ד"ר ג'ייסון פונג – כיצד לרזות – נספח לפוסט כל הדיאטות נכשלות.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

נתחיל מכמה הערות לבלוג הקודם "כל הדיאטות נכשלות", נראה כי חלק פירש את זה כאילו אני לא תומך באף דיאטה מסוימת. זאת למרות העובדה שיש לי השקעה של מעל שנה, מעל 60 פוסטים ו-8 שעות של הרצאות YouTube המסבירות מדוע דיאטות המפחיתות את האינסולין (במיוחד דיאטות דלות פחמימות וגבוהות בשומן) הן חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הפחתת המשקל. ובנוסף, למרות שאני משתמש ב-LCHF במרפאת IDM על מאות חולים עם סוכרת מסוג 2.

עם זאת, הנקודה שלי היא כזו. השמנת יתר היא מחלה רבת גורמים, כפי שכתבתי בעבר. משמעות הדבר היא, שחייבות להיות מטרות מרובות במסלול של ההשמנה. דיאטת LCHF, עבור אנשים מסוימים, תהיה מספיקה לירידה במשקל. לרבים היא תעשה טוב מאוד. אבל אנחנו לא יכולים להתעלם מאלה שעבורם LCHF לא תספיק.

בואו ניקח אנלוגיה למחלות לב. עישון, לחץ דם גבוה וההיסטוריה המשפחתית, כולם תורמים למחלות לב. אז עצירת עישון זה חשוב, אבל זאת לא תהיה האסטרטגיה היחידה. עלינו גם לטפל בלחץ דם גבוה. זה אינו אומר בשום אופן כי הפסקת העישון היא שגויה. זה רק לא מספיק.

באותו אופן, יש להשמנת יתר היבטים רבים, שאחד מהם היא התזונה. הטיפול רק בדיאטה הוא מספיק עבור חלק, אבל לא מספיק לאחרים. אנחנו לא יכולים להעמיד פנים ש LCHF יגרום ל 100% מהאנשים לרזות. בואו ניקח ניסוי מחשבה, כמו שאחד מהגיבורים שלי גארי טאובס אוהב לעשות.

נניח שאני נותן לך פרדניזון, צורה סינתטית של קורטיזול. זה גורם להשמנה. כאשר אתה הולך ומשמין, אני, כרופא שלך ממליץ לך ללכת על דיאטת LCHF. האם זה עובד? ברור שלא. הדיאטה שלך לא הייתה הבעיה. הבעיה שלך הייתה עודף הקורטיזול שאני נתתי לך. התשובה כמובן היא פשוטה. להפחית קורטיזול. עליך להתייחס לסיבה הבסיסית של השמנת היתר. אתה חייב להבין את האטיולוגיה של השמנת היתר. דיאטה, במקרה זה, זה לא תספיק.

NewHOT12

באותו אופן, נניח שהבעיה שלך עם השמנת יתר היא פיתוח תלוי בזמן של עמידות לאינסולין במשך יותר משני עשורים. כי עמידות לאינסולין היא המסלול העיקרי שבאמצעותו האינסולין שלך נשאר גבוה. עכשיו, אני אומר לך לצפות בדיאטה שלך. האם זה עובד? לא סביר שתתייחסו לדיאטת שחרור האינסולין, אבל לא לתנגודת לאינסולין. כמובן, שינוי הדיאטה יוביל לירידה של העמידות לאינסולין בתוך 5 שנים, אבל זה לא מספיק טוב. (אם זה לקח 20 שנים כדי להתפתח, עשיית ההפך דורשת בערך אותה כמות של זמן).

נניח כי הבעיה שלך עם השמנת יתר נובעת מקורטיזול מוגזם עקב מתח וחוסר שינה. או כאב כרוני מפיברומיאלגיה. האם דיאטה נכונה תעזור? מעט. דיאטה טובה לא הולכת להפחית קורטיזול. אם קורטיזול הוא המסלול העיקרי, זה מה שצריך להיות מטופל. יש לי, למעשה, חולים בתכנית ניהול תזונה אינטנסיבי שאני לא יכול לעזור להם כי הבעיה שלהם נגרמת נניח, על ידי תרופות אנטי-פסיכוטיות שמגרות ייצור אינסולין. או פיברומיאלגיה שמגרה יצור קורטיזול. רק כשאני יכול להתמודד עם הגורם הבסיסי שלהם להשמנה, אוכל לטפל בו. אבל אני בהחלט יכול להבין את זה.

אז, בכל הקשור לתזונה, פחמימות טהורות מעוררות הכי הרבה את האינסולין, ושומן הכי פחות. אז הטיפול התזונתי ההגיוני ביותר הוא דל פחמימות ושומן גבוה. כן, אני עדיין מאמין בתוקף שכך הדבר. אבל לפעמים, אנחנו צריכים לעבור מעבר לזה.

מודעות פרסומת