ד"ר ג'ייסון פונג – השמנה הורמונלית חלק יב – מניעת התנגודת

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

אחד המפתחות לרמות אינסולין גבוהות טמון בעמידות לאינסולין. כדי להתחיל עם הסדרה השמנה הורמונלית – לחץ כאן.

עמידות לאינסולין גורמת לרמות אינסולין גבוהות. כמו כן, נראה כי רמות גבוהות של אינסולין מובילות לעמידות לאינסולין, במעגל קסמים. איך הגוף מתגונן כנגד עמידות לאינסולין?צעד תיאורית ההשמנה הורמונלית 2

רמות גבוהות של הורמון כשלעצמו לא יכולים לגרום לעמידות. אחרי הכל, חשבו על הניסוי מהפוסט הקודם שכלל רמה קבועה של אינסולין במינון פיזיולוגי. אתם עשויים לשאול את עצמכם את השאלה הזאת. אם רמות נורמליות של אינסולין עלולות לגרום לעמידות לאינסולין, למה שלא כולנו בסופו של דבר נפתח עמידות לאינסולין?infusion2 אינסולין

התשובה טמונה בדרך שבה ההורמונים מופרשים בגוף. הורמונים תמיד תמיד תמיד מופרשים בצורת פולסים. תמיד. קורטיזול, אינסולין, הורמון גדילה, הורמון יותרת התריס או כל הורמון אחר בגוף האדם, מופרשים בצורת פולסים.

זוהי מחזוריות המוגדרת היטב על פני היממה. בשעות מסויימות ביממה, הורמונים מסויימים צפויים להיות גבוהים מאוד, ובשעות אחרות של היממה, הם כמעט בלתי ניתנים לגילוי. זהו מנגנון טבעי של מקצבים שמונע ההתפתחות של עמידות. בכל פעם שהגוף נחשף לגירוי מתמשך, הוא יהפוך לעמיד אליו.

תחשוב על שהייה במשך זמן מה בחדר חשוך. לפתע אתה יוצא החוצה ליום שמש בהיר. העיניים שלך מתעוורות פתאום ואתה מרגיש מבולבל. עם זאת, תוך כמה דקות, אתה תתרגל שוב לאור הבהיר. עכשיו התחושה היא נורמלית ואתה יכול, בדרך כלל, שוב לראות.

אם תחזור לאותו חדר, החשוך כמו בתוך כובע של קוסם, במשך כמה דקות לא תוכל לראות שום דבר. למרות שהיית בעבר בחדר הזה והיית מסוגל לראות טוב, אתה כבר לא יכול לעשות זאת. במהלך הדקות הבאות, אתה תסתגל לחשכה ותתחיל שוב לראות.

לגוף יש יכולת להסתגל לגירוי מתמשך. במעבר מחושך לאור הגוף מפתח עמידות לאור. ביציאה מאור לחושך הגוף מפתח עמידות לחושך.שחרור pulsatile

דוגמה זו מראה כיצד שינוי בעוצמת האור יכול למנוע ההתפתחות של תנגודת. אם אנחנו נמצאים בשמש, ואנו נחשפים לחשכה פתאומית קצרה, אנחנו לא מאבדים את ההסתגלות לשמש.

הורמונים עובדים בדיוק באותה הדרך. רוב הזמן, רמת ההורמונים נמוכה. בדרך כלל נוצר פולס קצר של הורמון (תירואיד, יותרת התריס, הורמון הגדילה, אינסולין – או כל הורמון אחר). לאחר שהוא עובר, הרמה שוב נמוכה מאוד.

על ידי מחזוריות של רמה נמוכה ורמה גבוהה הגוף לא מקבל הזדמנות להסתגל. לעולם אין סיכוי לפתח תנגודת כי הפולס של ההורמון נעלם לפני שהתנגודת מתפתחת.

מה שהגוף שלנו עושה זה שהוא שומר אותנו תמיד בחדר חשוך. מדי פעם אנו נחשפים לאור בהיר וקצר, ולאחר מכן חוזרים לחדר החשוך. בכל פעם שזה קורה אנו חווים את ההשפעה המלאה של האור. אבל אף  פעם הוא לא נותן לנו סיכוי "להתרגל" לרמות גבוהות יותר של הורמון. כך אנו יכולים לשמור על אותה הרגישות לאור.

איך זה קשור להשמנת יתר?

השחרור של אינסולין בצורת פולסים במשך היממה מונע התפתחות של תנגודת אינסולין. עם זאת, המצב משתנה כאשר אנו נחשפים כל הזמן לאינסולין. בתגובה לאינפוזיית אינסולין ברמה פיזיולוגית, גברים צעירים ובריאים פיתחו תנגודת לאינסולין – הצעד הראשון לסוכרת מהסוג 2.

מה היה ההבדל בין תנאי הניסוי והתנהגות נורמלית? שחרור בפולסים. במצב נורמלי האינסולין משתחרר רק מדי פעם, וזה מונע התפתחות של תנגודת.

בתנאי הניסוי האינסולין ניתן באופן רציף במשך 96 שעות. ההפגזה המתמדת של אינסולין הובילה את הגוף לפתח עמידות לאינסולין. זה היה למטה מיכולת הויסות של הקולטנים והגוף פיתח תנגודת לאינסולין.התנגדות דורשת

לאורך זמן, תנגודת האינסולין גורמת לרמות אינסולין גבוהות יותר ויותר, כדי 'להיתגבר' על תנגודת זו. רמות גבוהות לבד לא יובילו לתנגודת. ישנן שתי דרישות להיווצרות תנגודת – רמת הורמונים גבוהה וגירוי מתמיד.

זהו אפקט שאנו משתמשים בו כיתרון בטיפול התרופתי בתעוקת חזה (כאבים בחזה). חולים שמטופלים באמצעות מיתקן ניטרוגליצרין לאנגינה מקבלים לעתים קרובות הוראה לשים את המיתקן בבוקר ולהסירו בערב.

על ידי טיפול לסירוגין עם רמת תרופה גבוהה ורמת תרופה נמוכה, אין סיכוי שהגוף יפתח תנגודת לניטרוגליצרין. אם התקן הניטרוגליצרין היה מחובר 24 שעות ביממה / כל יום, הוא היה הופך במהירות לחסר תועלת. הגירוי המתמיד והרמות הגבוהות של ניטרוגליצרין ייצרו תנגודת.

נחזור למקרה של השמנת יתר. עכשיו אתה יכול להעריך שרק שינוי בהרכב של המזון (שמוביל לרמות אינסולין גבוהות יותר) לא יהיה מספיק כדי לייצר התנגדות.

אם נאכל 3 ארוחות ביום, יהיו רמות גבוהות יותר של אינסולין, אך עדיין אין לנו את הגירוי המתמשך, הקבוע, של האינסולין הנדרש כדי לייצר עמידות לאינסולין.

במילים אחרות, אם נחזיר את הגלגל אחורה לשנת 1950, אנחנו עדיין יכולים לאכול לחם לבן ועוגיות, ועדיין יש רמה נמוכה מאוד של השמנת יתר. זאת משום שאנחנו עדיין מאוזנים בין תקופות אכילה ותקופות של צום. אנחנו אוכלים (כדוגמה) 3 ארוחות ביום בין 08:00 (ארוחת בוקר) עד 18:00 (ארוחת ערב). בין לבין, אין חטיפים.

משעה 18:00 עד 08:00 אנחנו לא אוכלים (בצום). זה אומר שיש לנו 10 שעות של אכילה ו-14 שעות של צום בכל יום ביומו. העמידות לאינסולין (המשפיע העיקרי של רמות אינסולין גבוהות) אינה מתפתחת.תזמון ארוחת 6x יום

מה יקרה אם במקום לאכול 3 פעמים ביום נאכל 6 פעמים ביום? אז פרופיל האינסולין ייראה כך.

עכשיו יש לנו שני גורמים המשפיעים על עמידות לאינסולין. יש לנו רמות גבוהות ויש לנו רמות מתמשכות. בתנאים אלה, נצפה להתפתחות תנגודת לאינסולין.

על מנת לאכול 6 פעמים ביום במקום 3 פעמים, אנחנו צריכים לאכול חטיפים כל הזמן. סבתא שלכם יכולה לומר לכם שאכילת חטיפים כל הזמן תגרום לכם להשמין. מה שמחריד הוא הייעוץ התזונתי הרע שניתן. כמה מטופש שזו בדיוק העצה שניתנה במשך 40 השנים האחרונות! ואנחנו תוהים מדוע יש לנו מגיפה של השמנת יתר.

שאלה מתבקשת: אם כל התאים עמידים להשפעה של האינסולין, אזי לרמה גבוהה של אינסולין לא תהיה כלל השפעה. התשובה היא שלאינסולין יש השפעות שונות על חלקים שונים של הגוף – החלקים העיקריים שמושפעים הם השריר, הכבד והמוח. לכל חלק יש רגישות או התנגדות מסוימות לאינסולין, וזה לא משפיע על האחרים.

פעילות גופנית, למשל תגדיל את הרגישות של השרירים לאינסולין, אבל לא תשפיע על הרגישות לאינסולין בכבד או במוח. עמידות לאינסולין בכבד העוסקת בהתפתחות כבד שומני אינה משפיעה על העמידות לאינסולין במוח או בשריר. כאשר אנו צורכים עודף פחמימות, אנו מפתחים תנגודת לאינסולין בכבד. זה מגדיל את רמות האינסולין באופן כללי. עם זאת, למוח יש עדיין את הרגישות הרגילה לאינסולין.

במוח, אם הגדלנו את רמת אינסולין הפועלת על הקולטנים הרגישים בדרך כלל זה יגרום לעלייה בהשפעת האינסולין. ההשפעה תהיה הגדלת משקל הגוף הבסיסי (BSWׂׂ) והיא תגרום לכם לצבור שומן. בסופו של דבר, המוח הוא שקושר יחד את כל ההשפעות של הרעב והוצאת אנרגיה. כך אנו משמינים.

המשך להשמנה הורמונלית חלק יג.

התחלה כאן עם קלוריות חלק א

לראות את כל הרצאת אטיולוגיה של ההשמנה 2/6 – המדע החדש של Diabesity

מודעות פרסומת