ד"ר ג'ייסון פונג – תופעת הלוואי של השמנת יתר – עוני והשמנה – חלק ג.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

העוני נמצא בקורלציה הדוקה מאוד עם השמנת יתר כפי שניתן לראות במפה זו של השמנת היתר בארצות הברית.cdc_obesity_trend_map

העלייה הבולטת בשכיחות ההשמנה ברחבי ארה"ב גם היא ברורה מיידית. למרות התרומה הגדולה של הגנטיקה להשמנה, שינויים אלה התרחשו בתוך דור אחד.

לכן, העלייה בהשמנה ברמת האוכלוסייה חייבת להיות גם בגלל גורמים אחרים מאשר גנטיקה.

בולט גם שמדינות שהיום הן עם הכי מעט השמנה הן עם יותר שמנות מאשר אלה שהיו עם הכי הרבה ההשמנה בשנת 1990.
נתוני trends1-LG

הנה מפת ההכנסה החציונית בארה"ב. בעוד המתאם אינו מושלם, המדינות עם ההכנסה החציונית הנמוכה יותר נוטות להיות אלה עם הכי הרבה השמנה.

עם הכנסה החציונית של $ 36,850 בשנת 2012, מיסיסיפי היא המדינת הענייה ביותר בארה"ב. כמו כן, יש לה הכי הרבה השמנת יתר בשיעור של 34.4%.

הפחתת הקלוריות כתיאוריה עיקרית אומרת שהשמנת יתר היא עניין של יותר אכילה ופחות תנועה. ניגוד לתיאוריה זו היא תאורית המזון המתגמל. תאוריה זו מניחה שהאיכות המתגמלת של מזון גורמת לנו לאכול יותר מדי.

אבל אנשים עשירים יכולים להרשות לעצמם לקנות יותר מזון מתגמל. העניים יכולים להרשות לעצמם רק מזון מתגמל שהוא זול. העשיר יכול להרשות לעצמו מזון מתגמל בין אם הוא זול או יקר. אם אנשים מוצאים כי סטייק הוא מזון מתגמל, העשיר יכולה להרשות לעצמם את זה, ולכן הוא קונה את זה. לכן, השמנת יתר צריכה להיות גדולה יותר אצל עשירים. אבל ההפך הוא נכון. העניים נוטים לסבול יותר מהשמנת יתר.

לפעמים, הנואשים באמת יגיבו בתאוריה שעשירים יכולים להרשות לעצמם חדרי כושר, ולכן הם יותר פעילים גופנית וזה מוביל לירידה בהשמנת היתר, ואולי יש פחות ספורט מאורגן בשכונות פחות אמידות. מאחר שרוב הפעילויות הגופניות הן ללא תשלום (ריצה, שכיבות סמיכה, וכו '), אני לא יודע אם התאוריה הזאת הגיונית. תרגול, כפי שנדון בעבר, הוא שחקן קטן בהשמנת יתר.

יתר על כן, מי שמרוויח פחות נוטה להיות יותר פעיל גופנית במהלך רוב יום העבודה שלו. פועלים פיזיים (פועלי בניין, חקלאים, וכו ') נוטים להיות בצד התחתון של סולם השכר.

לעומת זאת, יש לעורכי הדין או לאנשי עסקים בוול-סטריל אורח חיים של חתולים שמנים. סביר להניח שהם מבלים עד 12 שעות ביום בישיבה מול המחשב שלהם. המאמץ הפיזי שלהם מוגבל למרחק מהשולחן שלהם למעלית. עם זאת, השמנת יתר הוא גבוהה יותר בקבוצת העניים, אלה שיותר פעילים מבחינה גופנית.

תאוריה הקשורה לכך שזכתה לפופולריות בשנת 1970 היתה ההיפותיזה של הגן החסכן. רעיון זה היה שנטייה גנטית להשמנה היא מנגנון הישרדות. בעידן המודרני עם אספקת מזון בשפע, זה עובד נגדנו כדי לקדם את ההשמנה.

הפגם הברור ביותר, כמובן, הוא שההשמנה המודרנית החלה בשנת 1977. רעב נפוץ לא הייתה חלק מהנוף האמריקאי מאז תחילת המאה שעברה. כפי שניתן לראות בגרף, רוב העלייה בהשמנה יתר קרתה בדור אחד.

יתר על כן, 10% יחס שומן בגוף (די רזה) מספיק לאדם לשרוד ללא מזון במשך יותר מחודש. בנוסף, עודף שומן בגוף חשוב להישרדות בדיוק כמו מעט שומן גוף. בעלי חיים גדולים ושמנים הם תענוג טעים יותר לאריה מאשר גוף כחוש. בעלי חיים שמנים נוטים להיות גם קלים יותר לתפיסה. זו תהיה בחירה גנטית נכונה יותר למנוע את  שניהם גם רזון מוגזם וגם השמנת יתר. תאוריה זו גם מניחה עלייה בהשמנה יתר עם השגשוג ולא להפך.

יש, למעשה, בעלי חיים שנועדו להיות מפוטמים באופן קבוע. לדוגמא, דובים מעלים במשקל באופן נורמלי לפני שנת החורף. הם עושים זאת בלי להיות חולים. בני אדם, הם לא אחד מבעלי חיים אלה. יש הבדל בין להיות שמן ולהיות מפוטם. השמנת יתר הוא המצב של להיות שמן עד לנקודה שיש לה השלכות בריאותיות מזיקות.

מה מניע את ההשמנה בעניים? אותו הדבר שמניע את ההשמנה בעשירים. הפחמימות המשמינות.

אם פחמימות טהורות הן זולות יותר באופן משמעותי בהשוואה למקורות מזון אחרים, אז העניים נוטים לאכול מהן יותר מדי. כיכר שלמה של לחם תעלה  $ 1.99. חבילה שלמה של פסטה תעלה $ 0.99. תשוו את זה לגבינה או לסטייק, שעלולים לעלות 10 $ או 20 $.

אז למה הפחמימות המשמינות האלה הן כל כך זולות?סובסידיות גוב

ייצור חיטה ותירס מסובסדים במידה רבה על ידי הממשלה. אנחנו יכולים להסתכל בדו"ח PIRG על ארצות הברית משנת 2011 "מתפוחים לעוגיות".

תירס, חיטה ואורז קיבלו חלק גדול מכל הסובסידיות החקלאיות בארה"ב. את אלה מעבדים לפחמימות הטהורות ביותר הנצרכות.תוספי מזון

אם נשווה את הסובסידיה לתפוחים ותוספי מזון, אנו רואים כי תוספי מזון מקבלים כמעט 70X סובסידיות מאשר מקבלים תפוחים טריים.

זה הסבסוד עבור 4 תוספי מזון – סירופ התירס, סירופ התירס הגבוה בפרוקטוז, עמילן תירס ושמני סויה.

עצוב מכולם – התפוחים קיבלו הכי הרבה סיוע פדרלי לעומת שאר הפירות והירקות. כל הפירות והירקות האחרים קיבלו תמיכה זניחה.

למעשה, הממשלה תומכת מאוד, עם כספי המסים שלנו במזונות שגורמים לנו לסבול מהשמנת יתר. לאחר מכן, אנו משתמשים ביותר כספי מסים כדי לתמוך בתוכניות נגד השמנת יתר ועוד יותר לקבל טיפול רפואי בבעיות הקשורות להשמנה. נראה די מעוות.

אני לא מאמין שיש קנוניה כדי לשמור אותנו חולים, אם כי. הסיבה לסובסידיות הגדולות היא פשוט התוצאה של התוכניות להפוך את מחיר המזון לסביר. מאמצים אלה החלו ברצינות בשנות השבעים. באותו הזמן, הבסיס של פירמידת המזון היו לחמים, פסטות, תפוחי האדמה ואורז. אלה היו המזונות שחשנו שצריכים לאכול כל יום. באופן טבעי, כסף זרם לסובסידיות למזונות האלה. דגנים טהורים נעשו במהרה במחיר סביר לכל. ואז, השמנו ותהינו איך הכל השתבש.

המשך תופעות הלוואי של השמנת יתר 4 כאן

תתחיל כאן עם קלוריות א

לראות את כל ההרצאה – אטיולוגיה של ההשמנה 2/6 – המדע החדש של Diabesity

מודעות פרסומת