ד"ר ג'ייסון פונג – למה אנחנו משמינים? מתיחה אכזרית בצורת דיאטה דלת שומן – חלק ט.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תורגם ע"י ליטל פלד.

לחץ כאן לקבלת "למה אנחנו משמינים?" חלק א.

איך אנחנו יכולים לרדת במשקל? כולנו חושבים שהפחתת קלוריות היא המפתח, אך עד כה, לא נראה שזה עובד. הנה המבט הקונבנציונלי שלנו להשמנת יתר …

שטויות-לא-נכון-1

הבה נראה מה קורה בעולם האמיתי. האם זה אפשרי למעשה לרדת במשקל על ידי הפחתת אכילה ויותר התעמלות?  לשם כך אנו נבחן את המחקר הענק  Women’s Health Initiative 

WHS-
Women’s Health Initiative

דפוסים של תזונה דלת שומן ושינוי במשקל במהלך 7 שנים: בריאות האישה – ניסוי
Howard BV et al. JAMA 2006; 295:39-49

זה היה מחקר מאסיבי, יקר ושאפתני של המכון הלאומי לבריאות שפורסם בשנת 2006. כמו כן, הוא הגדיר מחדש את המושג "מגניב" (awesomeness). קרוב ל- 50,000 נשים גויסו למחקר אקראי ומבוקר זה. זהו תקן הזהב המוחלט ברפואה ניסויית, ומחקר זה הוא כנראה אחד המחקרים החשובים ביותר מסוגו.

היה מעקב ממוצע של 7.5 שנים. 19541 נשים חולקו באקראי לדיאטת המחקר. נשים אלה עברו סדרה של שיעורי הנחייה כדי להפחית שומן עד 20% מהקלוריות ליום, להגדיל ירקות ופירות ל -5 מנות ליום, ודגנים עד 6 מנות ליום.

היו 18 שיעורי הנחייה ב -12 החודשים הראשונים, פעילות קבוצתית, ראיונות אישיים עם האזנה משקפת, קמפיינים ממוקדים ומשוב אישי.

כל זאת היה בצירוף עם המלצות תזונתיות לנשים שגויסו בשנים 1993-1998. כאשר מסתכלים על הגרף מימין, נראה כי הייעוץ התזונתי היה די מוצלח לשינוי ההתנהגות. צריכת קלוריות ירדה מ- 1788 קלוריות ליום ל-1446 קלוריות ליום, ירידה של 361.4 קלוריות ליום במשך 7 שנים.  מגניב לגמרי!

WHS-2
פעילות גופנית

שומן, כאחוז מסך הקלוריות הופחת מ-38.8% ל-29.8%. פחמימות עלו מ- 44.5% ל- 52.7% בעקבות העידוד לצרוך דגנים מלאים. הודגש כי המטרה העיקרית הייתה להפחית את אחוז הקלוריות משומן ולא ירידה במשקל כשלעצמה.

עודדו את הנשים גם לפעילות גופנית. כפי שניתן לראות, הנשים הגבירו את הפעילות הגופנית היומית שלהן מ 10 ל-11.4 METs / WK .   (מידה של פעילות גופנית). במילים אחרות פעילות גופנית גדלה ב- 14% ב-7.5 שנים אלה.

קבוצת הביקורת, לעומת זאת קיבלו רק עותק של הנחיות תזונתיות לאמריקנים אבל לא היה להם קשר נוסף עם דיאטניות המחקר.

קבוצת המחקר הצליחה לשמור על כמות קלוריות נמוכה, דיאטה דלת שומן  ובאותו זמן להגביר פעילות גופנית(לאכול פחות, להתעמל יותר). המשקל הממוצע בתחילת המחקר היה 76.8kg  ק"ג, עם ממוצע מדד מסת הגוף של 29.1. זה העמיד אותן בקטגורית עודף משקל (BMI 25-29.9) אבל על גבול קטגורית השמנה (> 30). אז מה קרה?

תוצאות
תוצאות

קבוצת המחקר (לאכול פחות, להתעמל יותר) התחילה נהדר עם ממוצע של יותר מ 2 ק"ג בשנה הראשונה. בשנה השנייה, המשקל התחיל לעלות בחזרה ועד סוף המחקר, היה ברור כי אין הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות.

הפחתת קלוריות ב-361 קלוריות ליום כל יום במשך 7.5 שנים  והגדלת פעילות גופנית ב- 14% לא הביאו לירידה במשקל יותר מאשר לא לעשות כלום.

תחשבו אולי כי נשים אלה החליפו חלק מהשומן שלהם בשריר. למרבה הצער, גם לא היה הבדל בהיקף המותניים או יחס מותן-הירך (WHR).

ירידה במשקל במהלך 7.5 שנים של שיטת "לאכול פחות, להתעמל יותר" אפילו לא היתה בקילוגרם אחד (2.2 ליברות).

מה הוא עדיין גרוע הוא שמעל 7.5 שנות היקף המותניים הממוצע עלה מ-89.0 ל-90.1 סנטימטר, ו- WHR הממוצע עלה מ-0.82 ל-0.83.  זה מצביע על כך שלא רק שנשים אלה לא ירדו במשקל, הם הפכו  ממש שמנות יותר מבעבר.

יש לי מטופלים רבים שאומרים לי "אני לא מבין. אני אוכל פחות. אני מתעמל יותר. אבל אני לא מצליח לרדת במשקל. "אני יודע. אני מאמין להם. משום ששיטה זו נועדה להיכשל. האם דיאטות הפחתת קלוריות עובדות בעולם האמיתי? לא ולא.שטויות לא נכון 2אז זוהי המתיחה האכזרית של  דיאטה דלת קלוריות, דלת השומן, שלכולנו אמרו ליישם. זה. פשוט. לא. עובד.   לאכול פחות לא מביא לירידה במשקל. זה אכזרי, כי רבים מאיתנו מאמינים בזה. זה אכזרי, כי כל "מקורות הבריאות" המהימנים שלנו אומרים לנו שזה נכון. זה אכזרי, כי כשזה לא מצליח, אנחנו מאשימים את עצמנו. אנחנו צריכים לזרוק את התאוריה הזו לפח.

תנו לי לומר את זה פשוט ככל שאני יכול. יותר מדי אוכל אינו גורם להשמנה. פעילות גופנית מעטה מדי אינה גורמת להשמנה. לכן, לאכול פחות ולזוז יותר לא ירפא השמנה. זה הוכח. קבלו את זה.

בואו נסכם את מה שאנחנו יודעים עד כה.

1. ההשקפה המקובלת שלנו להשמנה היא הפחתת הקלוריות כמודל ראשוני. עם זאת, ראיות חותכות מראות כי בעקבות דיאטה דלת שומן ומופחת קלוריות לא קורית כל ירידה במשקל. סביר להניח כי מודל זה הוא שגוי לחלוטין.

2. הגוף פועל כתרמוסטט, לא כמד- מאזניים. יש משקל התחלתי מסוים שהגוף נמצא בו (BSW). ניסיונות לרדת במשקל מ- BSW יגרמו הפעלת מנגנונים כדי להחזיר את המשקל הזה. זה כולל הגברת רעב וירידה בסך הוצאה אנרגיה (TEE).

אז איך אנחנו יכולים לרדת במשקל? אנחנו צריכים תאוריה חדשה של השמנת יתר שמסבירה איך אנחנו מאחסנים שומן.  מה גורם להשמנה? מה היא האטיולוגיה של השמנת יתר? אנחנו צריכים להבין את הסיבות להשמנת יתר לפני שנוכל להבין את הטיפול לזה. מה מסדיר BSW? האם אכילת יתר גורמת להשמנה?

סבלנות, נגיע לשם …

המשך לחלק י' לחץ  כאן

התחל כאן עם חלק א'.

לראות את כל ההרצאה כאן: אטיולוגיה של השמנת 1/6 – תקווה חדשה

מודעות פרסומת

3 תגובות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s