ד"ר ג'ייסון פונג – IDM – ארוחת בוקר או "שבירת צום" – חלק א

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

שמעת כנראה ש"ארוחת בוקר היא הארוחת החשובה ביותר ביום" יותר פעמים ממה שתוכל לספור. המנטרה הזאת באה לעתים קרובות ממקורות מכובדים ביותר שהיו לך כילד: ההורים, הסבים והמורים שלך.

מסך Shot 2014/03/06 ב9.45.05 PM

דעה זו כבר מושרשת בתוך מערכת האמונות שלך מאז שהיית פעוט, והרעיון הזה חוזק ללא הרף על ידי החברה בכללותה באמצעי התקשורת. כילד צעיר איך אפשר היה לא להיסחף על ידי שיגעון הדגנים האחרון, הצבעוני, במיוחד כאשר יש תמיד פרס מדהים הטמון בחלק התחתון של הקופסה?

בשנת 2007 היועץ של לשכת Better Business בארצות הברית השיק תכנית בשם יוזמת הפירסום של מזון ומשקאות ילדים לכפות על יצרני דגנים לוודא שבפרסומות שלהם ישימו דגש על הערך התזונתי של המוצרים שלהם.

אתה כנראה אף פעם לא הפסקת לשאול למה ארוחת בוקר היא כל כך קריטית, ובאמת היתה לך סיבה. ההורים, המורים והתקשורת כולה עקבו אחרי אותו תסריט. הממשלה מיישמת תכניות לוודא שהתקשורת מפרסמת את הערך התזונתי של מזון ארוחת הבוקר הפופולרי ביותר באמריקה. קח דקה כדי לעצור ולחשוב למה ארוחת בוקר היא הארוחת החשובה ביותר של היום. אתה יכול לענות?

מסך Shot 2014/03/06 ב9.47.13 PM

ההגדרה של המילת ארוחת בוקר היא הארוחה הראשונה של היום ומקורו נגזר מפועל אנגלי מסוף ימי הביניים: לשבור ומהר. המילה פשוטה כמשמעה היא לשבור את הצום מיום קודם. זה לא אומר שכדאי לוודא שאתה ממלא את הבטן בתוך דקות מההשכמה. לא משנה השעה שבה אתם אוכלים אחרי לילה של שינה זאת היא ארוחת הבוקר שלך, אם זה 05:00 בבוקר או 05:00 אחרי הצהרים, כי זה כשאתה שובר את הצום שלך. לפני אמצע המאה ה-13 זה היה למעשה הארוחה הראשונה של היום. באירופה אכילה בתחילת היום נחשבה במקור כחטא הקשור להתמכרות וגרגרנות. בתרבויות רבות אחרות כגון במצרים היה רק קפה ולא שברו  את הצום שלהם עד הצהריים.

מסך Shot 2014/03/06 ב9.53.22 PM

בתכנית IDM שלנו אנו מאמינים שארוחת בוקר צריכה להיות מובנת במשמעות המילולית שלה – לשבור את הצום שלך – וככל שתוכל להמשיך מבלי לשבור את הצום כך יהיה טוב יותר. למה? מכיוון שאתה נותן לגוף שלך הפסקה! אתה נותן לגוף שלך הפסקה מהפקת אינסולין בכל פעם שאתה אוכל, מה שעלול להוביל לעמידות לאינסולין בטווח הארוך.

במהלך תקופה זו של צום לגוף שלך יש סיכוי לבצע חילוף חומרים או לשרוף עודף סוכר המאוחסן בכבד מהימים שלפני. זה עוזר לשמור על הרגישות שלך לאינסולין, ולמנוע התפתחות של עמידות לאינסולין, השמנת יתר, סוכרת סוג 2 ומחלת כבד שומני.

אתה חושב שאולי אתה צריך לאכול דבר ראשון בבוקר, כי כך לגוף שלך יהיה דלק להתחיל את היום, אבל האמת היא שיש לך שאריות דלק מאוחסן בתוכך. במשך הזמן בדיוק דלק עודף זה הופך מסוכן לבריאות שלך.

אז, ארוחת בוקר היא ארוחה חשובה בהחלט, אבל זה לא צריך להיות נצרך ברגע שאתה מתגלגל מהמיטה. שוברי צום מהירים כמו דגנים ממותקים ומאפינס הם בהחלט לא בריאים. אפשר לשבור את הצום בצהריים עם סלט בריא וחתיכת סלמון. לשתות כוס קפה בבוקר. לשתות כוס מים.

הצעות לארוחת בוקר למי ש"רק צריכים לאכול "

אם נראה שאי אכילת ארוחת הבוקר היא אתגר גדול מדי בהתחלה, אז תנסה לאכול משהו גבוה בשומנים טבעיים ודל בפחמימות.

מסך Shot 2014/06/11 ב10.16.40 בוקר

ביצים

מי לא אוהב ביצים? ביצים ארוזות עם שומנים בריאים וכולסטרול והן לא גורמות לקפיצה רגעית ברמת הסוכר בדם. אתה גם לא צריך תמיד לאכול אותן קשות.

  • ביצים מטוגנות

אם אתם רוצים להפוך את הביצים אפילו לטובות יותר נסו טיגון בשמן קוקוס או בחמאה. מה טוב יותר מבישול שומנים בריאים עם שומנים בריאים?

  • חביתות

אתה יכול לעשות חביתה מגולגלת ועמוסה בירקות האהובים עליך, בשר לא מעובד וגבינות. יש עשרות שילובים שאפשר לעשות ולהתאים אישית לבלוטות הטעם .

פירות יער-על-יוגורט

יוגורט עם פירות יער וזרעי פשתן

בעוד יוגורט טבעי, לא מעובד יכול להיות קצת חמצמץ, הוא בעצם די טוב בשבילך. פשוט לערבב עם פירות יער טריים וזרעי פשתן טחון טרי, ויש לכם ארוחה מזינה מלאה סיבים בריאים. הימנע מיוגורט ממותק עם ממתיקים מלאכותיים ועם פירות שנמכר בדרך כלל בסופרמרקטים.

שיבולת שועל גרוסה עם פירות יער וזרעי פשתןמסך Shot 2014/06/11 ב10.17.21 בוקר

זאת לא ארוחת שיבולת שועל אינסטנט ולעתים זה יכול לקחת זמן מה לבשל. שיבולת שועל גרוסה היא תמיד אלטרנטיבה בריאה לשיבולת שועל אינסטנט משום שהיא לא מעובדת. אל תתפתו ליותר מדי כי זה עדיין גבוה בפחמימות. כדי למתן את ההשפעות של הפחמימות ברמת הסוכר בדם שלך הדרך הטובה ביותר היא לאכול אותם עם פירות יער ועם זרעי פשתן טריים.

פירות יער, תפוחים ואגסיםמסך Shot 2014/06/11 ב10.17.37 בוקר

מנה קטנה של פירות אלה יכולה להיות אידיאלית עבור אנשים בדרכים. הקליפה שלהם מלאה בסיבים שיעזרו לייצב את רמת הסוכר בדם ולהשביע את הרעב בבוקר.

מסך-Shot-2014/03/06 ב-10.11.03-PM

תערובת של אגוזים וזרעים

זה גם נהדר עבור אלה שממהרים. אגוזים כגון שקדים, אגוזי מלך, צנוברים ואגוזי ברזיל. הם מלאים שומנים בריאים. אפשר לערבב אותם במיכל קטן ולזרוק כמה גרעיני דלעת, גרעיני חמנית וזרעי צ'יה וליצור את התערובת המועדפת שלך.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s