ד"ר ג'ייסון פונג – תופעת הלוואי של השמנת יתר – האשליה של משקאות דיאטטים – חלק ה.דבק עוזו

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

החלפת משקה ממותק רגיל עם משקה מוגז דיאטטי נראת כמו דרך טובה לרדת במשקל. במשקאות הדיאט אין קלוריות ואין בהם סוכר. מכיון שזה מפחית את צריכת הסוכר, זה נראה כמו רעיון טוב. גם איגוד הסוכרת האמריקאי וגם איגוד הלב האמריקאי אישרו בשנת 2012 את השימוש במשקאות דיאט כדרך לירידה במשקל ושיפור הבריאות. הראיות לטובה חלשות להפתיע.

הדיאטה-Soda1

אם משקאות דיאטתיים היו משפרים השמנה וסוכרת באופן משמעותי, היינו מצפים שככל שיגדל השימוש במשקאות דיאטטיים, השמנת היתר והסוכרת יתייצבו או ירדו.

בשנים 2000-1960 חלה עלייה של 400% בשימוש במשקאות דיאט. אחרי הכל, המשקה השני הפופולרי ביותר בעולם אחרי קוקה קולה הוא דיאט קולה. עם זאת, מגיפת ההשמנה והסוכרת ממשיכה ללא הפוגה. המסקנה ההגיונית היחידה היא שמשקאות דיאט לא באמת עוזרים.

סן-אנטוניו-HS-דיאט-משקאות
סן אנטוניו Heart Study

למעשה יש ראיות משמעותיות לכך שמשקאות דיאט עלולים להזיק מאוד. ד"ר פאולר ב"תדלוק מגיפת ההשמנה?" חקר  5158 מבוגרים ב San Antonio Heart Study. הסיכון של השמנת יתר ב7-8 שנות המעקב גדל ב 47% על ידי השימוש במשקאות המכילים ממתיקים מלאכותיים. ד"ר פאולר כותב

ממצאים אלה מעלים את השאלה האם שמוש ב AS (ממתיק מלאכותי) עשוי להסלים ולא למגר את מגיפת השמנה.

המשמעות היא שממתיקים חסרי קלוריות אינם טובים, הם רעים. יש כמה מחקרים נוספים  עם ממצאים דומים. ב" צריכת משקאות דיאט מוגזים קשורה בסיכון מוגבר לאירועי לב וכלי דם ", ד"ר גרדנר מצא עלייה של 43% בסיכון לאירועי לב וכלי דם (שבץ והתקפי לב) באנשים ששותים משקאות מוגזים דיאטטיים.

במקום הפחתת הסיכון למחלת לב וכלי דם, משקאות מוגזים דיאטטיים עלולים דווקא להגביר את הסיכון. אבל למה? הפחתת צריכת סוכר צריכה להיות מטרה ראויה לשבח. מכיוון שממתיקים אינם מכילים קלוריות או סוכר, זה צריך להיות מועיל. ממתיקים גם לא נראים כמעלים  את רמות אינסולין.

תן לי לומר את זה כך. הפחתת סוכרים תזונתיים היא בהחלט טובה. אבל זה לא אומר שהחלפת סוכר עם כימיקלים לגמרי מלאכותיים, מעשה ידי אדם עם בטיחות מפוקפקת, היא רעיון טוב. אני מתכוון, חומרי הדברה וקוטלי עשבים גם נחשבים בטוחים למאכל אדם. זה לא אומר שאנחנו צריכים לצאת מגידרנו כדי לאכול מהם יותר. (מזון אנטי אורגני? הוספת חומרי הדברה לקבלת תפוחים נקיים מתולעים!)

יש פשוט יותר מדי דברים שיכולים להשתבש עם בליעה של חומרים כימיים כגון אספרטיים, סוכרלוז, או acesulfam-K. אלה אינם מזונות. אין יותר לא מזונות מאשר אלה. הם מסונתזים במעבדות כימיות ונמכרים לך, כי הם אמורים להיות מתוקים ולא הורגים בכמויות שתשתמש בהם. גם דבק לא יהרוג אותך. זה לא אומר שאנחנו צריכים לאכול את זה.

תארו לעצמכם אם היו מפרסמים "דבק – טעים והוא לא יהרוג אותך, אז אתה צריך לאכול יותר". (נראה שילד אחד לפחות בכל כיתה אוהב מקל דבק קצת יותר מדי). תארו לעצכם אם הם היום מפרסמים "אספרטיים – טעים וזה לא יהרוג אותך, אז אתה צריך לאכול יותר"

השורה התחתונה היא שכימיקלים אלה לא עוזרים לירידה במשקל. הם עשויים למעשה לגרום לעלייה במשקל. כימיקלים מלאכותיים אלה עלולים לגרום לתשוקה שעשויה לגרום לאכילת יתר של מזונות מתוקים. על ידי אכילת מזונות מתוקים ללא הרף, גם אם אין להם קלוריות, זה עשוי להוביל אותנו להשתוקק למאכלים מתוקים אחרים שעשויים להכיל סוכר או עמילנים.

DietSoda2

ההוכחה החזקה ביותר לכישלונם של הממתיקים המלאכותיים מגיעה משני מחקרים אקראיים שהושלמו לאחרונה. ב"ניסוי אקראי של משקאות ממותקים בסוכר ומשקל גוף של מתבגרים" 224 בני נוער הסובלים מעודף משקל חולקו אקראית לשתי קבוצות. לקבוצה אחת נתנו לצרוך מים ומשקאות דיאטיים במשך שנה.

בסופם של שנתיים, ברור היה שקבוצת הניסוי שצרכה משקאות דייט צרכה פחות סוכר מאשר בקבוצה הרגילה (הביקורת). זה טוב. עם זאת, אם אתה מסתכל על העליה במשקל, אין הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות.
DietSoda3

באותו הנושא כתב העת הרפואי של ניו אינגלנד דווח על ניסוי אחר "ניסוי של משקאות ללא סוכר או ממותקים בסוכר ומשקל הגוף בילדים".

קבוצה של 641 ילדים במשקל נורמלי חולקה אקראית להמשיך שתייה כמו בעבר, או לעבור למשקאות דיאט.

במקרה זה, לא היה הבדל משמעותי סטטיסטי בין 2 הקבוצות. עם זאת, ההבדל בעלייה במשקל הוא לא דרמטי כמו שרבים קיוו. קבוצת משקאות הדייאט שקלה 1 קילו (2.2 ליברות) פחות בסופן של 18 חודשים.

אז, כן, משקאות דייאט יפחיתו את צריכת סוכר. אבל לא, זה לא יעזור מאוד להפחית במשקל שלך. את זה, כמובן, אתה כבר יודע. קח את כל האנשים שאתה רואה ששותים משקאות מוגזים דיאטטיים. האם אתה מכיר אפילו אחד מכל אלה שאומרים שמשקאות דייאט גרמו לו לאבד הרבה משקל?

אין ספק, צריכת הסוכר שלהם הופחתה. אבל המשקל שלהם לא פחת. זה נכון לגבי כולם. זה שכל ישר, שאינו נפוץ כל כך ברפואה או בתזונה אקדמית. לצד המשקל, ייתכן גם כי שתיית משקאות דיאט עשויים להיות קשורים לבעיות בריאות.

בפגישת הקולג 'האמריקאי לקרדיולוגיה מרס 2014, הנתונים שהוצגו הראו קשר בין משקאות דייאט ומחלות לב.  ב Women’s Health Initiative Observational Study עקבו אחרי 59614 נשים מעל 8-7 שנים במחקר תצפיתי, מצאו 30% סיכון בשיעור של אירועים קרדיווסקולריים (התקפי לב ושבץ) באותן אלה ששתו 2 או יותר משקאות דיאטתיים ביום.

זה בהחלט לא מוכיח שמשקאות דיאטה גורמים למחלות לב. זהו מחקר תצפיתי ולא ניתן להשתמש בו כדי להראות סיבתיות. אתה לא יכול להוכיח שמשקאות מוגזים דיאטטיים הם רעים בשבילך. עם זאת, אלה ראיות חזקות מאוד נגד ההנחה שמשקאות דיאטתיים טובים בשבילך. אז למה ADA וAHA מאשרים משהו שהוא בהחלט לא טוב בשבילך? יש לי ניחוש – זה מתחיל עם כ ומתחרז עם נשף. ידוע גם כבצע כסף מטונף.

בעיה גדולה עם רוב המחקרים התזונתיים היא שיש לעיתים קרובות דיווחים סותרים. מחקר אחד יציג תועלת ומחקר אחר יציג את ההפך גמור. למה זה? בדרך כלל, הגורם המכריע הוא זה ששילם עבור המחקר.

קחו למשל את המקרה של משקאות ממותקים (SSB). במחקר הזה, חוקרים בדקו 17 סקירות שונות של SSBs ועלייה במשקל. 83.3% מהמחקרים שמומנו על ידי חברות מזון לא הראו קשר בין SSBs ועלייה במשקל. אבל במחקרים שהיו עצמאיים, 83.3% ממחקרים הראו בדיוק את ההפך – קשר חזק בין SSBs ועלייה במשקל.

בגלל שמחקר יכול לשמש לתמיכה בכל מה שיש לך בו עניין, לעתים קרובות חשוב לבחון לעומק את המימון למחקר. הפוסק האחרון, אם כי, הוא השכל ישר. משקאות דיאט לא גורמים לך לרדת במשקל. זה שכל ישר. תאמין בזה.

האם אני אומר כי צריכת כימיקלים מלאכותיים לחלוטין עם רעילות ידועה לתוך הגוף שלנו, רק כי הם יוצרים מתיקות הוא רעיון ממש, ממש רע? זה סוג של שאלה שהתשובה עליה ידועה מראש … ..

תמשיך השמנה הורמונלית חלק טו כאן

תתחיל כאן עם אני קלוריות

לראות את כל ההרצאה כאן – אטיולוגיה של ההשמנה 2/6 – המדע החדש של Diabesity

מודעות פרסומת