ד"ר ג'ייסון פונג – השמנה הורמונלית – ההשערה של פחמימות אינסולין שגויה – חלק ו.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תרגום: מיכל גביש.

נחזור לדיון בסיבות להשמנה יתר. להתחלה השמנה הורמונליית חלק א' לחץ כאן.

עובדות השמנה 1-4

בואו נסכם. כבר סקרנו מדוע המודל של הפחתת הקלוריות כאמצעי עיקרי (CRaP – calorie reduction as primary), הידוע גם כקלוריות נכנסות קלוריות יוצאות, הוא שגוי בסדרת הקלוריות. על ידי הסתכלות במחקרים סיבתיים ולא במחקרי קורלציה, אנו יכולים לראות כי ההורמונים אינסולין וקורטיזול יכולים שניהם לגרום להשמנה.

הורמונליים השמנת התיאוריה

אנחנו יכולים לתת לאנשים אינסולין וקורטיזול והם יעלו במשקל. כאשר אנו מפחיתים הורמונים אלה, הם יאבדו משקל. נתמקד לרגע באינסולין, כיוון שהוא עומד להיות השחקן הראשי של השמנת יתר.

מרגע שאנו מקבלים את העובדה שהאינסולין גורם להשמנה, אנו נרצה לדעת קודם כל מה גורם לרמות האינסולין הגבוהות שגרמו להשמנה. המועמדים הבולטים ביותר הן הפחמימות המשמינות. אלה הן בעיקר הדגנים והסוכרים המעובדים.

בגלל שהפחמימות האלה מעובדות מאוד, הם נוטים להעלות את הסוכר בדם ואת רמות האינסולין בדם במהירות. זה גורם לעלייה במשקל והשמנת יתר. תופעה זו ידועה כהשערת פחמימות-אינסולין (CIH – carbohydrate insulin hypothesis), ומהווה את הבסיס של דיאטת אטקינס ודיאטות דלות פחמימות רבות אחרות (כמו Dukan) ודיאטות נמוכות מאוד בפחמימות (דיאטה קטוגנית).אינסולין Hypoth פחמימות

עם זאת, די מהר מתברר שהשערה זו חייבת להיות שגויה או לא מלאה. הבעיה הבולטת ביותר היא זאת של אוכלי האורז האסיאניתים של שנת 1990. מזרח אסייתים נוטים לאכול הרבה אורז לעומת הצפון אמריקאיים. רוב צריכת האורז שלהם הוא אורז לבן, שהוא פחמימה מעובדת.

שיעור השמנה ביבשת

אם הם אוכלים כל כך הרבה פחמימות מזוקקות, הייתי מצפה שהסיניים של 1990 יהיה מאוד שמנים. הבעיה, כמובן, שזה לא היה כך. היו שיעורי השמנה נמוכים מאוד במזרח אסיה ועד לאחרונה גם בשנות האלפיים, כאשר התזונה שלהם הפכה להיות הרבה יותר מערבית. עניים Intermap1טיפשים.

חשוב לחקור דפוסים ההיסטוריים אלה, כי דיאטות רבות בעולם הפכו להיות הרבה יותר מערביות בתקופה הנוכחית של הגלובליזציה.

בואו נסתכל על מחקר זה:

הצריכה התזונתית של גברים ונשים בגיל העמידה בסין, יפן, בריטניה, וארצות הברית בסוף 1990:  The INTERMAP stady – Journal of Human Hypertension (2003) 17, 623-630 Zhou BF

הם השתמשו בפירוט תזונתי של 24 שעות ביממה ו-24 שעות ביממה של דגימות שתן והשוו את התזונה של 4 קבוצות אנשים מארה"ב, בריטניה, סין ויפן.Intermap2

צריכת הפחמימות הכוללת בסין הייתה גבוהה בהרבה מאשר במדינות האחרות. אם תאוריית CIH הייתה נכונה, היה צפוי שההשמנה בסין תהיה הגבוהה ביותר כקבוצה. אבל זה לא כך.

בודאות יש משהו אחר שקורה כאן. בעוד סך צריכת הפחמימות הייתה גבוהה מאוד, צריכת הסוכר שהושוותה היתה נמוכה מאוד יחסית לשאר. נראה שיש משהו מסויים בסוכר שגורם להשמנה רבה יותר מאשר פחמימות אחרות.

יפן היא גם מאוד מעניינת. בעוד צריכת פחמימות היא לא גבוהה, צריכת סוכר גם היא נמוכה יותר מאשר בארה"ב או בבריטניה. גם ביפן הייתה רמה נמוכה מאוד של השמנת יתר עד לאחרונה.

יש הבדל גדול בצריכת פחמימות מזוקקת. מזרח אסייתים נוטים לצרוך את הפחמימות שלהם בצורת אורז ואילו חברות מערביות נוטות לצרוך את הפחמימות שלהם כמוצרי חיטה ותירס מזוקקים.

ייתכן שאורז פחות משמין מחיטה. יש מי שהניח שהחיטה שאנו אוכלים היום שונה בהרבה מהחיטה המקורית. אחד מרבי מכר של הניו יורק טיימס הוא ספר שנקרא "בטן של חיטה" שמרמז שזו הבעיה העיקרית. זה בהחלט נכון כי 99% מהחיטה הגדלה באופן מסחרי הם זנים ננסיים וחצי גמדיים. ההשלכות הבריאותיות של השינויים בחיטה אינן ידועות, ולכן זה נשאר כאפשרות הגיונית.

אנו נפתור את התעלומה של הסיני הרזה אוכל האורז מ 1990 בבוא העת. התשובה היא הרבה יותר מורכבת ממה שאנחנו יכולים לכסות בפוסט זה. עם זאת, מה שאנחנו כן יכולים לומר בשלב זה הוא שתאוריית CIH במצבה הנוכחי היא לא נכונה. זוהי תאוריה לא שלמה.

באור דומה, אנו יכולים להצביע על מספר רב של חברות פרימיטיביות שאוכלות דיאטות המכילות בעיקר פחמימות. באי קיטבן (אחד מאיי גינאה החדשה), למשל, שנחקר על ידי סטפן לינדברג,  אכלו דיאטה עשירה בפחמימות אבל היה להם אינסולין בדם נמוך מאוד וכמעט ללא השמנת יתר. אינסולין Kitavaלמרות שצריכת הפחמימות היתה בערך כ 70% (פחמימות לא מעובדות), בקיטבן היו רמות האינסולין בדם מתחת לאחוזון 5 של השבדים.

אם כך אז, נראה כי רמות אינסולין נמוכות מדם מקושרות  עם שיעור השמנה נמוך, וזה בכלל לא ברור שצריכה גבוהה של פחמימות היא הגורם העיקרי לרמות אינסולין גבוהות.

באופן דומה אנשי אוקינאווה (איים השייכים ליפן) אוכלים הרבה בטטות (פחמימות). ועם זאת, הם אחד העמים עם אורך חיים הארוך ביותר בעולם ויש אצלם מעט מאוד מקרי השמנה.

תיאוריית CIH משקפת את הידע הרפואי המודרני מסביבות 1850 כאשר בנטינג פרסם את ה"מכתב על השמנה". אמנם זה לא לגמרי לא נכון, אבל זה גם לא לגמרי נכון, וזה הוביל רבים לנטוש את התאוריה הזאת ולא לנסות ליישב אותה עם העובדות הידועות.

הקשר מאינסולין להשמנה נראה יציב מאוד. מתן אינסולין לאנשים גורם לעלייה במשקל והורדתו גורם לירידה במשקל. עם זאת, הקשר בין פחמימות לאינסולין אינו שלם. יש הרבה דברים שיכולים להוביל להגדלה באינסולין, כמו גם הרבה דברים שיכולים להוביל לירידה באינסולין.

השערת פחמימות אינסולין לא שגוייה, אלא נכון יותר היא לא שלמה. הרעיון שפחמימות הן הגורם היחיד להעלאת האינסולין הוא שגוי. אנחנו צריכים לדעת מה מגדיל ומה מקטין את האינסולין.

על מנת לפתח את ההבנה המלאה לסיבות להשמנה, אנו צריכים לדון בתופעה הידועה כעמידות לאינסולין. אנו צריכים להסתכל על החשיבות של עיתוי ארוחות. אנו צריכים להסתכל על תפקידו המסורתי של צום. אנו נדון בפירוט במחלת הסוכרת.

יש צורך לחקור את תפקיד הסיבים. אנו נחקור עמילן עמיד. אנחנו צריכים לחקור את תפקידו של החומץ. אנו נבדוק את הפרוקטוז והסוכרים בפירוט רב יותר. אנו צריכים לחקור במיוחד את ההיבט של הדגנים.

חגרו את חגורת הבטיחות  – זה יהיה בקרוב מאוד.

המשיכו כאן ל"השמנה הורמונלית חלק ז.

תתחיל כאן עם "למה אנחנו משמינים? קלוריות – חלק א"

לראות את כל ההרצאה – אטיולוגיה של ההשמנה 2/6 – המדע החדש של Diabesity

מודעות פרסומת