ד"ר ג'ייסון פונג – דיאטת לרדת בגדול

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום מיכל גביש.

השבוע נמרחה בכל רחבי ניו יורק הכתבה הזו של הניו יורק טיימס על מאמר שכתב קווין הול, חוקר בכיר במכון הלאומי לבריאות. המאמר פורסם בכתב העת Obesity  עם הכותרת "הסתגלות מטבולית עקשנית 6 שנים אחרי תחרות "לרדת בגדול". זה גרם להמון דאגה על חוסר התוחלת של ירידה במשקל. המחקר, יחד עם מחקר נוסף שהוצג על ידי קווין הול נראה שייצר יותר חרדה לגבי מותה של השערת האינסולין. כמובן, שני המחקרים האלה מסתדרים מצויין עם המבט הורמונלי של ההשמנה ומחזקים שוב את חוסר התוחלת של הפחתת קלוריות כגישה עיקרית. תוכלו לבדוק את 50 חלקי הסידרה שלי על השמנה הורמונלית אם תרצו מבט מעמיק יותר. אז, בואו נצלול להסבר הממצאים של שני המאמרים המעולים של ד"ר הול. מסקנותיו, טוב, בואו נגיד שאני לא מסכים איתם. אם כי המחקרים נעשו היטב. כתבתי על דיאטת לרדת בגדול בעבר, אבל הנה כמה מחשבות נוספות.2015-1125-NBCUXD-the- הגדול-לוזר- KeyArt- תמונה -1920 x1080-UG

בואו נתחיל עם המאמר הראשון על לרדת בגדול. בעיקרו של דבר, הוא עקב אחרי 14 המתמודדים בלרדת בגדול. בסיום התוכנית, הם כולם איבדו כמות משמעותית ממשקלם בעקבות ביצוע גישת הפחתת האכילה ויותר תנועה. המתמודדים אכלו כ 1000 – 1200 קלוריות ליום וביצעו פעילות גופנית כמו משוגעים. המחקר הראה שמטבוליזם הבזליי שלהם ירד כמו פסנתר שנופל מבניין האמפייר סטייט. הוא צלל. הם שורפים כ-800 קלוריות פחות ליום מאשר בעבר. דבר זה היה ידוע במשך זמן רב. עם זאת, תמיד היתה תקווה שהגוף בסופו של דבר יתאושש ויחזור לקצב חילוף החומרים המקורי שלו. אבל למרבה הצער, קצב חילוף החומרים לא חזר אפילו אחרי 6 שנים.

במילים אחרות, אם מצמצמים 'קלוריות נכנסות', 'קלוריות יוצאות' ירדו באופן אוטומטי. זה הגיוני. אם הגוף שלך בדרך כלל אוכל 2000 קלוריות ליום ושורף 2000 אז מה קורה כאשר אתה אוכל רק 1200 קלוריות? בואו נשתמש בשיטה הסוקרטית ונשאל שאלה דומה. אם אתה בדרך כלל מרוויח 100,000 $ בשנה ומבזבז 100,000 $, מה קורה כאשר ההכנסה שלך יורדת ל 50,000 $? ובכן, אתה לא טיפש ולא תרצה לגמור בכלא של החייבים, כך שההוצאות שלך ירדו ל 50,000 $. ובכן, הגוף שלנו גם הוא לא מטומטם. אם אנחנו אוכלים 1200 קלוריות, אנו מותאמים אוטומטית על ידי שריפת 1200 קלוריות. הגוף אינו רוצה למות, וכך גם אני. למה אנו מניחים שהגוף עדיין ישרוף 2000 קלוריות? זה פשוט לא כזה מטופש.WHS-3

בזמן שכולם כופים על צמצום "קלוריות נכנסות", זה כמעט לא רלוונטי לצורך הרזיה לטווח ארוך. הגורם היחיד שחשוב הוא רק "קלוריות יוצאות". אם אפשר לשמור "קלוריות יוצאות' גבוה, אז יש סיכוי לרדת במשקל. אבל הפחתת קלורי כעיקר (בקיצור CRaP), בשום פנים ואופן לא תעשה את זה בשבילך. שיטה זו תיכשל. לשיטת הרזיה זו, בספרות, יש שיעור כישלון של 99%. במחקר זה, 13 מתוך 14 המתמודדים של לרדת בגדול נכשלו – שיעור של 93% כישלון. פחות או יותר צפוי

מחקר יוזמת בריאות האישה עם 50,000 נשים הוכיח זאת בשנת 2006. נשים אלה צרכו כ 350 קלוריות פחות ביום. הן ציפו להפסיד למעלה מ 30 פאונד לשנה. בתקופה של למעלה מ 7 שנים, הם איבדו …. 00:25 פאונד! זה כמו המשקל של פעילות מעי טובה, למען שם. הממ. 7 שנים של דיאטת לאכול פחות, לזוז יותר או  קקי טוב? אותו הבדל … מחקר זה סופית הפריך את מודל הקלוריות נכנסות קלוריות יוצאות, אבל הוא לא תאם לדעות המקובלות, ולכן התעלמו ממנו בעקביות.

זה שצמצום קלוריות גורם למטבוליזם הבזלי לצנוח כבר הוכח מזמן בשנת 1950 על ידי השעיר-לעזאזל האהוב של ההיסטוריה התזונתית, ד"ר אנצ'ל קיז. מחקר הרעב של מינסוטה המפורסם שלו היה לא ממש מחקר על רעב. הנבדקים הושמו על דיאטה של בערך 1500 קלוריות ליום. זה מייצג הפחתת קלוריות של בערך 30% לעומת התזונה הקודמת שלהם. הם נאלצו גם ללכת 22 ק"מ בשבוע. זאת גם היתה הגישה של לרדת בגדול – לאכול פחות, להתעמל יותר על סטרואידים. מה קרה למטבוליזם הבסיסי שלהם? הם אכלו כ-30% פחות, וחילוף החומרים הבסיסי שלהם ירד בכ-30%. הם הרגישו קור, עייפות ורעב. ברגע שהם אכלו, כל המשקל שלהם חזר מיד.

זה מה שלפעמים מכונה "מצב רעב". זה מה שאנשים מדמיינים שקורה לגוף שלהם כשמתחיל תהליך כיבוי על מנת לחסוך באנרגיה. חילוף החומרים הבסיסי (קלוריות יוצאות) נופל ואתה מרגיש רע. כאשר אתה אוכל פחות, הגוף שורף פחות קלוריות, כך שבסופו של דבר הירידה במשקל מתייצבת. אתה מרגיש כמו זבל, ואז אתה מחליט לאכול קצת יותר (ההורמונים הרעבים שלך עולים כמו צריחים), אך לא באותה מידה כפי שנהגת קודם. אבל, 'הקלוריות היוצאות' שלך כל כך נמוכות כך שאתה מעלה במשקל. נשמע מוכר? קורה לכל מי שביצע דיאטה. מה שלא הוגן, הוא שהחברים ובני המשפחה בשקט מאשימים את הקורבן ש"ירד מהסוס" או שאין לו מספיק כוח רצון. למעשה, הייעוץ התזונתי – לאכול פחות, להתעמל יותר הוא זה שנכשל. אז אל תאשימו את הקורבן כאשר למעשה הם אלה שנכשלו.

השמש סביב כדור הארץ

העובדה ששיטת הפחתת קלוריות כעיקר מובילה לירידה בקצב חילוף חומרים אינה בגדר חדשות בדיוק. זה כבר הוכח לפחות לפני, אה, 65 שנים בערך. אבל בחרנו להתעלם מהעובדה הלא נוחה הזו כי האוטוריטות התזונתיות שלנו, כמו קווין הול, ממשיכים לפעות שפשוט צריך לחתוך קלוריות. אז, כאשר זה לא עובד, הם חושבים שזאת סנסצייה. יום חדשות איטי, אני מניח. אני מתכוון, מה עומד להתפרסם בעמוד הראשון של הניו יורק טיימס – חדשות חמות – מחקר חדש; השמש אינה סובבת סביב כדור הארץ!

מבחינתי, מה שבאמת מדהים זה איך חוקרים ורופאים בכירים יכולים לטעון שהם "המומים" מתוצאות אלו. אלה בדיוק מה שציפיתי מהתוצאות להיות. זה ממצא עקבי במשך לפחות מחצית המאה האחרונה.

אז הנה מה שלמדנו עד כה.

  1. חיתוך קלוריות מכניס למצב רעב.
  2. המפתח לירידה במשקל בטווח הארוך הוא שמירת מטבוליזם בסיסי, או שמירה 'קלוריות יוצאות' גבוהות.מטבוליזם PostBypass

אנחנו צריכים לשמור את המטבוליזם הבזלי גבוה. איך? מה לא מכניס אותך לתוך מצב רעב? רעב מעשי! אנו רואים מעט מחקרים על ירידה במטבוליזם עם צום וניתוח בריאטרי.

מה קורה עם ניתוח בריאטרי הנקרא גם קיצור קיבה? מכיוון שהקיבה היא בגודל של אגוז, אי אפשר כמעט לאכול. צריכת הקלוריות שלהם נופלת קרוב מאוד לאפס. צום הוא זהה למעט זה שיש בו הפחתה מרצון של הקלוריות למינימום. מה קורה למטבוליזם הבסיסי? הוא נשמר! אחד המתמודדים ברדת בגדול למעשה עשה ניתוח בריאטרי. מה שאומר שקצב חילוף החומרים שלו התחיל לעלות! רודי פאולס העלה מחדש 80% מהמשקל שלו לפני שעבר ניתוח בריאטרי. לאחר מכן, קצב חילוף החומרים שלו עלה, בעוד כמעט כל שאר המתחרים המשיכו במורד.

בואו נחשוב על מה שקורה כאן (ייתכן שתרצו גם להתייחס לסדרת בת 26 הפוסטים שלי על צום). כאשר צמים, ישנם מספר שינויים הורמונליים שלא קורים עם הפחתת קלוריות פשוטה. הגוף מרגיש שהוא מקבל מזון. הורמון הגדילה עולה. נוראדרנלין עולה. אינסולין בכמות מינימלית. אלה נקראים הורמוני אנטי רגולציה ואלה תגובות טבעיות לצום. הם שומרים את רמת הסוכר בדם בנורמה. הורמוני גדילה שומרים על מסת גוף רזה. נוראדרנלין שומר גבוה את המטבוליזם הבזלי.קליפ המפסיד הגדול 3

מחקרים של מטבוליזם מראים שניתוח בריאטרי לא מוריד אותו כפי שאפשר לראות בגרף למעלה. אנרגית המנוחה (קלוריות יוצאות) נשמרת למרות שהקלוריות מוגבלות מאוד. מחקרים של צום מציגים גם שקצב חילוף החומרים נשמר. ב 4 ימים של צום, חילוף החומרים הבסיסי לא ירד – במקום זאת, הוא עלה ב 12%. היכולת הגופנית (נמדדת על ידי VO2) נשמרת גם.

Zaunder1

בואו נחשוב על מה שקורה כאן. תארו לעצמכם שאנחנו אנשי מערות. זה חורף. לא אכלנו כלום במשך 4 הימים האחרונים למעט קצת שלג צהוב. (אהה לעזעזאל עם זה …). אם גופנו היה נכנס 'למצב רעב", היינו נעשים רדומים, עייפים והיה לנו קר וגם לא היה לנו כוח לצאת ולקבל מזון. כל יום היה יותר גרוע. בסופו של דבר אנחנו מתים. נחמד. מדוע אנו חושבים שהגוף שלנו טיפש? אני לא רוצה למות.חמצון מאקרו

לא, במקום זה, מה שקורה הוא שלגוף נפתח היצע הנרחב של מזון מאוחסן – שומן הגוף! כן! אנחנו שומרים על בסיס מטבוליזם גבוה, ובמקום זאת משנים מקורות דלק ממזון, למזון מאוחסן (או שומן גוף). עכשיו יש לנו מספיק אנרגיה כדי לצאת החוצה ולצוד איזה ממותה צמרית ולהרביץ לבחור שהשתין סביב הכניסה למערה. אין 'מצב רעב" עם רעב בפועל. כל עוד שומן הגוף שלך נשאר על 4%, אתה בסדר. אבל אתה לא תשרוף חלבון? לא, הנה מה שקורה על פי המחקר של ד"ר הול עצמו על צום.

אתה תפסיק לשרוף סוכר (פחמימות) ותעבור לשריפת שומן. הו, היי, חדשות טובות – יש שפע של שומן מאוחסן כאן. שרוף אותו בייבי. שרוף.BLvsRYB2

למעשה, יש כאן השוואה ישירה של חולים לאחר ניתוח בריאטרי עם מתמודדי לרדת בגדול. בגרף ניתן לראות את קצב חילוף החומרים שנמדד אצל מתמודדי לרדת בגדול (BLC). קצב חילוף החומרים שלהם רק ממשיך לרדת, למטה, למטה למרכז העיר [בהומור]. זה גם מה שמדווח ניו יורק טיימס. אבל תסתכלו על הקבוצה של ניתוח מעקף קיבה (Roux-en-Y מעקף או בריאטרי). קצב חילוף החומרים שלהם מאט ואז חוזר ועולה. וזה ההבדל בין ירידה במשקל לטווח הארוך וחיים שלמים של ייאוש.

בפוסטר המקושר, הול מציג נתונים על דיאטה קטוגנית. הוא מדד אובדן שומן על חולים במחלקה המטבולית שלו. הוא השתמש בתזונה רגילה או קטוגנית (דיאטה מאוד דלה בפחמימות). הוא הראה שדיאטה קטוגנית הורידה את רמות האינסולין, אנשים שרפו שומן (נמדד על ידי חמצון שומן) ואנשים איבדו יותר משקל. נהדר. עם זאת, עם מדידות כיד הדמיון הטובה עליו לגבי השומן בגוף הוא גם הראה ששיעור איבוד שומן הגוף האט. אז הוא אמר שזה "הוכיח" שאין יתרון מטבולי לדיאטות קטוגניות.

שטויות. יש לי ספקות אם סריקת DXA יכולה באמת לזהות שברי קילוגרמים של שומן אבוד. בכל מקרה, הנקודה העיקרית היא שאנשים אבדו משקל ועדיין ממשיכים לאבד שומן. עם זאת, מה שהוא מזכיר כבדרך אגב הוא הרבה יותר מעניין. הוא מציין שהדיאטה קטוגנית לא יצרה כל האטה בחילוף החומרים.

זאת מדליית הזהב חבר!

מעבר ל 25 ימים או משהו כזה, יש האטה של חילוף החומרים??? זהו החלק החשוב ביותר של אובדן משקל לטווח ארוך! זהו ההבדל החד שבין הצלחה לכישלון. ההבדל בין דמעות של שמחה ודמעות של צער. בלרדת בגדול, היו מתמודדים ששיעור המטבוליזם הבסיסי שלהם ירד ב 500 קלוריות ליום. בדיאטה קטוגנית, הם עדיין שורפים את אותה כמות – גם כשהם מאבדים משקל.

אז בואו לסכם

  1. הפחתת קלוריות כאסטרטגיה ראשונית מכניסה למצב רעב.
  2. המפתח לירידה במשקל בטווח הארוך הוא שמירת מטבוליזם בסיסי, או שמירה 'קלוריות יוצאות' גבוהות.
  3. כישלון שיטת אכול פחות התעמל יותר הוכחה כ 99% כישלון בערך. עדיין היא נשארה עיצת הדיאטה המועדפת על ידי רוב הרופאים והדיאטניים.
  4. רעב מעשי (צום או ניתוח בריאטרי) לא מביא למצב הרעבה
  5. דיאטה קטוגנית לא תכניס למצב רעב
מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s