ד"ר ג'ייסון פונג – צום – וליפוליזה – חלק ד

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

אינסולין הוא הנהג העיקרי של השמנה וגם של סוכרת סוג 2. לכן המפתח להיפוך שני המצבים לא יהיה "איך להפחית את כמות הקלוריות?", אלא "איך להפחית אינסולין?" אין כמעט תרופות שיעשו את זה. למעשה יש שני סוגים של תרופות שמפחיתים באופן עקבי אינסולין – אחד בהרבה, שני במעט. זה לא צירוף מקרים שאלה התרופות היחידות שבאופן עקבי גם מפחיתות במשקל.

אבל הבעיה היא שהן גם יקרות וגם יש להן תופעות לוואי. אם נוריד תרופות, אנחנו צריכים דרך מועילה, יעילה להורדת אינסולין אם אנחנו רוצים להצליח בירידה במשקל. תזונה דלה בפחמימות ובסוכרים מזוקקים בהחלט תעשה את העבודה עבור חלק, אבל לאחרים זה לא מספיק. התשובה, אם לא ניחשתם עדיין, היא בצום.

רָעָב

התיאור הקלאסי של הפיזיולוגיה של הצום נכתבה על ידי ד"ר ג'ורג' קייהיל. סקרנו זאת בפוסט קודם, אבל הנה גרסה ציורית. בעיקרו של דבר, צום הוא מעבר ההדרגתי משריפת גלוקוז לשריפת שומן.

בשלב 1, רוב הגוף משתמש בגלוקוז אקסוגני. בשלב 2 ו -3, גליקוגן (הסוכר המאוחסן) מספק את רוב הגלוקוז הנצרך. רוב הרקמות עדיין משתמשות סוכר, אבל תאי הכבד, השרירים ותאי השומן החלו לשרוף שומן.

בשלב 4 ו -5, מאגרי הגליקוגן אזלו. הגלוקונאוגנזה בכבד ובכליות מספקת כעת את כל הגלוקוז, אבל רק המוח, תאי הדם האדומים ולשד הכליה (החלק הפנימי של הכליה) משתמשים בגלוקוז. כל השאר עברו לשריפת שומן. בשלב 5, המוח בעיקר עבר לשריפת שומן בצורה של גופי קטון. רק כמות קטנה של גלוקוז נחוצה לתאי הדם האדומים.

הטריגליצרידים

אפשר לראות שמקורו של הסוכר בדם עובר בהדרגה מאקסוגני (תזונתי) לגלוקונאוגנזה ממקור גליצרול. שומן הוא בעיקר טריגליצרידים, המכילים עמוד שדרה גליצרול ושלוש חומצות שומן באורכים שונים.

רוב הרקמות בגוף יכולות להשתמש בחומצות שומן ישירות כדלק. בשלב 5, רק המוח ותאי דם אדומים דורשים גלוקוז. אז רוב הגוף כעת מונע על ידי שומן, לא סוכר.

FFA

אפשר לראות את ההשפעה של זה בריכוז חומצות השומן החופשי (FFA) בדם בתגובה לצום (המכונה גם רעב). רמות FFA בפלזמה תרקיע שחקים מכמעט בלתי ניתן לגילוי. קטונים (המאכילים את המוח) הם בטא-הידרוקסי-בוטראט ואצטו-אצטט שגם הם מראים עליה.

הטריגליצרידים נפרדים לעמוד השדרה הגליצרולי ושלוש חומצות שומן. חומצות השומן מנוצלות ישירות על ידי הגוף. הגליצרול הולך אל הכבד, והופך לגלוקוז על ידי תהליך של גלוקונאוגנזה. לכן, שומן מסוגל לספק את הכמות הקטנה ההכרחית של גלוקוז למוח, לתאי דם אדומים וללשד הכליה. אתה לא צריך לפרק לכך שריר.

אז, צום לא ממש "מרעיב" את השרירים מדלק. במקום זאת, הגלוקוז הזמין כמעט מוחלף ברובו בשומנים זמינים כדלק הנבחר. זה טוב, כי הגוף מסוגל לאחסן כמויות כמעט בלתי מוגבלות של שומן, אך רק כמות קטנה של גלוקוז. אמא טבע, שוב, הוכיחה את עצמה שהיא הרבה, הרבה יותר חכמה מאיתנו.

זה דומה להחלטה לעבור מכוח הידרואלקטרי לאנרגיה סולארית באמצע מדבר סהרה. זה חכם. אם אין גלוקוז, נשרוף שומן. זה באמת חדשות טובות, כי אם יש משהו שאנחנו באמת, באמת רוצים לעשות הוא לשרוף שומן. כל תרופות הפלא שנדחפו על ידי ד"ר אוז לא באמת שורפות שומן, יש אחד שעושה זאת – צום.

אנחנו רוצים לשרוף שומן, כך שנוכל להיראות כמו הבחור הזה – בראד פילון (מחבר ספר לימוד על צום אכול, הפסק, לאכול). זה נכון למעשה, למרות שזה תכסיס בוטה ושקוף לשים תמונה של האיש הזה בלי חולצה כדי להגדיל את קהל הקוראים הנשי. אבל היי! האינטרנט הוא עולם של כלב אוכל כלב. כלב, ממממ ….

BradPilon2
בראד פילון – נער פוסטר של צום

אחת הסיבות מדוע יש לשרירנים אינטרס הוא שדרישות הספורט שלהם דורשות רמות שומן גוף נמוכות מאוד בשילוב עם ביצועים ספורטיביים גבוהים.

FFA2

המוח כעת מופעל בעיקר על קטונים. זהו מצב נורמלי. זוהי הדרך בה הגוף שלנו מעוצב. זה לא צריך לבלבל עם חמצת סוכרתית (diabetic ketoacidosis) שבה מיוצרים יותר מדי קטונים בנוסף לרמות סוכר גבוהות מאוד.

במצב זה, יש המון גלוקוז לשימוש המוח. עם זאת, בשל מחסור פתולוגי של אינסולין, הגוף מייצר גם המון קטונים. קטונים לא נשרפים לדלק, אבל במקום זאת מצטברים בדם, כמו בולי עץ שאינם בשימוש.

כאשר יש עליית קטונים, יש צורך שהגלוקוז ירד. בסוכרת מסוג 1, שניהם גבוהים מאוד וזה גורם לבעיה מסכנת חיים.

FFA3

הנה שאלה שאני מקבל לפעמים. האם על ילד שסובל מעודף משקל לצום? ממש לא. להלן תיאור גרפי של הסיבה. ילדים פשוט לא מסוגלים לייצר כמות מספקת של קטונים. גם אם הם היו יכולים, אני בטח שלא הייתי רוצה לקחת את הסיכון הזה.

למעשה, כל דת גדולה בעולם דורשת צום – אבל רק למבוגרים.

במחקר שנערך לאחרונה של 4 ימי צום, נמצאו תוצאות כמעט זהות. בואו נסתכל מקרובZauner

יש כאן פרטים מעניינים רבים. ראשית, יש לשים לב כי חומצות השומן גדלו ב-373%. רמת הסוכר בדם ירדה מ – 4.9  עד – 3.5 – נמוך אך עדיין בטווח הנורמלי, מתוחזק על ידי גלוקונאוגנזה של הכבד. עליה של  2527% בהידרוקסי-בוטראט! המוח פועל על קטונים והגוף פועל על שומן. זוהי שריפת שומן אגדית – השרף, שומן, השרף!

שנית, ניתן לראות את זה על פני 4 ימים של צום, יש עלייה מתמדת בנוראפינפרין (נוראדרנלין), ואילו אפינפרין (אדרנלין) נותר יציב יחסית. עלייה באדרנלין מגבירה את האנרגיה ומונעת את ירידה בהוצאת האנרגיה במנוחה (REE) או בחילוף חומרים. REE גדל ביותר מ – 10%. אין ירידה מטבולי. צום הופך את חילוף החומרים של הגוף. VO2 גם גדל מעט ומצביע על יכולת גדולה יותר של הגוף למאמץ פיזי.

FFA4

אז הנה סיכום עד כה של מה שצום עושה לספורטאי העילית, או אפילו לאדם רגיל.

1. יכולת להתאמן קשה יותר – אדרנלין מוגבר, VO2 מוגבר

2. התאוששות מהירה יותר ובניית שריר מהירה יותר – הורמון גדילה עולה.

3. שריפת שומן. עליה בחמצון חומצות השומן.

4. האינסולין יורד. על זה נדון בפירוט בהמשך.

כל זה זמין לכל אדם בעולם כולו, ללא תשלום. לא רק שאתה לא צריך לקנות תוספים יקרים. תוכל לחסוך כסף, כי אתה לא צריך לקנות אוכל. תוכל לחסוך זמן, כי אתה לא צריך לבשל או לנקות.

אם אני לא אוכל, אני לרדת במשקל?
אם אני לא אוכל, אני ארד במשקל?

האם תפחית במשקל? ובכן, דאאא. אם אתם לא אוכלים, אתם בהחלט יכולים לרדת במשקל. ולכן אין ספק שזה הוא טיפול יעיל לירידה במשקל. אין כמעט מקרים שבהם זה לא יעבוד. האם זה לא בריא?

התשובה המפתיעה היא שהצום הוא בריא מאוד. יש מספר עצום של יתרונות מדהימים לצום. להתאמן קשה יותר, לבנות שריר, לשרוף שומן. מת על זה! הכל חוקי ולגמרי בחינם! נשמע כמו תשדירי טלביזיה זולים בשעת לילה מאוחרת. התקשר תוך 10 דקות או שאני אכפיל את המחיר! קרא את הפוסט הזה היום, או שאני אשלש את המחיר! (ובכן, הבלוג הזה גם הוא בחינם.)

זאת היא רק ההתחלה – ואנחנו אפילו לא נגענו בהטבות עם השמנה יתר, סוכרת, סרטן, ואפילו את ההשפעות האנטי אייג'ינג.

התחל כאן עם צום – חלק א

המשך כאן עם צום – חלק ה

התחל כאן עם למה אנחנו משמינים? קלוריות – חלק א

צפה בהרצאה "הפתרון המהיר" – אטיולוגיה של השמנת 4/6

מודעות פרסומת