ד"ר ג'ייסון פונג – כיצד לרזות – למה אני לא יכול לרדת במשקל? – חלק יב.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

למה אני לא יכול לרדת במשקל? אני שומע את השאלה הזאת כל הזמן. זה בדרך כלל בא אחרי משפט כמו "החבר הכי טוב שלי הוא מנוול רזה, עשה דיאטה מהאינטרנט ורזה 30 פאונד. למה אני לא יכול?" פחות או יותר זאת השאלה. אם חבר שלכם משתמש בדיאטת LCHF לרדת במשקל, למה זה לא עובד בשבילכם? או, אם מישהו משתמש בדיאטת פליאו, למה זה לא עובד בשבילכם ?

התשובה האמיתית טמונה בטבע רב הגורמים של השמנת יתר. בואו נחזור לתרשים תיאוריית ההשמנה ההורמונלית (HOT) שלנו.

NewHOT12

אם אתה לא זוכר את כל החלקים לאטיולוגיה של השמנת יתר, ייתכן שתרצה לבדוק את סדרת הרצאות עם השישה חלקים שלי ב- YouTube או לסקור את 45 או יותר מהפוסטים שנכתבו לאחרונה בבלוג על האטיולוגיה של השמנת יתר. התחל עם קלוריות חלק 1.

כפי שניתן לראות, אינסולין הוא הגורם העיקרי להשמנה יתר. אבל יש הרבה דברים שיכולים להעלות או להוריד אינסולין. דגנים טהורים, פחמימות, וחלבונים מן החי, כולם יכולים להגדיל את רמות האינסולין. קורטיזול הוא גם שחקן מרכזי בגירויי הפרשת אינסולין. פרוקטוז מגביר את העמידות לאינסולין ישירות ובעקיפין גורם לרמות אינסולין מוגברות.

יש גם גורמים שאינם קשורים לשאלה "מה אנחנו אוכלים". זהו התפקיד המרכזי שממלאת העמידות לאינסולין. עמידות לאינסולין גורמת וגם נגרמת על ידי רמות אינסולין גבוהות – מעגל קסמים קלאסי. זה מסביר את הטבע של השמנה התלויה בזמן. השומן משמין. ואם כבר יש לך השמנה, כך קשה יותר להיפטר ממנה.

למה? כי ככל שאתם עוברים יותר מחזורים של אינסולין גבוה -> עמידות לאינסולין -> אינסולין גבוה, זה נעשה גרוע יותר ויותר. אז השמנה עמידה וארוכה היא הרבה יותר מאשר מיגור השמנה שקרתה רק לאחרונה, כמו שכולם כבר יודעים.

ישנם גם מספר גורמי הגנה נגד השמנת יתר. למעשה, חומץ, אינקרטין וסיבים יכולים לסייע בהגנה מפני העלייה באינסולין ולשחק תפקיד מגן.

המפתח להבנת ההשמנה הוא שהרבה דברים שונים יכולים לתרום להתפתחותה ולטיפול בה. קחו למשל את האנלוגיה של מכונית שלא מניעה. יכולות להיות שיש בעיות רבות. לדוגמא, הסוללה מתה, במכונית אזל הדלק, או מצתים שחוקים. לכן, אם הבעיה שלך היא שהסוללה מתה, מילוי בדלק לא יעזור. לא יעזור החלפת המצתים. זה נראה די ברור.

אבל אז, אתרים באינטרנט ממליצים שהחלפת סוללה היא התרופה למכוניות שלא מניעה. הם מלאים בהמלצות של כמה אנשים שהחליפו את הסוללה והמכוניות שלהם הניעה ללא מאמץ. אנשים אחרים מתקיפים את האתר ואומרים כי הם החליפו את הסוללות ושום דבר לא קרה. במקום זאת, הם מילאו דלק והמכונית הניעה, אז ברור, הפתרון להניעה את המכונית הוא למלא בדלק.

זה בדיוק מה שקורה בעולם המטורף של ירידה במשקל. כאשר אתם מנסים לרדת במשקל, אתם מניחים שיש רק בעיה אחת לכולכם. אם הבעיה שלכם היא עמידות לאינסולין, אז הפחתת פחמימות לא יכולות להיות האסטרטגיה הטובה ביותר (צום לסירוגין עשוי לעבוד טוב יותר). אם הבעיה שלכם היא חוסר שינה או מתח, תוספת סיבים לא תעזור.

חיתוך סוכר עובד היטב עבור אותם אנשים שהבעיה שלהם היא צריכת סוכר מופרזת. הם כותבים ספרים ואתרי אינטרנט על איך סוכר הוא השטן. אחרים חושבים שזה מגוחך וחושבים שדגנים טהורים (חיטה) הם השטן האמיתי מאז שהינדסו את הדגנים. אחרים חושבים שהורדת סטרס היא הבעיה העיקרית בירידה במשקל. אחרים מאשימים את הקלוריות. כולם לועגים אחד לשני וממלאים את האינטרנט בהמלצות. גרוע מכך, הוא שהם יתחילו להתקוטט על כך שהבעיה האמיתית היא פחמימות, או סוכר, או חיטה, או קלוריות, או מתח, או מניעת שינה, או סיבים, או חלבונים מן החי וכדומה.

אתם חייבים להבין שהם כולם יכולים להיות צודקים. השמנה היא לא בעיה יחידה. אין פתרון יחיד. דיאטת נמוכה בסוכר עובדת להפליא לחלק, ולא עבור אחרים. בדיוק כמו שהחלפת הסוללה תפעל לכמה מכוניות באופן מדהים ובכלל לא לאחרות.

אז – למה אני לא יכול לרדת במשקל?

כי אתה קרוב לוודאי התמקדת במסלול הלא נכון. אתה חייב למצוא את הבעיה המסוימת שגורמת להשמנה אצלך ולכוון אליה את המסלול.

דוגמא 1 – נניח שאתם סובלים מתסמונת כאב כרונית, או פיברומיאלגיה. זה מגדיל את רמת הסטרס והקורטיזול שלכם גבוה באופן כרוני. זה מוביל לגלוקוז גבוה וגירוי אינסולין. זה גורם לעלייה במשקל. מכיוון שקורטיזול היא הבעיה שלכם, אז אתם צריכים להשתמש בטיפולים המכוונים למסלול זה. זה כולל טיפול רפואי לכאב הכרוני, דיקור, עיסוי, מדיטציה, יוגה וכדומה. זה יעזור להוריד את רמת הקורטיזול שלכם ולטפל בבעיות המשקל שלכם.

צמצום הפחמימות שלכם או צמצום צריכת קלוריות לא יהיה מוצלח במיוחד. זאת, משום שהללו לא היו הבעיות שגרמו להעלאת רמות אינסולין.

דוגמא 2 – נניח שיש לכם הפרעות שינה כרוניות. אנחנו יודעים שמצב זה מגביר את רמות הקורטיזול ויוביל לעלייה במשקל. הורדת הסוכרים בתזונה שלכם לא תהיה מוצלחת במיוחד, משום שהיא שלא היתה הבעיה שלכם. אתם צריכים למצוא עבודה חדשה, או לשפר את היגיינת השינה שלכם או פשוט לישון יותר.

דוגמא 3 – נניח שהבעיה העיקרית שלכם היא מחזור העמידות לאינסולין. מעגל קסמים זה התפתח במשך עשרות שנים ועמידות לאינסולין היא כעת הגירוי העיקרי לרמות האינסולין הגבוהות שלכם. צמצום פחמימות לא יכול להיות הטיפול היעיל ביותר. למה? בגלל שהבעיה שלכם היא העמידות לאינסולין. הורדת הפחמימות תפחית את אינסולין ותפחית את מעגל הקסמים, אבל מחזור זה כבר פועל במשך עשרות שנים.

אז מה אתם צריכים לעשות? זכורו כי השאלה של עמידות לאינסולין היא בעיקר שאלה של "מתי אוכלים". לכן, כדי לשבור את ההתנגדות, אתם צריכים תקופה ממושכת של אינסולין נמוך. משמעות הדבר היא כי צום יהיה יעיל יותר כאן מאשר הגבלת פחמימות פשוטה. אתם גם צריכים זמן, כי זה לקח זמן לפתח ודרוש זמן כדי לרפא.

דוגמא 4 – נניח שחבר שלכם לוקחת תוספי סיבים ומאבד משקל. אבל זה לא עובד בשבילכם. למה? בגלל שהבעיה של החבר שלכם עשויה להיות פחמימות מופרזות וסיבים יסייעו להפחית את פולסי האינסולין הקשורים לצריכת פחמימות. עם זאת, אם הבעיה שלכם היא לא זאת, אז תוספת סיבים לא תעבוד כל כך טוב.

דוגמא 5 – מדוע אוכלי האורז באסיה בשנת 1990 לא פיתחו השמנת יתר? באותו זמן, בסין אכלו דיאטות גבוהות מאוד בפחמימות (אורז לבן). אבל הם גם כמעט לא אכלו סוכר, מעט מאוד חלבון בעלי חיים, הרבה חומץ (ירקות מוחמצים), הרבה סיבים, ולא צרכו חטיפים. זה אומר שכל המסלולים האחרים לאינסולין נסגרו בזמן שהם אכלו רק אורז. הם אכלו המון גורמי הגנה. הם לא אכלו כל הזמן, ולכן לא פתחו עמידות לאינסולין. לא היה להם כמעט סוכר ולכן לא פתחו עמידות לאינסולין. התוצאה הסופית? אין השמנת יתר

דוגמא 6 – נניח שאתם אוכלים תזונה גבוהה מאוד בעמילנים טהורים, כמו בטטה. באותו הזמן אתם מגביל חלבון מן החי. האם זה עובד? זה בטוח יכול לעבוד. זה מגדיל פחמימות, כן, אבל מקטין את החלבון מן החי. אתה גם מעלה את כמות הסיבים תזונתיים באופן משמעותי. זה עשוי להיות מספיק כדי להשפיע על האיזון ולהקטין אינסולין שיוביל לירידה במשקל.

אני צריך להבהיר שאני לא אנטי-פחמימות. זה רק חלק אחד מהפאזל – אם כי דגנים וסוכרים טהורים נוטים להיות חלק די גדול של הפאזל. הם בהחלט גורמי השמנה, אבל יש דרכים אחרות כדי לגרום לכך שהאינסולין הכולל לא יעלה. אני נגד היפראינסולינמיה. אינסולין גורם להשמנה. אם פחמימות מעלות אינסולין אז פחמימות יגרמו להשמנה. אבל אתם בהחלט יכולים לגרום דרך דיאטת הפחמימות הכבדה שלכם לאינסולין נמוך יותר. אחרי הכל, ה – Kitavans אכלו דיאטה גבוהה מאוד בפחמימות ועדיין היו להם רמות אינסולין נמוכות יותר מ – 95% מהאוכלוסייה השבדית. Okinawans אכלו דיאטה של כמעט 70% בטטה ללא השמנה בכלל. כמובן, שתי האוכלוסיות עדיין כמעט ולא אכלו סוכר, ולא דגנים טהורים (חיטה).

קורטיזול

גורם מספר אחד בין הגורמים הבלתי מאובחנים שאנו רואים בתכנית הניהול התזונתי האינטנסיבית שלנו היא סטרס וקורטיזול כרוני. אנו רואים אנשים שבאים ובנשבעים שהם לא יכולים לרדת במשקל. לאחר מכן, כאשר אנחנו נכנסים להיסטוריה שלהם, אנו מוצאים כי גורם שאינו תזונתי הוא האחראי לעלייה במשקל. לדוגמא, אנו עשויים למצוא מישהו שלוקח תרופות אנטי-פסיכוטיות מסוימות. חלק מהם מעלים אינסולין. או שאנו מוצאים תסמונות כאב. או מניעת שינה.MindfulMeditation

ובכן, אין שינויים תזונתיים מופלאים שיעשו שינוי. זאת לא היתה הבעיה שלהם. זה היה מסלול קורטיזול / סטרס לאורך כל דרך.

ובכן הייתי רוצה לכתוב שאנחנו עזרנו לתקן אותם, אבל האמת המצערת היא שבעיות אלה הן הרבה יותר קשות לתיקון. אמנם יש דרכים לצמצום רמות לחץ ורמות קורטיזול, אבל רוב החולים פשוט לא לוקחים את העצה שלנו לנסות תהליך יעוץ / תפילה / דת / יוגה / דיקור / עיסוי / מודעות. הם מגיעים למרפאת תזונה ומקבלים עצה לעשות מדיטציה. הם מסתכלים עליי או על מייגן כאילו שיש לנו שני ראשים.

יש, עם זאת, ראיות טובות שדברים כגון ייעוץ ומודעות יכולים להיות בעלי השפעה על ירידה במשקל.

באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו, נעשה ניסוי במדיטציה ובמודעות ונראה שהם יכולים להפחית את הרמות הקורטיזול. זה לא מפתיע מכיוון שמדיטציה נעשת במשך אלפי שנים כשיטת להקלת מתח. הירידה הזאת בקורטיזול תגרום לירידה בשומן הבטני.

הדבר החשוב לדעת על כך הוא שהמדיטציה אינה משנה את הלחץ בפועל. לדוגמה, נניח שהבוס שלכם משגע אותכם. אתם תהיו תחת הרבה סטרס. המדיטציה לא תשנה אף אחד אפילו לא קצת. מה שכן ישתנה היא התגובה של הגוף שלכם לסטרס. בסופו של דבר , זה מה שחשוב. על ידי הפחתת תגובת הקורטיזול, יש ירידה בשומן הבטני. הבוס שלכם עדיין יהיה אותו אידיוט כמו שהיה קודם. מה ששיניתם הוא רק את התגובה של הגוף שלכם ללחץ הזה.

הנקודה אחרונה למחשבה על הפגת מתחים. זה תמיד קצת מדהים אותי איך דת שנוצרה בעבר הרחוק עושה את העבודה. תחשובו על שיטות העבודה שהם מטיפים. תפילה (דומה למדיטציה). אמונה בכוח עליון / וידוי (הפגת מתחים). טקסים שבועיים, כמו מיסה (תחושה של קהילה והמשכיות – חשובה להפגת מתחים). ישיבות עם קבוצות קטנות (ידידות ותחושת שייכות – הפגת מתחים). תַעֲנִית. כן, צום. כל השיטות האלה, הם כל כך חשובות לבריאות טובה ונוצרו לפני אלפי שנים.

התחל כאן עם קלוריות א – למה אנחנו משמינים?

 

מודעות פרסומת