ד"ר ג'ייסון פונג – למה אנחנו משמינים? לרסק את השומן – חלק יא.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תורגם ע"י ליטל פלד.

לחץ כאן ל"למה אנחנו משמינים" חלק י'

שטויות-לא-נכון-1

אז, הנה הוא שוב, מודל הפחתת קלוריות הקונבנציונלי שלנו להשמנת יתר. מתברר כי חלק מלאכול יותר מדי הוא לגמרי בתיווך הורמונים ובכלל לא בחירה אישית (הגרגרנות). מתברר שלאכול פחות לא עוזר לירידה במשקל, ואכילת יתר אינה גורמת לעלייה במשקל. לפחות לא לאורך זמן. להוכחה נוספת, אנו פונים אל המקרה המרתק של סם פלתאם.

אכילת יתר
ניסוי קלוריות 5000

בטוויסט מודרני לניסויים הקלאסיים של אכילת יתר , סם פלתאם החליט לבצע ניסוי פנטסטי לחלוטין בעצמו. הוא היה אוכל 5,000 קלוריות ליום של תזונה דלת פחמימות ועתירת שומן (LCHF) והתבסס רק על מזון טבעי, לא "מזויף", במשך 21 ימים. בהתבסס על ההנחה שפחמימות מעובדות, ולא ספירת קלוריות, משפיעות על עלייה במשקל.  אם זה היה נכון, אז הוא היה אמור לא לעלות במשקל למרות ספירת קלוריות גבוהה מאוד מכיוון שספירת הפחמימות הייתה נמוכה. יש!

ניתן למצוא הדיאטה שלו כאן. סך של 5794 קלוריות ליום עם פירוט תזונתי של 10% פחמימות , 53% שומן, ו-37% חלבון .

על פי חישובי קלוריות סטנדרטיים, הוא העריך שיצבור 7.3kg של שומן (קו צהוב בגרף לעיל). העלייה במשקל בפועל, עם זאת, היתה 1.3kg.

מה שעוד יותר מעניין (כאילו שזה אפשרי!) הוא מדידות מותניו. מנקודת התחלה של 79.5cm הוא הוריד 3 סנטימטרים מהיקף מותניו, מה שאומר שאפילו שהעלה קצת במשקל, הרבה מזה היה מסה רזה.

כפי שניתן לראות מהתמונות, עודף של קלוריות אינו מספיק כדי לייצר עלייה בשומן. דברים הרבה, הרבה, הרבה יותר מורכבים מאשר ​​קלוריות נכנסות בהשוואה לקלוריות יוצאות.

יש מי שיטען שפשוט יש לסם חילוף חומרים מהיר ולא משנה מה שהוא האוכל, הוא לא יעלה במשקל.  האם זה נכון?

מה היה קורה אם היה סם נוטש את דיאטת LCHF? במקום זאת, זה יהיה מעניין לראות מה יקרה אם הוא יאכל 5,000 קלוריות מתזונה סטנדרטית בסגנון ש'האגודה האמריקנית לסוכרת'  מכנה תזונה 'מאוזנת' הכוללת רמה גבוהה של צריכת פחמימות.סם-Feltham פחמימות-1

מה שאתה מקבל הוא פשוט מבריק אתגר 21 הימים,  5,000 קלוריות מפחמימות.  במהלך 21 ימים, הוא היה אוכל 5793 קלוריות ליום של מזונות 'מזויפים' – דגנים וסוכרים מזוקקים בעיקר. ניתן לקרוא את תכנית הדיאטה שלו כאן. הפירוט התזונתי הוא 64% פחמימות , 22% שומן, 14% חלבון. מעניין שזה לא שונה בהרבה ממה שרוב "הרשויות" התזונתיות ממליצות לנו. אז, באותה כמות הקלוריות, היה הוא עולה או יורד במשקל?

CARB.Day1_.10.21.Side_

כפי שניתן לראות, עלייתו במשקל היא כמעט במדויק תמונת מראה שנחזו בנוסחת הקלוריות -עליה של 7.1 ק"ג(15.6 ליברות). היקף המותניים גדל ב- 9.25 סנטימטר.

הביטו בתמונות! סנטר כפול, לאחר 21 ימים בלבד, הבחור מתחיל לקבל קצת "צמיגים"( "love handles")  זה מה שאתה מקבל כשאתה מקשיב ל"רשויות" התזונתיות בנוגע להשמנת יתר.

זה מאוד ברור שיש משהו הרבה יותר מסובך מאשר הפחתת קלוריות פשוטה. עבור אותה כמות קלוריות, סגנון תזונה אחד – דל פחמימות, עתיר שומן, מבוסס מזון טבעי – מייצרת ירידת שומן (ירידת היקף מותניים).

מצד שני, תזונה בסגנון איגוד הלב האמריקאי שכלל פחמימות רבות הביאה לעלייה של 6.8 ק"ג במשקל! אז יש משהו נוסף לקלוריות שפועל כאן.

שטויות-לא-נכון-2

אם ננטוש את מודל הקלוריות לחלוטין, אז נוכל להתמקד בשאלה הרלוונטית. מה גורם לעלייה במשקל? מה היא האטיולוגיה של השמנת יתר? לא ספירת קלוריות, בודאות.

ראינו שיש לגוף משקל בסיסי מסוים. אם תנסה לעלות מעל למשקל זה, הגוף ינסה להחזיר אותו מטה. אם תנסה לרדת מתחת למשקל זה, ינסה הגוף להעלות חזרה. לכן, אנו יכולים לראות שהשאלה החשובה ביותר היא זו: מה שולט במשקל הגוף הבסיסי?

הדרך היחידה שאנחנו יכולים לרדת במשקל בהצלחה היא להנמיך את משקל הבסיס (BSW), ונוכל לעשות זאת רק אם אנחנו מבינים מה שולט ב- "תרמוסטט" של משקל הגוף.

נגיד את זה כך. נניח שאתה מגדיר התרמוסטט שלך בבית שלך ל-30C, מאוד חם ובלתי נסבל. כדי לצנן את הבית שלך, עליך עכשיו להכניס מזגן. זה מקרר את הבית קצת, אבל אז התרמוסטט שלך מגביר את החימום, כך שהמזגן והתנור כל הזמן נאבקים זה בזה.

כך אנחנו כרגע מתייחסים לירידה במשקל. אנחנו מורידים קלוריות אבל מתעלמים מ- BSW. אתה מנסה לרדת במשקל, הגוף שלך מנסה להחזיר את המשקל. אנחנו רעבים וחילוף החומרים שלנו מתחיל להאט.

האם לא יהיה זה הרבה, הרבה יותר קל להגדיר את התרמוסטט ל-21C – טמפרטורה נוחה, ולא כל הזמן נלחם עם עצמנו? הסיבה שדיאטות הן כל כך קשות היא שאנחנו נלחמים בגוף שלנו כל הזמן. אז עכשיו כאן הוא האתגר שלנו … אנחנו צריכים להבין "מה שולט במשקל הגוף הבסיסי ?"

זה הנושא הבא נתייחס בסדרה הקרובה "השמנה הורמונלית חלק א".

התחל כאן עם "למה אנחנו משמינים" חלק א'

לחץ כאן כדי לצפות בכל ההרצאה: אטיולוגיה של השמנת יתר – תקווה חדשה

מודעות פרסומת

2 תגובות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s