ד"ר ג'ייסון פונג – למה אנחנו משמינים? הפרדוקס המדהים של אכילת יתר – חלק י.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

לחץ כאן ל"למה אנחנו משמינים?" חלק א'.

שטויות-לא-נכון-1

זוכרים שהייתם בתיכון? יכולת לאכול ולאכול (כמו חזיר). צ'יפס, פיצה, משקה סודה, בירה מאוחר יותר. ואף פעם לא לעלות במשקל. הייתם רזים. לאט לאט, זה נמוג. בזמן האחרון, נראה כי גם מבט על בייגל מעלה לכם קילוגרם. מה קרה? מה קורה כאשר אנו אוכלים יותר מדי?

אם נסתכל שוב בהפחתת הקלוריות כמודל ראשוני, אנו יכולים לראות כי מדובר בהשערה שנבדקת בקלות. אם אכילת יתר היא הסיבה להשמנה, אז אנחנו צריכים להיות מסוגלים להלעיט נבדקים בסביבה מחקרית והם אמורים לעלות במשקל. זה צריך להיות קל ליישום. לגייס כמה אנשים. לגרום להם לאכול יותר מדי. לצפות בהם עולים במשקל. בום. תיק סגור. התקשרו לועדת פרס נובל.

למזלנו, ניסויי האכלת היתר האלה כבר נעשו עבורנו. המפורסם ביותר מבין מחקרים אלה נעשה על ידי ד"ר איתן סימס, אנדוקרינולוג, בשנות ה -1960 המאוחרות. הוא התחיל בכך שגייס סטודנטים לאכול. מסתבר שזה לא היה כל כך קל להכריח אנשים לאכול אכילת יתר. אלו מכם שאי פעם ניסו להאכיל את תינוק צורח שמסרב (בגלל שחשבתם שהוא/ היא עלולים לגווע ברעב) – אתם יודעים על מה אני מדבר. או אולי חשבו על הפעם האחרונה ששבעתם במזנון הסיני המקומי. לאחר מכן נסו לדמיין שתאכלו עוד 2 צלעות חזיר. כן, לא כל כך קל.

אז ד"ר סימס נטש במהירות את תכנית זו ועבר לגייס אסירים בכלא במדינת ורמונט  להשתתף בניסוי שלו. פעילות גופנית יכולה היתה להיות נשלטת בקפדנות. בתחילה אסירים הואכלו 4000 קלוריות ליום. הם חשבו שזה מספיק, אבל דבר מצחיק קרה. אנשים התחילו לעלות במשקל בהתחלה, אבל אז העלייה במשקל התייצבה.

אז, מתוך סקרנות מדעית ואתיקה חלשה מדי (הלו? הסכמה מרצון?), חלקם נאלצו לאכול למעלה מ- 10,000 קלוריות ליום. 10,000 קלוריות ליום! אדם אחד העלה רק 4.5 ק"ג במשקלו מכך. עם זאת, רוב הנבדקים העלו למעלה מ- 20% ממשקל הגוף. מה קרה להוצאת האנרגיה שלהם? חילוף החומרים, או סך הוצאת אנרגיה (TEE) גדלה ב -50%.

מה קורה? ובכן, בתגובה לקלוריות מוגברות, הגוף מגביר את האנרגיה שהוא משקיע. תארו לעצמכם שיש לך אח שבו אתה משתמש בחתיכת עץ אחת בכל יום. עכשיו פתאום, אתה מקבל 5 חתיכות עץ ליום כל יום. אתה לא חושב שהיית רוצה להתחיל להשתמש בעץ קצת יותר? כמובן. הגוף הוא גם לא כל כך טיפש שעדיין ישתמש באותה האנרגיה, אז הוא מגדיל את הוצאת האנרגיה ואנחנו מרגישים נהדר. יותר אנרגיה. לא סובלים מקור וכו '.

כאשר הניסוי הסתיים, מה שהפתיע את החוקרים היה המהירות שבה  הגוף חזר חזרה למשקלו הקודם. למעשה, רוב האנשים האלה הורידו בחזרה את כל המשקל שהם צברו. אז, הנה אנחנו רואים שאכילת יתר אינה, למעשה, מובילה להשמנת יתר.  הגוף הוא יותר כמו תרמוסטט. בעוד משקל גוף עשוי באופן זמני לחרוג מעל המשקל ההתחלתי, הוא מפחית במהירות משקל לקדמותו.

בואו נסתכל על ניסוי מאוחר יותר. הוא מגיע מהמחקר:

התגובה המטבולית להאכלת יתר במתנדבים בריאים רזים וסובלים מעודף משקל
Am J Clin Nutr אוקטובר 1992; 56 (4): 641-55 Diaz EO

בניסוי זה, האכילו נבדקים ב -50% יותר, במהלך 6 שבועות ולאחר מכן במעקב במשך 6 שבועות. הדיאטה הייתה 46% פחמימות .

האכלת יתר-דיאז ב- 1992
האכלת יתר

מה קרה למשקל שלהם? ניתן לראות את התוצאות בגרף מימין.  במהלך תקופת האכלת יתר מסת שומן לא גדלה. אבל מה קרה אחר כך?

ברור כי משקל הגוף חוזר במהירות ובאופן אוטומטי חזרה למשקל הגוף המקורי. זה כמעט כאילו לגוף יש משקל בסיסי (BSW).

מה קרה ל- TEE? בשימוש ב-doubly labeled water, כמו גם בשיטת מד קלוריות העקיף, הם בדקו מה קרה ל-TEE כשהנבדקים היו בהאכלת יתר.

האכלת יתר-2
ניסוי האכלת יתר

החל מ TEE ממוצע בסיסי של 13.2 MJ ליום, הם הגדילו את TEE ידי 1.4-15.0. במילים אחרות, הגוף העלה את הוצאת האנרגיה כדי לשרוף קלוריות עודפות שנכנסו.

כשתקופת האכלת היתר עברה, TEE ירד בחזרה ל-13.1 MJ ליום. המשקל חזר אל הנורמה וה- TEE חזר אל רמתו המקורית גם כן.

מהמחקר "אנו מגיעים למסקנה שיש ראיות לכך שחיישן פיסיולוגי היה רגיש לעובדה שמשקל הגוף הוטה וניסה לאפס אותו".

במילים אחרות, נראה כי יש טעם להגדיר את משקל גוף הבסיסי (BSW). נעשה ניסיון להגדיל את משקל גוף על ידי אכילת יתר, אבל הגוף נלחם נגדה והצליח לחזור למשקל הבסיס המקורי שלו.

אבל השאלה החשובה היא זו:

מה שולט במשקל הגוף הבסיסי? כדאי שנדע, כדי לעבוד ביעילות עם הגוף שלנו ולרדת במשקל. אנחנו לא יכולים פשוט להגביל קלוריות.אנחנו צריכים להתאים את משקל הבסיס.

אז עובדתית, אכילת יתר אינו גורמת להשמנת יתר בכלל. לכן, ניסיונות לרדת במשקל רק על ידי הגבלת קלוריות לא יהיו יעילים, כי עודף קלוריות לא הייתה הבעיה מלכתחילה.

שטויות-לא-נכון-2

המשך ל"למה אנחנו משמינים" חלק יא'.

התחל עם חלק א' כאן

לחץ כאן כדי לצפות בכל ההרצאה: אטיולוגיה של השמנת 1/6 – תקווה חדשה

מודעות פרסומת

2 תגובות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s