודשים כדי לקבל ווסת. לפני זה הייתי במשך שנה וחצי ללא וסת, מצב מושלם להתפתחות סרטן רירית רחם.

אותו הדבר שריפא את הסוכרת סוג 2 ריפא גם את ה PCOS. למעשה לא הייתי בריאה אף פעם! גם כשהייתי בת 20 בצבא עם 21% שומן בגוף, רצתי 3 עד 5 מיילים ביום 5 ימים בשבוע, לא הייתי בריאה. אני עדיין בעלת עודף משקל, אך למרבה הפלא, הבריאות שלי טובה יותר! גם כשהייתי רזה ואפילו כנערה, המחזור שלי היה ארוך, לפחות 45 יום, כתוצאה מהדומיננטיות של האסטרוגן והעמידות לאינסולין.Samantha1

בחודש מאי 2015, רמת הסוכר שלי בצום היתה 195, הכולסטרול שלי היה גבוה וסבלתי מעודף משקל גדול. בדיקת A1C של 9.0% אישרה את האבחנה של T2D. הייתי רק בת 37. ניסיתי למנוע את זה, והנה זה בכל זאת קרה. סבתא שלי סבלה מזה במשך שנים עם קרישי דם מסיביים, היא לא יכלה להשתמש בידיה ובעיניה ובסופו של דבר היא מתה מסיבוכים אלה. אמו של בעלי צנחה ומתה כתוצאה מהתקף לב מאסיבי הקשור לסוכרת בגיל 62. שני שכנים קשישים כבר איבדו את רגליהם מסוכרת. סבתו של בעלי לשעבר התעוורה כתוצאה מזה. ידעתי שסוכרת ידועה כרעה וחסרת רחמים. סוכרת מסוג 2 לקחה ממני בכל יום, הפכה את החיים שלי לאומללים, היה לה שם של מחלה חשוכת מרפא שתהרוג אותי. הייתי רק בת 37 וחשבתי שאמות עד גיל 60, אולי 70 אם יהיה לי מזל.

גם הרופאה שלי לא נתנה לי שום תקווה. היא אמרה, "סוכרת היא מחלה מתקדמת. התרופות שאני הולכת לרשום לך יעזרו לך לעכב את ההשלכות שיש לסוכרת למשך כ-10 שנים, אך לאחר מכן כנראה תפתחי את כל התופעות הללו או כמה מהן: אובדן הראייה, אובדן השימוש או ירידה בפעילות הרגליים ו / או כפות הרגליים, איבוד התחושה בידיים, לחץ דם גבוה שעלול לגרום לשבץ או להתקף לב, כאב באזורים שונים של הגוף … " אני בערך הפסקתי לשמוע מנקודה זאת. אני מניחה שזה היה הלם. היו לי את המחשבות שלי ושאלתי אותה אם אני יכולה לפתור את זה עם דיאטה ופעילות גופנית. בשלב זה, הייתי 256 פאונד. לבשתי מידה 50. היא חזרה על התשובה "סוכרת היא מחלה מתקדמת."

אני חיפשתי תקווה, אפילו סיכוי קלוש שאני יכולה לנצח את זה. במקום זאת, היא נתנה לי 4 מרשמים ל:) 1000 מ"ג מטפורמין; ב) סטטינים (ליפיטור 40 מג); ג) גליפיזיד  5 מ"ג (תרופה לסוכרת מסוג סולפונילאוריאה) ד) ליזינופריל (ללחץ דם. פועל כמעכב ACE). לא היתה לי כל כוונה לקחת תרופות כלשהן. אפילו לא שמעתי על דרך טבעית לריפוי סוכרת, אבל ידעתי בטוח דבר אחד … כל מי שהכרתי והתחיל תרופות לסוכרת מת ולפני זה חי חיי אומלולות.

חשבתי שאני אלחם בזה, לכל הרוחות, שאני מסוגלת. שאלתי אותה שוב, אבל בדרך שונה, על התזונה שלי. שאלתי מה אני צריכה לאכול או לא לאכול. היא אמרה לי להימנע מתפוחי אדמה, אורז, לחם, פסטה, קמח, כל העמילנים, סוכר, קינוחים, וכו ', ואמרה לי שאני יכולה לראות את התזונאי שהוקצה לבית החולים.

ביליתי כמה שעות באותו הלילה ב-YouTube, צופה בכל וידאו שנראה אפילו מרחוק לגיטימי וקשור להיפוך או ריפוי סוכרת. ד"ר ג'ייסון פונג הוא האדם היחיד, הרופא היחיד, שמצאתי ש: 1) לא רק ניסה למכור את הספר שלו על ידי מתן פיסות מידע, אך לא את התמונה המלאה; 2) עשה שימוש אמיתי במחקר, תרשימים, גרפים ומחקרים התומכים בשיטות שלו; 3) עסק למעשה באנשים אמיתיים והיו לו הוכחות של עזרה לאנשים אמיתיים; 4) תמך לא רק בשינוי דיאטה אלא גם התמקד בצום כפיתרון; 5) אמר את האמת שעמידות לאינסולין היא הבעיה האמיתית וכל השאר זה רק תסמינים או תופעות; 6) אמר כי סוכרת יכולה להרפא (זה כלשעצמו היא טענה משמעותית); ו -7) הפך עצמו זמין לכל אחד באמצעות דואר אלקטרוני. למרות שד"ר פונג דגל בגישת מזון שלמה שהגבילה מזונות מעובדים (שעשויה להיות פשטנית), הוא לא ממש הכתיב מהי הדיאטה הטובה ביותר. אני בחרתי לעשות דיאטה דלת פחמימות. גם ביליתי כמה מהשבועות הבאים בצפיה בכל קטעי הווידאו בערוץ שלו – חלקם פעמיים!Samantha2

איך אני אוכלת על בסיס קבוע

אוכלת בייקון, ביצים, חמאה, 80/20 בשר טחון, בשר לא מעובד, סלמון פראי אמיתי ומקרל, שמן קוקוס, כל ירק ירוק, כרובית, עגבניות, שום, אגוזים, עגבניות, דובדבנים, לימונים, מלח הימליה ורוד, קסיליטול (ממתיק), גבינות קשות ותותים כל הזמן. מדי פעם (כלומר פעם אחת כל שבועיים או יותר) שעועית, אשכולית, שזיפים, פופקורן (כן, פופקורן אמיתי שנעשה עם שמן קוקוס וחמאה על הכיריים). לעתים רחוקות מאוד (אולי 1 מתוך 30 ארוחות), אכלתי במסעדה, וגם אז, דילגתי על המוגז והלכתי על משקה דיאטה או תה ממותק בסוכר אמיתי שאני מגבילה ל-2 מנות.

מצאתי שאם אכלתי פחמימות, הם היו צריכות להיות כאלה שמחצית כמות הפחמימות בהם הם סיבים כך שבמדידה של שתי שעות אחר כך הסוכר לא יהיה גבוה. כעבור חודשיים בתזונה הזאת הוספתי בורגול שבור (גרסה מהאיטי) שבו יש במנה 24 גרם פחמימות ו-13 גרם סיבים. התחלתי לאחרונה להשתמש בקמח פופו ללחם ולטיגון עוף ודגים (בשומן או בשמן דקלים). קמח פופו עשוי מבננות ויש בו יחס 2 ל -1 של פחמימות לסיבים (פחמימות 4 גרם וסיבים 2 גרם). זה יוצר קריספיות מושלמת עם טעם נהדר. מדי פעם אני משתמשת בקמח קוקוס כתחליף במתכונים כגון כדורי בשר או פטריות ממולאות בסרטן שצריך עמילן כדי לקשור את השמן והבשר ביחד. יש בקמח קוקוס יחס של 9 גרם פחמימות ל6 גרם סיבים. אני משתמשת בזרעי המפ מקולפים  שיש בהם 3 גרם פחמימות ו-3 גרם סיבים ואני שמה אותם על כל דבר כי הם פשוט בעלי טעם טוב והם זולים.

בעבר הכל היה על בסיס אורז או פסטה. עכשיו אני יודעת שהבשר וירקות הם בסדר גמור. המזון שלי מבוסס על בורגול, כרובית קצוצה דק ומטוגנת, דלעת ספגטי או סתם חמאה וירקות מתובלים היטב. אני מנסה להכניס גבינה ואגוזים לכל ארוחה, כי הם ממלאים אותי. אפילו למדתי איך לעשות כנפיים חמות מתוקות ופיקנטיות באמצעות רוטב Cholula חם, חומץ בלסמי, קסיליטול ושמן על ידי אפיית הכנפיים או באמצעות טיגון (ללא לחם).

איך אני מתעמלת

אני פשוט מגיעה לפארק המקומי והולכת מהר ככל יכולתי, 6 ימים בשבוע. לאחר חודשיים, עשיתי  מנוי לחדר כושר והתחיל לעשות אליפטי במשך 30 דקות בין 325-350 קלוריות יומיים שלושה בשבוע. אני גם מנסה כמיטב יכולתי להוסיף אימון כוח לפלג גוף עליון. עם זאת, המשכתי את שגרת ההליכה שלי, כי זה הפך להרגל, ואני פחות או יותר מכירה את כל האנשים והכלבים שלהם בפארק.

איך אני צמה

אני פשוט אתן את הימים שצמתי. אני עושה צום-מים בלבד. התחלתי בדיאטה ובפעילות הגופנית ב-27 מאי 2015, וצמתי כדלקמן:
1) 22-24 ביוני 2015 (72 שעות בדיוק)

2) 08-11 יולי 2015 (התחלתי בלילה של 7 ביולי וסימתי בארוחת הבוקר, 11 ביולי)

3) 20 יולי 2015 (כ -20 שעות ולאחר מכן אכלי ארוחת ערב עם חבר)

4) 21-23 יולי 2015 (התחלתי בלילה של 20 ביולי בסיימתי ב-23 ביולי שעה 2)

5) 29 יולי 2015 (בדיוק 24 שעות – עשיתי צום זה כי אכלתי מזון מהיר עם לקוח)

6) 03-05 אוגוסט 2015 (כ-2.5 ימים)

7) 7 אוגוסט 2015 (אכלתי צהריים ביום הבא,  1.5 ימים)

8) 16 אוגוסט 2015 (כ-20 שעות)

9) 20 אוגוסט 2015 (אכלתי צהריים ביום הבא כלומר  1.5 ימים)

10) 07-11 ספטמבר 2015 (אכלתי בשעה 2 ב 11 בספטמבר) * זו הייתה הפעם הראשונה שאי פעם קיבלתי קריאת סוכר בדם באיזור ה -70. קיבלתי גם 73 יום אחד לאחר שסיימתי צום זה. קריאה זה הייתה כל כך יוצאת דופן עבורי שהייתי צריכה לחזור ולחפש מה נחשב רגיל!Samantha3

איך ירדתי במשקל

איבדתי 12 פאונד בחודש הראשון ולאחר מכן 6 פאונד לחודש. סך הכל 30 פאונד. ירדתי מ 256 פאונד ל 226 פאונד ב 4 חודשים. היתה לי מטרה לרדת 48 פאונד ולא עמדתי בה. אני משתמשת בעיקר בשלושה עד חמישה ימי צום כי כי רציתי תוצאות מהירות שאני לא יכולה להשיג על ידי אכילה לא נכונה. אני לא התמקדתי בירידה במשקל, אלא במכת הסוכרת. אז למרות שצום יומי חלופי לא מאט את חילוף החומרים, נראה שצומות מרובי ימים מאיטים אותו קצת. עם זאת, התועלת שמקבלים ברגישות לאינסולין היא חשובה בצום ארוך לעומת אחד קצר.

ההשפעות של השינוי על אורח החיים שלי
תקופה ארוכה היה לי עקצוץ, חוסר תחושה, נפיחות ותחושת שריפה ברגל השמאלית שלי. זה עבר מייד. תחושת שריפה בחלק העליונה של הירך השמאלית שלי ליד החלציים לקחה יותר זמן עד שעברה. בכנות, התפללתי על זה, ואני מאמינה שהתפילה הייתה יעילה יותר מכל דבר, כי השריפה מנעה ממני לישון. קשה לישון כאשר אתה עולה באש. עכשיו, אין לי כאבים באזור זה. עם זאת, זה לקח כמעט 4 חודשים מלאים כדי לקבל הקלה מוחלטת, ואפילו עכשיו כשאני יושבת, יש עקצוץ קל אבל שום דבר כואב או לא נוח מספיק כדי להדאיג אותי. האצבעות שלי היו נרדמות, ועכשיו זה קורה לעתים רחוקות, ומוגבל רק לזרת השמאלית שלי.

אני סבלתי כרונית מפטריות ומזיהומים חיידקיים שעכשיו נעלמו לחלוטין. השיער על הפנים שלי ושעירות היתר הקשורה ל-PCOS נעלמה ומה שנשאר הוא עדין ורך יותר. השיער על הראש שלי רך יותר ומשומן במקום להיות יבש ומתקלף. יש לי קו מותניים קטן יותר וישבן נחמד – כך אומר הבעל שלי! הווסת שלי חזרה בזמן בכל חודש החל בתחילת החודש יולי. בעלי ואני באמת מצפים להיות בהריון במוקדם או מאוחר; לפני זה, היתה לנו פשוט רק אמונה ותפילה ללא ראיות פיזיות שדברים הולכים לכיוון הנכון.

איך לחץ הדם שלי השתנה

א) 27 מאי 2015 היה 142/92

ב) 29 יוני 2015 היה 128/83

ג) 28 ספטמבר 2015 היה 101/75
האם השתמשתי בתרופות או בתוספי מזון?
לא השתמשתי בתרופות מרשם, פרט לאלה שנקבעו לזיהום חיידקי וגינוזיס. אלה שהרופאה רשמה לי נמצאים עדיין במעטפה. לקחתי מולטי ויטמין, מגנזיום, קומפלקס B וויטמין D כל יום במשך החודש הראשון. בזמן הצום בחודשים הראשונים, הייתי רק עם מגנזיום, B קומפלקס, אשלגן ומלח הימליה ורוד. זה עזר להפחית את הקור בכפות הרגליים והידיים שלי מסיבה כלשהי. התחלתי להשלים עם 500 עד 1000 מק"ג של כרום ליום החל מהחודש השלישי (באוגוסט). זה באמת עזר לי להגיע לכך שהסוכר בדם  ירד בתוך שעתיים מאכילת הארוחה במקום לחכות 4 שעות עד שירד לרמת טרום ארוחה. שמתי קינמון על מזונות מסוימים.

איך בדקתי את הסוכר  בדם
אני חנונית. אני אוהבת תרשימים וגרפים ומאמינה בקבלת החלטות המבוססת על עובדות. אני גם מתכנתת מחשבים, כך שאני אוהבת נתונים. שמתי את כל קריאות הסוכר בדם שלי באקסל ובחנתי מגמות ודפוסים.

לקחתי כ 5 עד 8 קריאות ליום, וכמעט אף פעם לא החמצתי את קריאת הבוקר שלי. קריאת הבוקר שלי היא תמיד מעל 100 (תסמונת השחר?) אבל יכולה להיות פחות על בסיס סך צריכת הפחמימות ביום הקודם. אז אני מנסה לאכול פחות פחמימות בערב ככלל אצבע.Samantha4

כלל מפתח הוא ששמתי לב שאחרי 3 ימי צום, הממוצעים שלי ירדו ב 10 נקודות לפחות במשך שבועיים. אני מניחה שזה מייצג רגישות מוגברת. העניין של מדידת הסוכר בדם לעתים קרובות הוא לקבל תחושה אם מה שעשיתי זה נכון או לא נכון. זה יכול לגרום דאגה במיוחד כאשר נראה שדברים משתבשים, ולא יכולים להבין למה. עם זאת, ברוב המקרים, אם הסתכלתי אחורה על הארוחות שלי, הזמן בין ארוחות, פעילות גופנית, מנוחה וגורמים אחרים, אני יכולה להבין מה קורה. לדוגמא, שמתי לב שאימון קשה של שעה יוריד את הסוכר בדם, אבל אחד בינוני יעלה אותו. עם זאת, אם אני לא מתעמלת כלל, כל המספרים שלי באותו היום ולמחרת בבוקר יהיו גבוהים יותר.

מה אני אעשה עכשיו?
אמשיך לאכול דל פחמימות. מדידת A1C שלי אחת לחודש עם הבדיקה ללא מרשם שאפשר לקנות ב Walmart ב- 23 $ עבור 2 בדיקות. התמקדות בירידה במשקל על ידי הוספת אימוני כוח. אני יכול גם לחזור לקרדיו-קיקבוקסינג. עזבתי את השיעורים האלה בדיוק לפני שאובחנתי כי קיבלתי סחרחורת ובחילה. זה היה בהחלט סוכרת לא מאובחנת!

אני יכולה לומר בביטחון שהיכיתי את הסוכרת וטרום סוכרת ב 4 חודשים

סמנתה

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s