ד"ר ג'ייסון פונג – צום – הסוד העתיק של הרזיה – חלק ח

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

אכן, אין גבול עליון למשטר צום.  אני אוסיף שוב הערת אזהרה. אם אתם לוקחים תרופות או במיוחד אם יש לכם סוכרת, אתם צריכים לדבר על זה עם הרופא שלכם לפני שתתחילו. הסוכר בדם לעתים קרובות יורד עם משטר צום, אבל אם אתם לוקחים תרופות,  הוא יכול לרדת נמוך מדי. זהו מצב שעלול להיות קטלני הנקרא היפוגליקמיה. לעתים קרובות זה בא לידי ביטוי ברעד, הזעה ולפעמים התקפים. התרופות שלרוב צריכות התאמה הן התרופות לסוכר בדם ותרופות ללחץ דם.

כמו כן, אם אתם מרגישים לא טוב בכל נקודה במהלך הצום, אתה חייבים להפסיק. אתם עשויים להרגיש רעב, אבל אתם לא צריכים להרגיש חולשה, או רע, או בחילה. זה לא נורמלי ואתם לא צריכים לנסות "לדחוף בכוח". אני לא ממליץ במיוחד על סוג  משטר צום מסויים, רק מנסה לתעד משטרי צום שונים שבשימוש נרחב.

PetRock

שיא העולם לצום הוא 382 ימים. על ידי בן 27 בסקוטלנד שצם על מנת לרדת במשקל. הוא היה במשקל 456 פאונד בתחילת תקופת הצום. במהלך תקופה זו, הוא לקח רק מולטי ויטמין, ומשהו שנקרא 'Paladac' שהיה ויטמין C ושמרים. למה לעזאזל מישהו החליט שאכילת שמרים היא באמת כל כך חשובה לא ברור לי, אבל היי, זאת היתה 1973, כאשר חיות מחמד מסלעים ודיסקו היו פופולריים, אז הנה לכם.

הוא שתה נוזלים ללא קלוריות כמה שהוא רצה. אחרי הכל, הוא לא היה יכול לשרוד יותר מ – 3 ימים ללא נוזלים בגלל התייבשות רצינית. בתקופות שונות, הוא קיבל כמה תוספי אשלגן ונתרן, והוא היה במעקב על ידי רופא לאורך כל תקופת הצום, כדי לראות אם יש איזו השפעה מזיקה על בריאותו.

WorldRecFast תנורי חשמל

עצירות היא אחת הבעיות העיקריות שאנו רואים בצום. הסיבה נראית די פשוטה. מעט מאוד מגיע למעיים, ולכן כל כך מעט יוצא מהצד השני. מדובר בבעיה העומדת בפנינו באופן שיגרתי במרפאת IDM שלנו. עם שיא העולם הזה של צום, היה לחולה הזה יציאות בערך כל 37-48 ימים. מה שחשוב לציין הוא כי מדובר בתופעה נורמלית ולא נורמלית כאחת. אתם לא צריכים פעילות מעיים יומיות למי שמרגיש טוב. עם זאת, פחות מפעם בחודש נראה קצת קיצוני.

משקלו ירד מ-456 ל-180 פאונד. אפילו 5 שנים לאחר מכן, הוא נשאר במשקל 196 פאונד. אחד החששות העיקשים ביותר מצום הוא ההשפעה על אלקטרוליטים. אתם יכולים לראות מהגרף שהסוכרים בדם הולכים ויורדים, אבל נשארים בגבול התחתון של הנורמה. לא היו פרקים של היפוגליקמיה. זה, כמובן, היה צפוי, שכן הגוף התחיל בתהליך של גלוקונאוגנזה (יצירת גלוקוז) כדי לספק את המוח וחלקים מסוימים אחרים שצריכים גלוקוז (לשד הכליה ותאי דם אדומים). אפילו המוח עובד בעיקר באמצעות קטונים בשלב זה. כפי שניתן לראות בעבר, לשריר לא צריך לספק גלוקוז (גלוקונאוגנזה). במקום זאת, עמוד השדרה הגליצרילי של הטריגליצריד (השומן) ממוחזר לגלוקוז ושלוש השרשרות של חומצות השומן משמשות לדלק על ידי רוב הגוף.

WorldRecFast מגנזיום

רמות סידן וזרחן בדם השתנו במשך הצום אבל בדרך כלל נשארו בגבולות נורמלים וכמעט ללא שינוי עד סוף הצום. כנ"ל לגבי אוריאה בפלזמה וקריאטינין, אשר משמש למדידת תפקוד כליות. נתרן, אשלגן, כלור וביקרבונט היו כולם ללא שינוי ובטווח הנורמלי. במחקר זה, חומצת השתן נשארה יציבה למרות שמחקרים אחרים הראו עליה בחומצת השתן.

רמות המגנזיום בדם ירדו במחקר זה. זה עולה בקנה אחד עם מה שגם אנחנו רואים קלינית במרפאה שלנו. זה נפוץ במיוחד אצל חולי סוכרת. חשוב להבין כי 99% מהמגנזיום בגוף הוא תוך תאי ולא נמדד על ידי רמתו דם. במחקר זה, החוקרים לקחו את הצעד הבא ומדדו את תכולת המגנזיום בתוך התאים והכדוריות האדומות. ה-Mg נשאר עקבי בטווח הנורמלי. עם זאת, לעתים קרובות אנו משלימים עם מגנזיום כדי להיות על הצד הבטוח.

שיעור הירידה במשקל היה 0.72 פאונד ליום בממוצע לכל 382 הימים. מחקרים אחרים של מעל 200 ימי צום הראו שיעורים דומים של ירידה במשקל (0.41 – 0.67 פאונד ליום) לתקופות של 210, 236, 249 ו 256 ימים. ממוצע זה של 0.565 ((0.41 + 0.72) / 2) הוא למעשה די מעניין.

אנו מניחים כי פאונד אחד של שומן הוא 3500 קלוריות. זוהי מספר שצוטט הרבה, אך הוא לא מדויק במיוחד. אם נניח שאדם אוכל 2000 קלוריות ליום, אז היינו מצפים ל 2000/3500 = 0.57  פאונד ירידה במשקל ליום, שהוא די קרוב למספר שנראה בפועל. אז למטופל עם עודף של 100 פאונד שומן, אפשר לצפות שזה ייקח בערך 200 ימים לאבד את כל זה. 200 ימים! בדרך כלל אני לא מחזיק בתיאוריית הקלורית מכיוון שהירידה בקלוריות גורמת גם לירידה בהוצאת האנרגיה. במילים אחרות, קלוריות נכנסות פחות קלוריות יוצאות גורמות לאפקט של יציבות במאמצי ההרזיה.

עם זאת, במקרה של צום, תיאורית הקלוריות מחזיקה כמובטח, וכתוצאה מכך הירידה במשקל קרובה מאוד לתחזית זאת, אם ההוצאה הקלורית נשארת יציבה. במילים אחרות – חילוף החומרים אינו פוחת בצום. בתהליך של הפחתת קלוריות ממושכת, לעומת זאת, רואים ירידה בחילוף החומרים.

הסוד העתיק

לפעמים אני קורא לצום לסירוגין "הסוד העתיק" של הירידה במשקל. למה אני פונה להגזמה כזאת בסגנון ד"ר עוז? ובכן, כי זה נכון. זוהי טכניקה עתיקה של ירידה במשקל – מזמנם של היוונים הקדמונים לפחות. לכן, אם אתם רוצים לדבר על שיטות עבודה במבחן הזמן, שום דבר לא ינצח צום. קחו בחשבון שדיאטות LowCarb כגון אלה שפורסמו על ידי ויליאם בנטינג, גם להן היסטוריה ארוכה, אבל רק מתקופת אמצע המאה ה-19. השמנת יתר היתה נדירה למדי בזמנו של ישו, והצום היה אז נפוץ בשימוש כשיטת שימור בריאות טובה ושיפור בהירות מנטלית.

אכילה-הזדמנויות

אבל למה הצום הוא 'סוד'? ובכן, משום שהרשויות התזונתיות בילו את 30 השנים האחרונות כדי לשכנע אותנו שאנחנו צריכים לאכול יותר כדי לרדת במשקל. כולנו שמענו את השקרים הללו.

אתם תמיד חייבים לאכול ארוחת בוקר תוך דקה אחת מזמן שיצאתם מהמיטה.

אתם חייבים לאכול חטיפים כל הזמן, כל היום או אחרת אתם תהיו מוכרעים על ידי רעב ותאכלו בלי שליטה סופגניות Krispy Kreme.

אתם צריכים לאכול 6-7 ארוחות ביום או אחרת אתם תהיו מוכרעים על ידי רעב ותאכלו בלי שליטה סופגניות Krispy Kreme.

אתם צריכים לאכול חטיף לפני השינה או שאחרת תהיו רעבים בזמן השינה ולאחר מכן תאכלו בלי שליטה סופגניות Krispy Kreme כשאתם מתעוררים.

לעולם, לעולם לא לפספס אף ארוחה, אחרת תוכרעו על ידי רעב ותאכלו בלי שליטה סופגניית Krispy Kreme.

אם אתם מחמיצים ארוחה אחת, ייתכן ותפתחו הפרעות אכילה כמו אנורקסיה.

האחרון הוא אחד מהמיתוסים המטופשים ביותר שם. צום הוא לא בדיוק ממש כיף. זה גיהינום של דרך ארוכה מהשמנת יתר חולנית ואנורקסיה. יתר על כן, אנורקסיה היא הפרעה פסיכולוגית של דימוי גוף. צום אינו מוביל לאנורקסיה יותר מאשר שטיפה ידיים תוביל ליצירת הפרעה כפייתית. אבל השקרים האלה נמשכים.

BeatAnorexia

עם זאת, בגלל כל הדאגות האלה, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שיש מחקרים שמראים כי צום לסירוגין לא מוביל להפרעות אכילה.

למרבה הצער, הציבור הרחב קנה את השקרים האלה. ניתן לראות כי משנת 1977, הרוב המכריע של האנשים אכלו 3 פעמים ביום. בשנת 2003, רוב האנשים אכלו 5 – 6 פעמים ביום. עצת הירידה במשקל הזאת הייתה שימושית כמו נחיר שלישי.

חלק גדול מהעלייה הזו בהזדמנויות האכילה נצפה כבר מומן על ידי חברות מזון גדולות. הם רוצים למכור יותר אוכל. זה יותר קל למכור יותר מזון אם אנשים אוכלים בתדירות גבוהה יותר. לכן, כדי לעשות את זה, הם צריכים לוודא שאתם לא תפספסו אי פעם ארוחה אחת.

אז הנה השורה התחתונה.

אתם יכולים לצום? כן – פשוטו כמשמעו מיליוני אנשים ברחבי העולם במשך אלפי שנים עשו את זה.

האם זה לא בריא? לא. למעשה, יש לזה יתרונות בריאותיים עצומים, שאפילו לא נגענו בהם עדיין.

האם תרדו במשקל? הנה הדבר המטורף. אנשים כבר משוכנעים שצום יגרום להם לעלות במשקל (השד – מוד רעב). בסדר גאונים – אם אתם לא תאכלו שום דבר במשך שבועיים, אתם חושבים שתוכלו לרדת במשקל? כמובן.

האם זה קשה? לא באמת. מיליוני אנשים עושים את זה. אבל זה גם לא בדיוק כיף.

אז הצום הוא יעיל, פשוט (כלל עיקרי אחד – לא אוכלים), גמיש (יש הרבה שיטות שונות), מעשי (חוסך זמן וכסף), ומובטח שכמעט תמיד עובד. אז למה אנשים לא תומכים בו? כי אף אחד לא עושה כסף מכם כשאתם צמים. רק כאשר אתם קונים דברים מטורפים כמו חטיפי תחליפי ארוחה. אף אחד לא רוצה שתגלו את הסוד העתיק של ההרזיה.

התחל כאן עם צום – חלק א

המשך עם צום – חלק ט

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s