ד"ר ג'ייסון פונג – למה אנחנו משמינים? למה הפחתת קלוריות, לא עובדת – חלק ד.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תורגם ע"י ליטל פלד.

זהו המשך מ"למה אנחנו משמינים" החלק השלישי.
אתה יכול להתחיל כאן חלק ראשון, וחלק השני. אנו דנים בהנחות לגבי הפחתת הקלוריות כמודל ראשוני …
שטויות

 הנחה מס' #4: מאגרי השומן הן בעצם ללא בקרה

כל המערכות בגוף מבוקרות. אם תחשוב על כל מערכת בגוף, היא מערכת מבוקרת. לדוגמא, צמיחה לגובה – מבוקרת על ידי הורמון גדילה. סוכרים בדם – מבוקרים על ידי אינסולין וגלוקגון, בין היתר. סקס – מבוקר על ידי טסטוסטרון ואסטרוגן. בלוטת התריס – מבוקר על ידי הורמון מגרה בלוטת התריס  והתירוקסין החופשי. זה נמשך ונמשך.  כל פונקציה גופנית שאתה יכול לדמיין נמצאת תחת כמה מערכות בקרה – בדרך כלל הורמונליים (האנדוקרינית, אוטוקרינית, פאראקרינית וכו ').

אנחנו מתבקשים להאמין, עם זאת, כי צמיחת תאי שומן היא למעשה ללא בקרה. הפעולה הפשוטה של ​​אכילה, ללא כל הפרעה מצד הורמונים אחרים תגרום להגדלת מאגר שומן בגוף שלנו. קלוריות נוספות ייזרקו לתוך שומן באותה הדרך בה אפשר היה לזרוק כמה שאריות תפוחי אדמה לתוך שק.

למעשה – אנחנו כבר יודעים שזה לא נכון.  מסלולים הורמונליים חדשים של בקרה על צמיחת שומן מתגלים כל הזמן. לפטין הוא מסלול אחד כזה. אדיפונקטין הוא עוד מסלול פוטנציאלי. האנזים ליפאז הרגיש להורמון עשוי להיות חשוב.קורטיזול עשוי לשחק תפקיד, כמו גם ליפופרוטאין ליפאז (LPL) וליפאז מפרק הטריגליצרידים (ATGL). וגם, כמובן, חברינו הוותיק, אינסולין. נדבר על אינסולין בפירוט רב הרבה יותר בפוסטים הבאים.

אז, לסיכום … הנה 4 ההנחות המרכזיות בהפחתת קלוריות כתאוריה ראשונית אשר כולן שקר:

1. קלוריות נכנסות וקלוריות יוצאות אינן תלויות זו בזו.

2. ישנה שליטה מודעת של קלוריות נכנסות.

3. ישנה שליטה מודעת של קלוריות יוצאות.

4. מאגרי שומן הם בעצם ללא בקרה.

חשוב לציין כי במודל זה, זהו קשר סיבתי. כלומר, אכילת יתר גורמת להשמנה. לכן, מבחינה מדעית, אנחנו יכולים בקלות לבדוק השערה זו.

נוכל לבדוק זאת על ידי מניפולציה של משתנה של אכילה. על פי ההשערה, אכילת יתר גורמת להשמנה. לכן פחות אכילה תפחית השמנה. היינו מצפים כי על ידי הפחתת הכמות שאנו אוכלים אז ההשמנה צריכה להיות מופחתת. הוצאת אנרגיה בסיסית (BEE) לפי הנחה זו, אינה מושפעת משינויים בצריכת קלוריות.

זה מחקר קל לעשות.  לוקחים כמה אנשים, נותנים להם מעט מאוד לאכול, וצופים בהם יורדים במשקל וחיים באושר ועושר. תיק סגור. התקשרו לועדת פרס נובל. למזלנו, מחקרים אלה כבר נעשו.

סל-מטבוליזם
 מטבוליזם בסיסי

המחקר הראשון מסוג זה נעשה לפני כמעט 100 שנה, תחת הכותרת "מחקר ביומטרי של מטבוליזם בסיסי באדם", נערך בשנת 1917 במכון קרנגי במעבדת התזונה של וושינגטון ב -12 בגברים צעירים ובריאים. הם עשו דיאטות "כמעט הרעבה" בהיקף של 1400-2100 קלוריות ליום ולאחר מכן נצפו עם מדידות הוצאת האנרגיה.

זו לא ממש נראית כמו דיאטה קיצונית, בהתחשב בחלק מהדיאטות דלות הקלוריות שקיימות היום. רבים מהמחקרים הנוכחיים, כגון  LOOK AHEAD  פרסמו לאחרונה מחקר בו רמות של צריכת הקלוריות דומות מאוד.

מה קורה לגוף אם פתאום מגבילים את צריכת קלוריות? על פי ההשערה, סך הוצאת האנרגיה (TEE) אמורה להישאר אותו הדבר. הפחתת כמות הקלוריות ושמירה על TEE קבוע יגרום לשריפת שומן לאנרגיה ולירידה במשקל. נשמע נפלא.

עם זאת, במציאות, TEE ירד באופן משמעותי – 30%. הגברים התלוננו כל הזמן על קושי לשמור על חום, אפילו עם "שפע של בגדים". קצב הלב ולחץ הדם ירדו. הגברים הראו חוסר יכולת להתרכז וחולשה במהלך פעילות גופנית. במילים אחרות, חילוף החומרים שלהם היה כבוי.

בואו נחשוב מה קורה כאן. הבה נניח שאנשים האלה בדרך כלל אוכלים 3000 קלוריות ליום. מאחר והם לא צוברים ולא מאבדים שומן, הם שורפים 3000 קלוריות ליום. עכשיו אנחנו מגבילים קלוריות ל 2000 קלוריות ליום. עם בערך 1/3 הפחתה בקלוריות הגוף מגיב על ידי צמצום הוצאות קלוריות (כיבוי).

יש צורך בקלוריות כדי לחמם את הגוף. אז, הגוף מוריד את חום הגוף. תוצאה – המטופלים מרגישים קור, לא משנה כמה בגדים יעטו.

יש צורך בקלוריות כדי למשאבת הלב. אז, הגוף מאט את זה. תוצאה – קצב לב יורד.

יש צורך בקלוריות כדי לשמור על לחץ דם. אז, הגוף מוריד את זה. תוצאה – לחץ הדם יורד.

יש צורך בקלוריות לחשוב (המוח פעיל מאוד מבחינה מטאבולית). אז, הגוף מוריד את זה. תוצאה – חוסר היכולת להתרכז.

יש צורך בקלוריות לזוז. אז, הגוף מוריד את זה. תוצאה – חולשה בפעילות גופנית.

במילים אחרות – הגוף פחות או יותר מטיל הפחתה כללית בהוצאה הקלורית. בדיוק כמו קיצוצים בתקציב בית חולים שבו כולם מקבלים הפחתת תקציב. אלה ממיטים הרס בבית החולים ואלה ממיטים הרס על הגוף.

למה הגוף עושה את זה? ובכן, מכיוון שהגוף הוא חכם ולא רוצה למות. חשבו על אדם רגיל שאוכל 3000 קלוריות ביום. עכשיו, הוא אוכל 2000 קלוריות ביום. אם הוא היה ממשיך להוציא 3000 קלוריות יומיות, הוא קרוב לשרוף את כל מאגר השומן שלו, ואז את מאגרי החלבון שלו ולאחר מכן הוא ימות. נחמד. למה שתרצו לעשות את זה? הדבר החכם לעשות הוא להפחית באופן מיידי הוצאה קלורית עד 2000 קלוריות ליום כדי להחזיר את האיזון. למה אנו מניחים אמא הטבע כל כך טיפשה? הנחנו כי הפחתת קלוריות על ידי 1/3 יהיה תותאם על ידי הגוף ללא שינוי ב הוצאת אנרגיה בסיסית? כן.

אדם רציונלי היה מתאים ל-2000 הקלוריות החדשות ליום על ידי צמצום הוצאות אנרגיה ללא רק 2000 קלוריות אלא קצת פחות , נניח 1900 קלוריות. זה בדיוק מה שהגוף עושה. בגלל שזהו הדבר החכם לעשות.

מה קרה למשקל? הגברים בתחילה ירדו במשקל, אבל מה שקרה אחר כך כנראה מוכר לכל מי שניסה דיאטה. לאחר שהניסוי הסתיים, הם חזרו למשקל הקודם ואפילו קצת יותר. הקלוריות היוצאות ירדו כל כך משמעותית, שחזרה לתזונה נורמלית פירושה שהגברים התחילו להחזיר את המשקל. כאשר הם ירדו במשקל, הם איבדו את השריר ושומן. כשהם עלו בחזרה במשקל, זה היה הכל שומן.

בואו נחשוב על זה במונחים של הגבלת קלוריות סטנדרטית כדיאטת יסוד. נניח שאנו כופים הגבלת קלוריות יומית של 500 קלוריות ביום, על ידי כמה עצות כגון "שליטה בכמויות" או כמה שטויות כאלה. הייתי מצפה ש- TEE ירד ב- 500 קלוריות ביום. הייתי מצפה שהאדם יהפוךסובל מקור, עייף, רעב ו(כנראה) נרגז. המשקל אולי ירד בהתחלה, אבל יעלה שוב כשגוף יעשה התאמה. וכאשר הדיאטה תיפסק, כל המשקל יחזור שוב עם תוספת קטנה.  נשמע מוכר למישהו?  נשמע מוכר לכולם.

לחץ להמשך "למה אנחנו משמינים" חלק V כאן

התחל כאן עם "למה אנחנו משמינים"

לחץ כאן כדי לצפות בכל ההרצאה: אטיולוגיה של השמנת 1/6 – תקווה חדשה

מודעות פרסומת

3 תגובות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s