קריסטי ולאד – ניסוי הרעב של מינסוטה – אצזל קיז ואחרים

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

 

ניסוי מינסוטה הרעב - מפתחות אנצ'ל אחרים

מבוא

אנו חיים בעולם רווי מזון. אכילה כל כמה שעות היא נורמה עבור רוב האנשים. לא פלא שיש יותר אנשים שגוססים ממחלות עודף מזון (סוכרת סוג 2, השמנת יתר, מחלות אחרות של התסמונת המטבולית, וכו ') מאשר מרעב.

עודף מזון הפך מציאות רק בעשורים האחרונים. למעשה, אחד המשברים של מחסור במזון של המאה ה-20, אם יורשה לי לומר, מתייחס לשנים במהלך ומיד אחרי מלחמת העולם השנייה.

במהלך 1940 אנזל קיז, מדען עם תואר בכלכלה, מדע המדינה וזואולוגיה, החל בניסויים בפיזיולוגיה אנושית. הוא חקר מצבים של כמעט גוויעה ברעב כדי לקבל  "תובנה על ההשפעות הפיזיות והפסיכולוגיות של כמעט רעב והבעייתיות בהזנה מחודשת של אזרחים שהורעבו במלחמה"[1]. זה היה עבור מטרה טובה ממה שאני מבין.

אנזל קיז ועמיתיו רצו לקבוע אסטרטגיות יעילות לקרבנות הרעב של מלחמת העולם השנייה. המחקרים והניסויים שלהם הסתיימו בשני ספרים עבי כרס של 1,400 דפים [2].

אנזל קיז – אחד שאתה ודאי מכיר 

רוב האנשים מכירים את אנזל קיז כנבל שהטעה את העולם כולו דרך מחקר שבע המדינות, שבו הוא בדק את התזונה של 22 מדינות כדי לקבל תובנה טובה יותר על הקשר בין צריכת כולסטרול ומחלות לב וכלי דם (CVD).

בינתיים הכל נראה בסדר. האירועים הסתבכו כאשר קיז פרסם נתונים רק מ-7 מדינות ולא מ-22; נתונים שיוכיחו קשר ליניארי וכנראה סיבתי בין צריכת הכולסטרול ו-CVD.

=> יש יותר סיכויי לפתח מחלות לב וכלי דם עם צריכת כולסטרול גבוהה.

כאשר חוקרים אחרים רצו לראות אם הנתונים של קיז שהוצגו היו חוקיים, הם צפו באותו מאגר מידע; וכאשר הם הציגו את הנתונים מכל 22 המדינות הממצאים שלהם היו שונים מאלה של קיז.

הם לא מצאו קשר בין צריכת הכולסטרול ומחלות לב וכלי דם [3]. למרות זאת הנזק כבר נעשה וכולם התחילו לפחד משומן בעקבות גישה תזונתית זו.

זהו אנזל קיז ששמעתם עליו לאחרונה. אבל, עכשיו בואו נפגוש את קיז של שנות הארבעים. אחד אחר …

ניסוי הרעב של מינסוטה 

בנובמבר 1944, אנזל קיז וצוות של מדענים גייסו 36 נבדקים גברים שהיו בני 20 עד 33 שנים. הם השתתפו במחקר שנמשך שנה אחת; המחקר ניסה לחקות את התנאים של אנשים שנפגעו מהקונפליקטים הגלובליים של הזמנים ההם.

נבדקים אלה עברו בהתחלה דיאטת מבוקרת שנמשכה 3 חודשים (שלב 1). הדיאטה כללה כ-3,500 קלוריות והיא כללה, כפעילות גופנית, בערך 20 קילומטרים של הליכה בשבוע. החוקרים בניהולו של קיז רצו שהנבדקים יאבדו 25% ממשקל גופם בשלב ראשוני זה.

מעניין איך הם יכלו לאבד כל כך הרבה בזמן של אכילת יתר. בכל מקרה, החלק המעניין היה בשלב השני של הניסוי.

שלב שני זה נמשך 6 חודשים. הנבדקים ביצעו דיאטה של חצי רעב מפברואר 1945 עד יולי אותה שנה. עוד הערה מעניינת היא שהפרוטוקול של חצי הרעב כלל בערך 1,570 קלוריות.

על פי התנסות  אישית, זה לא קרוב למה שאני מכנה כמעט הרעבה, בהנחת הפרוטוקול תזונתי המסוים שהם ביצעו, לעומת פרוטוקול שיקדם קטוזיס תזונתי.

המזונות שהם צרכו בשלב זה היו דומים לאלה של אנשים שחוו את ההשפעות השליליות של מלחמת העולם השנייה והם כללו: תפוחי אדמה, כרוב, סוכר, ריבה, לחם, שיבולת שועל, ג'לי ומקרוני. רק לעתים רחוקות הם צרכו כמויות זעירות מאוד של חלב ובשר [4].

החלק השלישי של הניסוי היה שלב שיקום והוא נמשך במשך 3 חודשים, בין יולי לאוקטובר 1945. בתקופה זו הנבדקים צרכו בין 2500 ו3,500 קלוריות (הם חולקו לקבוצות צריכה שונות). כמה צרכו פחות, לכיוון הקצה התחתון ואילו האחרים צרכו יותר עד הקצה העליון של הקלוריות.

לבסוף, החלק האחרון של הניסוי היה שלב שיקום מבוקר; הנבדקים יכלו לצרוך מזון כמה שהם רצו. חלקם אכלו אפילו הרבה עד 10,000 קלוריות ליום. זה קשה מאוד אם אתם שואלים אותי, וזה עלול להיות כרוך בפיטום. אבל זה ייתכן גם בגלל אכילה אימפולסיבית המופעלת על ידי פחד הרעב כתוצאה מהשלב שדימה הרעבה.

קיז ועמיתיו דיווחו כי השינויים הדרמטיים ביותר שהם ראו בנבדקים אלה היה בשלב המדמה רעב. כשהמשקל ירד, המראה הפיזי שלהם היה עלוב.

עם טמפרטורת גוף נמוכה, תזונה לקויה, וירידה בקצב פעימות הלב, הם איבדו את החשק המיני ואת כושר העמידה שלהם, והפכו מנותקים וחסרי עניין בהיבטים רבים של חייהם.

אני חושד שזה אולי לא היה קורה לו הם היו אוכלים דיאטה דלת קלוריות קטוגנית ומתוכננת היטב. ייתכן שאז הם לא היו מרגישים בכלל רעבים; במקום זאת, עם האסטרטגיה שלהם, רבים מהנבדקים פיתחו מחשבות טורדניות על אוכל.

"עייפות, חולשה, ורעב היו תלונות בולטות. הירידה הניכרת בכוח ובסיבולת הייתה מקבילה לקיצוץ בפעילות הספונטנית. הנבדקים נעו באטיות ובזהירות; טיפסו במדרגות אחת בכל פעם. הכושר הקורדינטיבי ירד והגברים מעדו לפעמים על אבן שפה ונתקלו בחפצים שהיו אמורים לעקוף. [5]

הם ניסו להחליף אכילה עם צריכת כמויות עצומות של מים, לעסו מסטיק באופן מוגזם, צרכו קפה ותה באופן מוגזם ועישון כבד.

התזונה שלהם הובילה להרגלים רעים! חלקם צרכו כ-40 חפיסות מסטיק (כן, חפיסות) בכל יום. הם היו לועסים מסטיק עד שהרגישו שהמתיקות והטעם עברו קצת ואז החליפו אותו. החוקרים נאלצו להגביל את לעיסת המסטיק לשתי חפיסות ביום.

אחרים צרכו כ-15 כוסות קפה / תה ליום; על החוקרים היה ליצור מגבלות צריכה נוספות . זה מעניין, כי הם לא הורשו להשתמש בסוכר כדי להמתיק את המשקאות שלהם, אך הם יכלו לצרוך סוכר לבן עם הארוחות שלהם. הייתי אומר שזה תרם לרעב כי אינסולין מפעיל רעב וגם למחשבות כפייתיות על המזון שלהם. בכל מקרה, אני חושב שכולם ביחד צרכו תזונה לקויה.

בתחילתו של השלב מדמה הרעב (השלב שני), הם יכלו להיות בכל פעם שרצו. אבל, כאשר מצבם החמיר, הנחקרים לוו על ידי מישהו (עמית) כאשר הם השתתפו באירועים מחוץ למתקן המחקר. זה היה כדי לשמור אותם תחת ההשגחה רוב הזמן.

כמה מחשבות והרהורים

אני נמנע מלשפוט את האתיקה של ניסוי זה ולכן אני לא רוצה להיכנס ליותר מדי פרטים על ההרכב של מה שהם אכלו. נראה לי שמטרת המחקר ראויה ליותר חשיבות ותובנה. זה יכל להיות ראוי לשבח כדי לנסות למצוא אסטרטגיות יעילות כדי לעזור לקורבנות של מלחמה.

אני מתייחס בקצרה לפרטים של מה שהם אכלו, כי אני רוצה לתת כמה התייחסות לחלופות טובות יותר.

כפי שניתן לראות, נראה שהתזונה שלהם התמקדה בפחמימות כמקור התזונה העיקרי שנצרך. הייתי אומר שאין שום דבר רע בזה, אם הם היו מדגישים צריכה של פחמימות מורכבות ומזונות עתירי סיבים. אבל לחם, ריבה, מקרוני, וסוכר רגיל…

שלב הבקרה של ​​המחקר מגלה כי נקודת שביעות הרצון / השובע שלהם עם הפרוטוקול התזונתי הזה היה איפשהו ב-3,500 קלוריות. תארו לעצמכם מה הנבדקים האלה חוו כאשר הם צרכו כ~ 1,570 קלוריות ליום בשלב מדמה ההרעבה.

באופן דומה, אני בדרך כלל צורך בין 1400 ו1,700 קלוריות, עם חריגים ושינויים רבים. הדיאטה שלי היא קטוגנית, מאוד-דלת פחמימות בינונית-עד-נמוכת חלבון. אני אוכל מזונות צמחיים רבים ומעט בשר. אני צורך ביצים ומוצרי חלב מסוימים. אני אף פעם לא רעב למרות שאני בגירעון קלורי רוב הזמן. אני כבר עושה את זה עד כה במשך יותר משנתיים.

ובאשר לנבדקים אלה, אכילת 1,570 קלוריות ליום, עם דגש על פחמימות מזוקקות, סביר להניח שתעורר מאוד את הרעב שלהם. אינסולין הוא אחד המניעים העיקריים של רעב, יחד עם יחסי הגומלין שלו עם גורמי ויסות רעב אחרים.

לנבדקים אלה לא היתה גישה יעילה לרקמת השומן שלהם. הם, ככל הנראה, מעולם לא נכנסו לקטוזיס והם חוו גם פירוק מסת שריר כתוצאה מכך. זה יכול להסביר את מצבם הפיזיולוגי הירוד ואת מצבם הפסיכולוגי.

למרבה הצער, ניסוי זה הוא הפוך למה שניסוי של צום ממושך יוביל. הנבדקים של ניסוי מינסוטה הרגישו הרבה יותר רעבים מאשר אדם  ממוצע עובר עם צום רק על מים במשך ימים ארוכים. למעשה, במהלך צום ממושך (יותר מ-48 שעות), רעב הוא הבעיה הכי פחותה. רוב האנשים לא מרגישים רעבים, כל עוד הם נמצאים בקטוזיס וכל עוד יש להם מספיק שומן בגוף כדי לתדלק מצב זה.

סיכום

המחקר מסתיים באומרו כי לקח לנבדקים הרבה זמן ופיטום (ממושך עם צריכת יתר של מזון) לחזור לפיסיולוגיה של נקודת התחלה שלהם. רבים מהם פיתחו הפרעות אכילה לכל החיים.

כתבתי על מחקר זה גם  בצום תקופתי; ולאחר סעיף זה המשכתי עם ניתוח עבודתו של ג'ורג' קייהיל על השמנת יתר וצום ממושך [6]. כדי לשמור על מאמר זה קצר, אני מעדיף שתמשיכו בספר; כמובן, רק אם אתם מעוניינים לדעת יותר על ההבדל בין הגבלת קלוריות בתזונה לקויה, הגבלת קלוריות בשילוב צום לסירוגין, צום ממושך, ואסטרטגיות דומות אחרות.

References

  1. Kalm, L. M., & Semba, R. D. (2005). They starved so that others be better fed: remembering Ancel Keys and the Minnesota experiment. The Journal of nutrition135(6), 1347-1352.
  1. Wikipedia (2015). The Minnesota Starvation Experiment. Retrieved from Wikipedia.
  1. Yerushalmy, J., & Hilleboe, H. E. (1957). Fat in the diet and mortality from heart disease; a methodologic note. New York State journal of medicine, 57(14), 2343-2354.
  1. Baker, D. & Keramidas, N. (2013). The Psychology of Hunger.
  1. Franklin J. C., Scheile, B. C., & et., a. (1948). Observations on human behavior in experimental semi-starvation and rehabilitation. Journal Of Clinical Psychology4(1), 28-45.
  1. Cahill Jr, G. F. (2006). Fuel metabolism in starvation. Annu. Rev. Nutr.26, 1-22.
מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s