ד"ר ג'ייסון פונג – השמנה הורמונלית – אוכלוסיות במעבר – חלק לג

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

האוכלוסיות של סין והמזרח הרחוק פיתחו לאט יותר את אותה מגיפת הסוכרת וההשמנה שהשתלטה על ארצות הברית. כפי שצוין בפוסט הקודם, אחד המתאמים החזקים עם השמנת יתר היא צריכת החיטה. כפי שצוין בחלק הסוכר, צריכת הסוכר גם היא גדלה בקצב מהיר ביותר.

Intermap1בשנות התשעים, מחקר INTERMAP הראה כי הדיאטה הסינית היא גבוהה מאוד בפחמימות (אורז לבן), אך נמוכה מאוד בסוכר. זה הוביל רק מעטים לדרך של סוכרת והשמנת יתר. במשך שנים, זה הוביל לטהור הפחמימות כגורם העיקרי להשמנה יתר. אחרי הכל, הם נימקו, אם פחמימות גרמו להשמנה, סין היתה צריכה לקבל את זה.

עם זאת, לא כל הפחמימות הן שוות ערך. הסוכר, כפי שראינו, משמין כיפליים. גלוקוז הוא פחמימה מעובדת ביותר המגדילה את כמות האינסולין. פרוקטוז הוא הרבה יותר הרסני בגרימת עמידות לאינסולין.

חיטה, במיוחד בגרסתה המודרנית עשויה להיות משמינה במיוחד מסיבות רבות. הרמה הגבוהה של עמילופקטין אומרת שרוב העמילן הכלול בקמח מומר ביעילות לגלוקוז. השילוב הקטלני הזה של חיטה וסוכר כבר נכנס לתזונה הסינית. התוצאה היא קטסטרופלית, סוכרת סינית. השכיחות של סוכרת בסין גדולה עכשיו אפילו יותר מזאת שבארה"ב.

זו התשובה לפרדוקס הפאזל של אוכלי האורז האסייתיים. למה לא היתה בסין מגיפת סוכרת בשנת 1990 עם כל האורז הלבן שלהם? ובכן, מכיוון שהם לא אכלו כמעט סוכר (פרוקטוז), הם לא פיתחו עמידות לאינסולין. בגלל שהם לא אכלו חטיפים כל הזמן, היו להם תקופות של רמת אינסולין נמוכות שסייעו למנוע ההתפתחות עמידות לאינסולין. צריכת האורז הגבוהה כשלעצמה לא הייתה מספיקה כדי לגרום להם לסוכרת או להשמנת יתר.

ברגע שהתזונה שלהם הפכה מערבית יותר, זה היה אסון שרק חיכה להתרחש. עם הצריכה הגבוהה יותר של סוכר וההזדמנויות לאכילה מוגברת, העמידות לאינסולין בכבד החלה להתפתח. זה, בשילוב עם חברה שצורכת הרבה פחמימות הובילה ליותר סוכרת ואפילו עם רמות השמנה הנמוכות בהרבה מאשר בארצות הברית.
Tokelau1

מעניין להסתכל על חקירת הזרים באי טוקלאו כמיקרוקוסמוס של מה שקורה עכשיו בסין. איי טוקלאו הם קבוצה של 3 איי אלמוגים קטנים בדרום האוקיינוס ​​השקט. חלק מבריטניה מאז 1877, והריבונות הועברה לניו זילנד בשנת 1948. הדיאטה שלהם מורכבת בעיקר מקוקוס, דגים ופרי הלחם (breadfruit). בגלל הקוקוס, כמות השומן הרווי אצלם הייתה גבוהה מאוד.

בשנת 1966, תחת איום של התפוצצות אוכלוסין, מחצית מהילידים עברו לניו זילנד ושם התזונה המסורתית שלהם עברה שינוי מהיר לתזונה מערבית. הצריכה של מזונות מודרניים מעובדים כגון סוכר וקמח עלתה מעל לפי 6. צריכת הסוכר עלתה מ 2% מקלוריות ל -14% בתוך 15 שנים.

הייתה עלייה מתמדת במשקל של האוכלוסייה. בממוצע, ב- 1983 מהגרי טוקלאו צברו 11 פאונד לעומת הלא-המהגרים ומעל 20 פאונד יותר ממה שהם שקלו בשנת 1968. מה שמיוחד בהשוואה הוא שהיא מסירה את כל הגורמים הגנטיים מהמשוואה.

חיטת HOTמה לגבי סוכרת? השכיחות של סוכרת הוכפלה כמעט. במילים אחרות – קטסטרופת סוכרת. בדיוק כמו בסין.

מכיוון שסוכרת היא תוצאה של עמידות גבוהה לאינסולין, אפשר לראות איך תוספת של סוכר וחיטה תגדיל את העמידות לאינסולין באופן משמעותי. הרמה הגבוהה של עיבוד גם היא נוטה להפחית את אחד הגורמים המגינים העיקריים – הסיבים.


שומן הוא גם גורם מגן טבעי שהוסר מהתזונה המסורתית.
במקרה של צפון אמריקה, זה הופחת במכוון.

הדבר המפחיד באמת עם כל זה, כמובן, הוא שאם לא נבין מה גורם למגיפת ה-diabesity, הדברים יחמירו. גורמי העמידות לאינסולין גדלים תחת רמות אינסולין במשוב וגורמים לתנגודת גבוהה יותר לאינסולין במעגל קסמים קלאסי. מפחיד.

המשך כאן עם השמנה הורמונלית – פוביית השומן –  חלק לד

התחל כאן עם קלוריות א – למה אנחנו משמינים?

לראות את כל ההרצאה – אטיולוגיה של ההשמנה 4/6 – פתרון המהיר

מודעות פרסומת