ד"ר ג'ייסון פונג – השמנה הורמונלית – משקאות ממותקים – חלק ל

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

ההוכחות האפידמיולוגיות של הקשר בין צריכת סוכר וסוכרת, כמו גם השמנה הם מרשימים. אין כמעט מחלוקת לגבי עובדה זו. מזון נוסף שעבר השפלה – המלח, הוא לעומת הסוכר הרבה יותר שנוי במחלוקת. אנשים רבים ואני ביניהם, טוענים כי מלח הוא לא רע כמו שפורסם. אבל לסוכר, אבוי, יש רק מעט מגינים, כולם סוחרים. זה לא אומר שצריכת סוכר בהכרח תקטן, רק ההכרה בכך סוף סוף גדלה.ירידה-ילדות-obesity1

צריכת סוכר בצפון אמריקה כנראה הגיעה לשיאה בשנת 2000 תחת השפעת מתקפת אטקינס. נראה שהתנועה דלת הפחמימות מיקדה מחדש את ההמבט על צריכת הפחמימות, אשר הסוכרים היו העבריינים הבולטים בהם. ללא יתרונות תזונתיות, הסוכר העלה במהירות את חמתם של כל התזונאים, חסידי דלת קלוריות, דלת פחמימות,  פליאו, מזון בסיסי(raw food). תחת המשטר דל השומן הקודם, אנו "הורדנו את העיניים שלנו מהכדור", כך שהוא איפשר להגדיל בחשאי את צריכת סוכר, בזמן שהצופים התמקדו בצריכת השומן בתזונה שלנו. עשר שנים מאוחר יותר, אנחנו חוגגים את הטעם הנדיר של הנצחון ב"קרב על הבליטה".

לצריכה עולהאבל סוחרי הסוכר לא הסכימו להכנע כל כך בקלות. עם ההכרה שהם נלחמים מלחמה אבודה מראש בעולם הראשון, הם כיוונו עצמם לעולם השלישי כדי להפיק רווחים. האזורים בעולם שצרכו פחות סוכר – אסיה ואפריקה היו הממוקדים במיוחד. בעוד שצריכת הסוכר התייצבה במקומות רבים בעולם, ואפילו נפלה, הוא עלה במהירות באסיה ובאפריקה.

התוצאה? אסון סוכרת.  דו"ח שפורסם בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי בספטמבר 2013, מעריך כי ל – 11.6% מהמבוגרים יש סוכרת סוג 2 שזה מאפיל אפילו על האלופה זה זמן רב, ארה"ב עם 11.3%. 22 מיליון סוכרתיים חדשים נוספו מאז 2007 – שזה בערך האוכלוסייה של אוסטרליה. הנתונים מזעזעים יותר כשחושבים על זה שרק 1% מהסיניים היו עם סוכרת סוג 2 בשנת 1980. עליית  מחרידה של 1160% בתוך דור אחד. זאת למרות העובדה שיש לסינים מדד מסת הגוף ממוצע של 23.7 (משקל נורמלי) לעומת 28.7 (עודף משקל) בארה"ב. איך זה בכלל אפשרי? גם אם בסין הוכפלה צריכת הסוכר בשנת 2006, זה עדיין לא מגיע לרמות שנראו בצפון אמריקה. התשובה, שנגיע אליה בהמשך, טמונה בצריכה הגבוהה יחסית של פחמימות אחרות.
השמנת מיץ וילד

משקאות ממותקים בסוכר, כפי שצוין קודם ראויים להרבה מהאשמה. מיץ כבר מזמן קשור להשמנה בילדות. מחקרים מבוקרים כגון "צריכת מיץ פירות צפויה להעלות השמנה בילדים ממשפחות נמוכות הכנסה" מראים קשר הדוק בין צריכת מיץ והשמנה בילדים עם תקופת מעקב מעל 48 חודש. ראוי לציין, שפרי שלם, עם מרכיב הסיבים המגן שלו אין שום קשר להשמנה.

SSB NHS

אותו הקשר קיים במבוגרים, שם נתונים מ"מחקר האחיות הגדול" מראה את הנזק. עלייה במשקל היתה מעט גבוהה יותר בקרב הקבוצה עם הצריכה הגבוהה יותר של משקאות ממותקים בסוכר. עם זאת, אם אתה מנתח את הקבוצה ששינתה משתיית מעט משקאות ממותקים לכמות גבוהה יותר, כמות העלייה במשקל כמעט הוכפלה.

הקבוצה שעברה משתייה הרבה משקאות ממותקים וחתכה כמעט את הכל הצליחה לצמצם את העליה במשקל לאורך השנים לכמעט כלום. מדהים.
DM ושירותי בריאות

הסיכון לסוכרת עולה באופן ברור עם רמות גבוהות יותר של צריכת משקאות ממותקים. זה מוצג באופן ברור ב"מחקר הבריאות הגדול של האחיות" שעקב אחרי 51,603 נשים.

ישנם הרבה שטוענים שזה נובע מצריכת קלוריות כוללת ולא הסוכר במיוחד הוא הבעיה. מכיוון שסוכר היא קלוריה "ריקה", זה עלול אולי ליהיות הגיוני. מכיוון שסוכר גם תורם להשמנת יתר, תפקידו הספציפי בסוכרת מסוג 2 נחקר על ידי ד"ר לוסטיג במאמרו "הקשר בין סוכר ובין שכיחות הסוכרת באוכלוסייה". לכל תוספת ליום של 150 קלוריות/לאדם/מסוכר, השכיחות של הסוכרת עלתה ב-1.1%. אף קבוצת מזון אחרת לא הראתה קשר משמעותי לסוכרת. הסוכרת היא בקורלציה לסוכר, לא לקלוריות.

זה, כמובן, הגיוני. סוכרת מסוג 2, במהות שלה היא מחלה של אחסון סוכר מוגזם בגוף. לא רק סוכר בדם צריך להילקח בחשבון, אלא סך כל הסוכר בגוף, אם תרצו. הבעיה עם רוב הטיפולים לסוכרת מהסוג 2 היא שהם מנסים רק לשלוט ברמת הסוכר בדם ומאלצים אותו להכנס לתוך הגוף (בדרך כלל לכבד). טיפולים אלה, כגון אינסולין, הוכחו כלא יעילים בהפחתת הסיבוכים הבריאותיים של סוכרת. במילים אחרות, אינסולין מתייחס רק לסוכרים בדם, לא לסוכרת, שכן הוא אינו מסיר את הסוכר מהגוף.Intermap1

סוכר הוא פחמימה מאוד מעובדת, בדיוק כמו קמח לבן ואורז לבן ותפוחי אדמה. עם זאת, ההשפעה על סוכרת והשמנת יתר היא הרבה, הרבה יותר גבוהה מאשר כל אחד. למה? איך אנחנו יכולים להתאים את זה להבנה של ההשמנה ההורמונלית שלנו? מסתבר שהסוכר הוא, למעשה, רע במספר דרכים שונות – רק אחד מהם הוא כפחמימות מזוקקות. אחרי הכל, מחקר INTERMAP הראה שהדיאטה האסייתית היתה עד 1990 גבוהה מאוד בפחמימות, אך נמוכה מאוד בסוכר. השמנת יתר וסוכרת היו נדירים ביותר. הרעילות העיקרית בסוכר טמון בפרוקטוז. זהו תחום שזכה לתשומת לב הולכת וגוברת בשנים האחרונות.

צריכת סוכרוז לחולי סוכרת, נגד כל ההיגיון, לא נחשבה רעה עבור חולי סוכרת. ד"ר בנטל, אנדוקרינולוג בולט, הכריז בניו יורק טיימס ביולי 7, 1983 במאמר "מחקרים מראים שחולי סוכרת יכולים לקבל קצת סוכר" כי "המסר הוא שחולי סוכרת יכולים לאכול מזונות המכילים סוכר רגיל, אם הם שומרים על סך הקלוריות באותה רמה". הסקירה של ה- FDA בשנת 1986 קבעה כי "מלבד התרומה לעששת שיניים, אין ראיות חותכות בסיכון עם סוכר". כן, הם היו מודאגים רק מהעששת. לא נראה שהיה חשש שאכילת יותר סוכר תעלה את רמת סוכר בדם. גם היום, בשנת 2014 אתר איגוד הסוכרת האמריקנית קובע כי "מומחים מסכימים כי אתה יכול להחליף בתוכנית האכילה כמויות קטנות של סוכר עם מזונות המכילים פחמימות אחרות".

חומץ HOT

במילים אחרות, למרות ההוכחות החותכות שיש משהו רעיל במיוחד בסוכר, ADA רואה סוכר רק כפחמימות מזוקקות ולא יותר גרוע מקמח או אורז. למעשה, יש לסוכרוז אינדקס גליקמי נמוך כך שהם חושבים שהוא אפילו טוב יותר מפחמימות מזוקקות אחרות.

סוכרוז מורכב מגלוקוז ומפרוקטוז בחלקים שווים. חלק הגלוקוז יעלה סוכרים בדם וינהיג את תגובת האינסולין. אבל לא פרוקטוז. פרוקטוז לא יעלה סוכרים בדם. לכן, יש לו אינדקס גליקמי נמוך מאוד. יתר על כן, פרוקטוז מייצר רק עלייה מתונה באינסולין בהשוואה לגלוקוז. במשך שנים רבות, זה הוביל אנשים רבים לראות בפרוקטוז כצורה תקינה של ממתיק.

תוספת להילה שלו הייתה העובדה שהסוכר העיקרי בפירות הוא פרוקטוז. סוכר פירות טבעי אינו מעלה את רמות סוכר בדם? נשמע די בריא עבורי. נשמע די בריא גם לאנשים הטובים של ADA. זאב בעור של הכבש? אתם מהמרים על החיים שלכם. ההבדל בין הסוכר לעומת אורז/ קמח / תפוחי אדמה יהרוג אותך, פשוטו כמשמעו. הם לא מבינים את ההשפעה הקטלנית של פרוקטוז.

המשך כאן לההשפעה הקטלנית של פרוקטוז – השמנה הורמונלית לא

התחל כאן עם קלוריות א – למה אנחנו משמינים?

לראות את כל ההרצאה – אטיולוגיה של ההשמנה 4/6 – פתרון המהיר

מודעות פרסומת