ד"ר ג'ייסון פונג – השמנה הורמונלית – הגנה מפני מחלות לב של שומנים רווים – חלק לט.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

מסתבר ששומנים רוויים הם לא ממש רעילים כמו שחשבנו פעם אחרי שמוציאים החוצה את שומן הטראנס. מחקרים רבים הצביעו על העובדה שיש סיכוי שהם עשויים להגן בפועל מפני מחלות לב. המחקר "צריכת שומנים, פחמימות, והתקדמות של טרשת העורקים הכליליים בנשים לאחר גיל המעבר" בחן התקדמות של מחלת לב כלילית באמצעות צינתור, יחסית לדיאטות שונות.

CAD ושומנים


צנתור היא בדיקת לב סטנדרטית שבה צבע מוכנס לתוך העורקים סביב הלב כדי לקבוע אם יש חסימות.
בהסתכלות על 235 נשים עם מחלת לב, הם ביצעו צינתור בתחילת המחקר וחזרו עליו בממוצע של 3.1 שנים. לאחר מכן הם הסתכלו על התזונה של נשים אלה כדי לראות אם היו דפוסים.

בחלוקת הנשים אלה לקבוצות על פי צריכת השומנים, נראה שיש אין קשר כלשהו. לנשים שאכלו הרבה שומן היו מעט פחות חסימות מאשר לאלה שאכלו פחות.

המרכיב התזונתי שבלט במיוחד ברשעותו היו הפחמימות. הצריכה הגבוהה ביותר של פחמימות, קשורה לרמה הגבוהה ביותר של חסימות לב. לא נראה כל כך טוב להשערת דיאטת-הלב. אנשים שאכלו, לפי הנחיות איגוד הלב האמריקאי, דיאטה דלת שומן ,חלו ביותר מחלות לב. האנשים שאכלו תזונה עתירת שומן לא מומלצת, חלו פחות.

CAD וfat2

הנתונים של צריכת השומנים עברו חלוקה נוספת כדי לראות אם כל השומנים הרוויים הטבעיים היו אכן מסוכנים לבריאות. בקבוצה שצרכה יותר שומן הרווי, הייתה רגרסיה בחסימות הלב שלהם. מחלות הלב נמסו! מצד השני, בקבוצה שאכלה פחות שומנים רוויים הייתה התקדמות גדולה יותר במחלתם.

כאשר מסתכלים על השמנים הצמחיים התעשייתיים, נראה כי אכילה של יותר משמנים אלה נוטה להיות קשורה ליותר התקדמות במחלה. חכו שניה, לעזאזל. האם שמנים הצמחיים אלה לא אמורים להיות "בריאים ללב"? האם השומנים הרוויים לא אמורים לסתום עורקים? זה נראה כאילו שההשפעה, היא הפוכה ממה שלימדו אותנו. זה לא היה רק ​​מחקר זניח אי שם. הוא נכתב על ידי ד"ר מוזפריין מבית ספר קטן הידוע בשם הרווארד. השומנים הרוויים לא היו רעים, הם היו טובים לבריאות.

מאלמו ישב שומן

מחקר אחר גדול, "צריכת שומן ודפוסי תמותה מוקדמת- נתונים מדיאטת מאלמו וחקר הסרטן", עקב אחרי מעל 29,000 נבדקים במשך 6.6 שנים. בקרב הנשים, צריכה גדולה של שומן רווי הייתה קשורה לסיכון נמוך באופן משמעותי לתמותה ממחלת לב. שוב, לא נראה טוב בשביל השערה דיאטת-הלב. אכילת שומן רווי לא נראית שבאמת מזיקה.

אותן התוצאות נראו במחקר "צריכה תזונתית של חומצות שומן רוויות ותמותה ממחלות לב וכלי דם ביפנים", אשר עקב אחרי קבוצה של 58,543 גברים ונשים יפניים במשך 14.1 שנים. החוקרים בדקו את הקשר בין מחלות לב, שבץ וצריכת שומן רווי. שלא במפתיע, היה יחס הפוך. שזה אומר, שאכילת יותר שומן רווי מגנה מפני מחלות לב ושבץ. בשנת 2014, יפן השתתפה במחקרי מעקב ונמצאו שם תוצאות כמעט זהות. ממסקנותיהם "תמותה כוללת הייתה קשור באופן הפוך לצריכה של חומצות שומן רוויות (SFA)". כן. שומן רווי הוא לא רע לכם, הוא טוב לכם.

שומן שבת יפן

נעשו כמה מטה-אנליזות על כל הניסויים בקנה מידה גדול לגבי שומן רווי. בשנת 2009, ד"ר קראוס פרסם ב"מטה-אנליזה של מחקרי מעקב אחרי הקשר בין שומן רווי והתקדמות מחלות לב וכלי דם". לאחר ניתוח קפדני של 21 מחקרים המכסים 347,747 מטופלים, הוא הגיע למסקנה:

אין ראיות משמעותיות לדעה שצריכת שומנים רוויות קשורה לסיכון מוגבר למחלת לב כלילית

יתר על כן, הייתה להם השפעה מגנה קטנה, אך משמעותית, בשבץ.

ד"ר צ'אדורי במאמרו "הקשר בין חומצות שומן בתזונה, בדם וכתוספים, לבין סיכון למחלת לב כלילית: סקירה שיטתית ומטה אנליזה", הגיע לאותן מסקנות. בעוד שומן טרנס מעלה את הסיכון למחלת לב כלילית, שומן רווי לא עושה זאת. לא היה חשש ששומנים רב בלתי רוויים הם גורמים למחלות. עדיין.

שומנים רב בלתי רווים מתחלקים לאומגה 3 ואומגה 6. בעוד שניהם נמצאים בטבע, הדיאטה הנוכחית שלנו עשויה להיות מוטה בצורה בלתי בריאה כלפי אומגת 6. ד"ר רמסדייל החליט לנתח את כל המחקרים עד כה בנוגע לשומן רב בלתי רווי, אבל עם חלוקת לסוגי השומן. הוא פרסם מאמר, "שימוש בחומצה לינולאית בתזונה למניעה שניונית של מחלות לב כליליות ומוות".

omega6 ומוות

התמונה הכללית לא הראתה עלייה בסיכון לתמותה בעקבות צריכת שומן רב בלתי רווי. עם זאת, בבדיקה מדוקדקת יותר, אפשר לראות כי הניסויים שהגדילו את צריכת האומגה 3 הראו הגנה מפני מחלות לב. מחקרים אלה הראו שהגדלת הצריכה של אומגה 6 הגבירה את מחלות הלב. האומגה 6 (אם אתם זוכרים) הם בעיקר שמנים צמחיים שאנו צורכים. היחס בין אומגה 6 לאומגה 3, הוא ביחס של 1 ל- 15 עד 30 לרעת האומגה 3 (כלומר הרבה יותר אומגה 6).

וואו!!! המלצות התזונה שוב מכות בנו. לא כל השומנים הבלתי רוויים הם אותו הדבר. אנחנו מכירים באיחור בעובדה ששמנים צמחיים מעובדים הם דלקתיים מאוד ואינם בריאים ללב אחרי הכל. סביר יותר שהם קשורים ל"לב חולה". ומרגרינה עם שומני טראנס רק הוחלפה בשמנים צמחיים… העצה להחליף שומן רווי בשמן צמחי אולי לא היתה טובה.

מינסוטה קורון Survery

הניסוי האקראי הארוך טווח היחיד שנעשה על ידי ד"ר פרנץ ,"בדיקת השפעת הורדת השומנים בתזונה על הסיכון ללב ולכלי דם", בדק את ההשפעה של הורדת השומנים בדיאטה שנעשתה עשרות שנים קודם לכן. בסקר אקראי של 9,057 מטופלים פסיכיאטרים במתקן מינסוטה, הוא בדק דיאטה סטנדרטית עם 39% שומן (18% רוויי, 5% שומן רב בלתי רוויי, 16% חד בלתי רווי, 446 מ"ג כולסטרול) לדיאטת עם 38% שומן עם הרבה פחות שומן רווי (9% רווי, 15% שומן רב בלתי רווי, 14% חד בלתי רווי, 166 מ"ג כולסטרול). זה הושג על ידי שינוי לתחליף ביצה, מרגרינה ובשר דל שומן – כל המאכלים המלאכותיים היו טעימים. על פני תקופת מעקב של 4.5 שנים, הם לא יכלו להוכיח שום תועלת במונחים של מחלות לב.

עם זאת, הם הצליחו להדגים הבדל בתמותה כוללת. פשוט לא היה זה מה שהם חיפשו. קבוצת הטיפול גססה בקצב מהיר יותר מאשר קבוצת הבקרת שאכלה את כל השומן הרווי. מה?  מזון מלאכותי לאכילה, תחליף מעובד ותעשייתי, מעשה ידי אדם ,הוא לא טוב בשבילך? איך זה יכול להיות?

המשך כאן לשמנה הורמונלית  – מבט מקרוב על קורטיזול -חלק מ

התחל כאן עם קלוריות א – למה אנחנו משמינים?

לראות את כל ההרצאה – אטיולוגיה של השמנת 6/6 – שומן פוביה

מודעות פרסומת