ד"ר ג'ייסון פונג – למה אנחנו משמינים? הביולוגיה של רעב – חלק ה.

פוסט זה מוגש כשירות לציבור. הזכויות על התוכן שייכות לכותב של הפוסט המקורי. את הפוסט המקורי ניתן למצוא בכתובת הזאת.

תורגם ע"י ליטל פלד.
שטויות
תאוריה מקובלת של השמנה

לחץ כאן ל"למה אנחנו משמינים"  חלק ראשון, חלק שני, חלק שלישי, ורביעי. אז, הנה המבט הקונבנציונלי שלנו להשמנת יתר: אכילת יתר גורמת להשמנה. פחות אכילה אמורה להביא לירידה במשקל. עם זאת, כפי שראינו בחלק האחרון (חלק IV), הדברים אינם כה פשוטים. בשנת 1917, ניסויים הראו שהפחתת קלוריות הפחיתה משמעותית את סך הוצאות האנרגיה (TEE) מה שנטה להגביל את הירידה במשקל.

כמה עשרות שנים לאחר מכן, המדען הידוע אנזל קיז, שמאוחר עתיד לשחק תפקיד כה מכריע בעיצוב שמרני של התזונה, ביקש לחקור את ההשפעות של הפחתת קלוריות בניסוי הרעב במינסוטה , שפורסם בשנת 1950. עת מלחמת העולם השנייה, מיליונים רבים של אנשים היו על סף רעב וניסוי זה היה ניסיון להבין את ההשפעות על גוף האדם.

-הביולוגיה-של-אדם-רעב
אנזל קיז

אחת הבעיות הראשונות היה למצוא מתנדב. כחלופה ליציאה למלחמה, סרבני מצפון גויסו. (אני חושב שהם לא היו כל כך "מתנדבים" כפי שהיו "בלית ברירה"). בסופו של דבר 36 'מתנדבים' כאלו השתתפו במחקר זה.

אנזל קיז העריך כי נבדקים אלה אכלו בערך 3,200 קלוריות ליום. הם קיבלו תפריט תזונתי של "כמעט רעב" – 1,560 קלוריות ליום עם מאכלים שהיו זמינים באירופה זמן המלחמה- תפוחי אדמה, לפת, לחם, מקרוני. לאחר מכן הם היו במעקב במשך 20 שבועות נוספים לאחר תקופת התפריט.

מה קרה להם? כאן ניתן לחלק את ההשפעות להשפעות פיזיות ופסיכולוגיות.

השפעות פיזיות

קור, רעב בלתי פוסק, חולשה, תשישות, סחרחורות, דלדול שריר, ואובדן שיער היו חלק מהתסמינים.

נפח הלב התכווץ ב -20%. קצב לב הואט. טמפרטורת הגוף ירדה.

קצב חילוף חומרים במנוחה ירד ב -40%. מעניין, זה לא כל כך רחוק מהמחקר הקודם משנת 1917 שהראה ירידה של TEE  של 30%. במילים אחרות, הגוף החל להיכבות. בואו נחשוב על זה שוב מנקודת המבט של הגוף. הגוף רגיל לקבל 3,200 קלוריות ליום, ועכשיו הוא מקבל 1,560. על מנת לשמור על עצמו, הוא מפחית בצריכת אנרגיה כללית.

הלב מקבל פחות אנרגיה – קצב לב מאט ונפח הלב מתכווץ . לחץ הדם יורד.

מערכת החימום פועלת פחות – הגוף מרגיש קור.

שרירים מקבלים פחות אנרגיה – תשישות פיזית.

שיער וציפורניים מקבלים פחות אנרגיה – אובדן שיער וציפורניים שבירות.

המפתח לזכור, הוא שזה מבטיח את הישרדותו של הפרט בזמן של מתח קיצוני. כן, אתה עלול להרגיש גרוע, אבל תוכל לחיות כדי לספר את הסיפור. זה הדבר החכם שהגוף עושה. הגוף אינו טיפש דיו כדי לשמור על שריפת אנרגיה שאין לו.

קחו למשל את האלטרנטיבה. הגוף רגיל ל- 3,200 קלוריות ליום, ועכשיו יקבל 1,560. הגוף עדיין שורף 3,200 קלוריות.  הכול מרגיש נורמלי. שלושה חודשים לאחר מכן, אתה מת. לא יעלה על הדעת לחלוטין שהגוף לא יגיב להפחתת קלוריות על ידי הפחתת ההוצאה הקלורית.

הבה נשקול הצהרות רבות שאומרות, שאם אתה תפחית 500 קלוריות ליום, תוכל לאבד 0.5 ק"ג בשבוע אחד. האם זה אומר שב-200 שבועות תוכלו לשקול אפס ק"ג? ברור כי בשלב מסוים, הגוף חייב, חייב, חייב להפחית הוצאה קלורית.  מתברר כי ההסתגלות קורה כמעט באופן מיידי ונמשכת בטווח הארוך.  עוד על כך בהמשך.

השפעות פסיכולוגיות

מחשבות טורדניות על מזון. התנהגות זלילה. דיכאון קיצוני. מצוקה נפשית קשה. עצבנות. אובדן החשק המיני. עניין בכל דבר אחר מאשר מזון נעלם. נסיגה חברתית ובידוד. כמה נבדקים הפכו ממש נוירוטיים. נבדק אחד דיווח, שנקטעו לו 3 אצבעות עם גרזן במעשה של פגיעה עצמית. (למרות שאנו לא בטוחים שהוא היה פציעה עצמית, זה נראה די קשה לקטוע אצבעות עם גרזן – איך אתה מניף את הגרזן ומחזיק את אצבעותיך על קרש החיתוך?). בכל מקרה, אני בטוח שאתה מתחיל לקבל את התמונה.

קחו למשל את הפעם האחרונה שניסיתם דיאטה על ידי הפחתת קלוריות וגודל מנה. האם כל זה נשמע מוכר? כן, חשבתי כך.

מינסוטה-רעב-משקל
הרזיה ולהשיב

מה קרה למשקלם לאחר התקופה של כמעט-הרעבה?

בואו נסתכל על האיור בצד ימין.לאורך ציר x יש לנו 24 שבועות של תקופת הרעב (0 – S24). ניתן לראות שגם משקל הגוף וגם שומן בגוף ירדו. מיד כשהתחילו עם תקופת ההחלמה, הם עלו חזרה במשקל. למעשה, המשקל חזר די מהר – בכ -12 שבועות, המשקל חזר לנקודת התחלה.

עם זאת, זה לא נעצר שם. ניתן לראות כי משקל הגוף ממשיך לעלות עד שהוא למעשה גבוה ממה שהיה לפני הניסוי התחיל.

ורק הביטו בשומן הגוף! דואה לו סביב נקודת הבסיס. הסוד הקטן והמלוכלך של רוב המחקרים התזונתיים הוא שככל שמאבדים משקל , גם שומן ומסת שריר ירדו. אבל כאשר המשקל חזר, רובו היה משומן.

נשמע מוכר? חשבתי כך.

חשבו על זה במונחים של דיאטה. בואו נבדוק מה קורה כשהולכים על קלוריות מוגבלות, עשירות בפחמימות, דיאטה דלת שומן של 1,560 קלוריות ליום – בדיוק כמו שהרופא שלך אומר לך לעשות. אתה מרגישים רע, עייפים, קור, רעב, עצבנות ודכדוך. זה לא רק בגלל שאתם בדיאטה, יש סיבות פיזיולוגיות למה אתם מרגישים כל כך מחורבן. קצב חילוף חומרים יורד, הורמונים גורמים לך רעב,  טמפרטורת הגוף יורדת ויש שפע של השפעות פסיכולוגיות. הדבר הגרוע ביותר הוא שאתם מאבדים קצת במשקל, אבל כולו חוזר בחזרה כשמפסיקה דיאטה.

זה ברור יותר ויותר שהנחת היסוד של הפחתת הקלוריות כתאורית יסוד היא שגויה.  הקלוריות היוצאות וצריכת קלוריות קשורות באופן הדוק זו לזו.

בקנה מידה
קלוריות נכנסות, קלוריות יוצאות

במילים אחרות – הפחתת קלוריות נכנסות מפחיתה קלוריות יוצאות.  צמצום צריכת קלוריות מובילה בהכרח להוצאת קלוריות מופחתת.  משוואה פשוטה זו בהחלט 100% נכונה. הם תלויות זו בזו. זו הסיבה שדיאטה קונבנציונלית כפי שאנו מכירים אותה לא עובדת. אני יודע את זה. אתם יודעים את זה.

למעשה, זה ידוע כנכון מאז 1917. למעשה, בסתר לבנו, אנחנו כנראה ידענו תמיד שזה היה נכון. אכילה פחותה לתקופה ממושכת גורמת לך עייפות ורעב. וגרוע מכל … אתה תעלה חזרה את כל המשקל שאבדת. משקל שאיבדת הוא שריר ושומן. המשקל שחזר כולו שומן.

אנחנו פשוט בחרנו לשכוח את העובדה הלא נוחה הזו, כי הרופאים שלנו, הדיאטניות שלנו, הממשלה שלנו, המדענים שלנו, הפוליטיקאים שלנו, והתקשורת שלנו צעקו עלינו במשך עשרות שנים שכל העניין הוא "קלוריות נכנסות  לעומת יוצאות". הפחתת קלוריות היא שיטת יסוד. לאכול פחות, לזוז יותר- זה סוג של טמטום.

אנחנו צריכים לחשוב מחדש על התפיסה המקובלת שלנו של השמנה.

המשך ל"למה אנחנו משמינים" חלק ו'

תתחיל כאן עם אני קלוריות

לחץ כאן כדי לצפות בכל ההרצאה: אטיולוגיה של השמנת 1/6 – תקווה חדשה

מודעות פרסומת

2 תגובות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s